Witam kolegów,
mam możliwość zakupienia 240SX z przelotem 108 000 z 89r w naprawdę przyzwoitym stanie, zadbanym wnętrzem itp w rozsądnej cenie oczywiście w manualu. Ponieważ wstępny plan zakładał SR20DET lub 1JZ chciałem zapytać czy może nie zmodyfikować planów i nie turbić 2.4L. Czy ktoś może powiedzieć na jakie problemy mogę trafić, co trzeba przerabiać i ewentualnie jakie koszty. Lista mile widziana:)
Jeśli wrzuciłem to w zły dział proszę o przeniesienie.
dziękuję za pomoc.
KE24DE - turbo?
Moderator: Moderator
Wrzuć SR
Do uturbienia dluga lista przeszkód i problemów a i tak nikt nie da ręki ze to pożyje długo oraz jaki będzie tego efekt
Do uturbienia dluga lista przeszkód i problemów a i tak nikt nie da ręki ze to pożyje długo oraz jaki będzie tego efekt
koszt uturbienia chyba przekroczy koszt seryjnego SRa jesli sie nie myle nie liczac faktu o ktorym wspomnial binio
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
no kurcze właśnie miałem nadzieję że jak już będzie KE to może zrobić z tego jakiś pożytek. Teraz zaczynam się zastanawiać czy przy ewentualnym swapie uda się sprzedać KE bo dużym zainteresowaniem to ten silnik się raczej nie cieszy a przynajmniej mniejszym zainteresowaniem niż CA.
I jak zwykle krew z nosa pod górę - jak powiedział klasyk
dziękuję za opinie i czekam na dalsze.
I jak zwykle krew z nosa pod górę - jak powiedział klasyk
dziękuję za opinie i czekam na dalsze.
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
owca221, jak już to KA!
btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd
http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd
http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
Ostatnio zmieniony pn 04 lut, 2013 14:47 przez TiGRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Silnik warty jest 500-1000zł max a uturbienie tego wyjdzie kilkukrotnie tyle wiec tutalnie bezsensu jeśli nie planujesz zrobić tak zwanej 'sztuki dla sztuki'
tak KA - mój błąd przepraszamTiGRA pisze:owca221, jak już to KA!
btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd
http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
cena kozak, dziękuję za link
Binio_ rzeczywiście turbienie ma taki sam sens jak dawać rybie ręcznik
odpuszczam, może trafię zdrową budę z CA w zbliżonej cenie tej 240
ale po co Ci buda z CA skoro chcesz SR'a albo JZ'ta wsadzac?owca221 pisze:tak KA - mój błąd przepraszamTiGRA pisze:owca221, jak już to KA!
btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd
http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
cena kozak, dziękuję za link
Binio_ rzeczywiście turbienie ma taki sam sens jak dawać rybie ręcznik
odpuszczam, może trafię zdrową budę z CA w zbliżonej cenie tej 240
-
- Stały gość
- Posty: 259
- Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
- Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala
6lat temu rozwazalem taka opcje i madrzejsi mi podpowiedzieli pchaj sr ;D i ich posluchalem.... ja mialem 12v ka24e i jeszcze ciezej bylo z czesciami do kita turbo... jak zaczolem sie wdrazac co trzeba i co ile kosztuje ....
moim zdaniem silniki 240sx to nadaje sie do gazu na polskie realia
moze wytrzymuja duzo i sa bardzo mocne natomiast z takimi rzeczami jak podcisnienia przepustnicy-motylkami przepustnicy jest problem... lata juz maja swoje choc podobny jest silnik w terano 2 inny ma osprzet i tu jest troche problem z osprzetem raczej rzadko sie psuje ale takie rzeczy jak pair valve silnika nie mozna dokupic a wszystkie uzywki sa w podobnym stanie
a do sr masz problem rozwiazany dorwi silnika z 1999roku to jest mlodszy o 10lat niz uturbienie starego engina ;d
moim zdaniem silniki 240sx to nadaje sie do gazu na polskie realia
moze wytrzymuja duzo i sa bardzo mocne natomiast z takimi rzeczami jak podcisnienia przepustnicy-motylkami przepustnicy jest problem... lata juz maja swoje choc podobny jest silnik w terano 2 inny ma osprzet i tu jest troche problem z osprzetem raczej rzadko sie psuje ale takie rzeczy jak pair valve silnika nie mozna dokupic a wszystkie uzywki sa w podobnym stanie
a do sr masz problem rozwiazany dorwi silnika z 1999roku to jest mlodszy o 10lat niz uturbienie starego engina ;d
Tez mam 240-tke i choc nie zamierzam jej w zaden sposob uturbiac zapytam przy okazji tego watku: skad sie biora az takie duze koszty tej operacji? Dolozonie turbiny samo w sobie nie jest (chyba) az takie drogie, turbiny z racji ich obecnej powszechnosci to tez nie majatek, kity do KA dostepne od zawsze...
Chodzi o naklad czasu, wymiane innych elementow?
Pozdrawiam, marcin
Chodzi o naklad czasu, wymiane innych elementow?
Pozdrawiam, marcin
240sx s13
masa czesci ktore trzeba dokupic i spasowac odpowiednio
do tego dochodzi masa rzeczy ktore trzeba przerobic miedzy innymi wiazka
+ ECU - czyli strojenie tego
po co sie bawic w uturbianie czegos co planowo mialo byc NA skoro mozna za te pieniadze miec z tej samej budy seryjnie wypuszczany uturbiony silnik
inaczej mowiac po co meczyc sie z przystosowaniem silnika do turbiny skoro mozna za te a nawet mniejsze pieniadze kupic juz do tego przystosowany i przygotowany
to tak jak uturbianie golfa... malo kto to robi bo w wiekszosci wsyzscy wola zrobic swap na mocniejszy silnik za te same pieniadze i miec pewnosc ze sie im to nie wysypie
do tego dochodzi masa rzeczy ktore trzeba przerobic miedzy innymi wiazka
+ ECU - czyli strojenie tego
po co sie bawic w uturbianie czegos co planowo mialo byc NA skoro mozna za te pieniadze miec z tej samej budy seryjnie wypuszczany uturbiony silnik
inaczej mowiac po co meczyc sie z przystosowaniem silnika do turbiny skoro mozna za te a nawet mniejsze pieniadze kupic juz do tego przystosowany i przygotowany
to tak jak uturbianie golfa... malo kto to robi bo w wiekszosci wsyzscy wola zrobic swap na mocniejszy silnik za te same pieniadze i miec pewnosc ze sie im to nie wysypie
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Życie to nie NSF gdzie uturbioną 240-stke może mieć każdy... jak ktoś miał by worek kasy i chciał zbudować coś "legendarnego" to tak...
dla przeciętnego upalacza uturbienie tego jest w ogóle nie opłacalne/bezsensowne/nieekonomiczne/itd....
Ja zaczynam mieć wątpliwości czy moje 2jz opłaca się uturbiać patrząc na ceny 1jzgte.. więc co tu mówić o opłacalności dmuchania w KA..
dla przeciętnego upalacza uturbienie tego jest w ogóle nie opłacalne/bezsensowne/nieekonomiczne/itd....
Ja zaczynam mieć wątpliwości czy moje 2jz opłaca się uturbiać patrząc na ceny 1jzgte.. więc co tu mówić o opłacalności dmuchania w KA..
- Veather
- Coś już wiem
- Posty: 62
- Rejestracja: śr 03 wrz, 2008 09:25
- Lokalizacja: Prawie Łódź :)
- Kontakt:
Gdyby ktoś jednak uparł się na uturbienie KA
http://allegro.pl/show_item.php?item=3063871213
chociaż moim zdaniem coś tanio jak na silnik po remoncie i do tego na kutych tłokach, ale jak ktoś chce
http://allegro.pl/show_item.php?item=3063871213
chociaż moim zdaniem coś tanio jak na silnik po remoncie i do tego na kutych tłokach, ale jak ktoś chce
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
Tłoki z polbruku w nim sa szukalem kiedys kucizny do KA, tłoki koło 2.5k a korby były hmm, niedostępne. W razie jakbyś jednak pchał się w uturbianie KA, mozesz dostac ode mnie 2 silniki na czesci zamienne z czego jeden naprawde zdrowy za hmm 600zl.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.