KE24DE - turbo?

Wszystkie inne silniki

Moderator: Moderator

owca221
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 67
Rejestracja: pn 23 lip, 2012 10:36
Lokalizacja: Warszawa

Witam kolegów,

mam możliwość zakupienia 240SX z przelotem 108 000 z 89r w naprawdę przyzwoitym stanie, zadbanym wnętrzem itp w rozsądnej cenie oczywiście w manualu. Ponieważ wstępny plan zakładał SR20DET lub 1JZ chciałem zapytać czy może nie zmodyfikować planów i nie turbić 2.4L. Czy ktoś może powiedzieć na jakie problemy mogę trafić, co trzeba przerabiać i ewentualnie jakie koszty. Lista mile widziana:)

Jeśli wrzuciłem to w zły dział proszę o przeniesienie.

dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn 04 lut, 2013 13:19 przez owca221, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wrzuć SR ;)

Do uturbienia dluga lista przeszkód i problemów a i tak nikt nie da ręki ze to pożyje długo oraz jaki będzie tego efekt ;)
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

koszt uturbienia chyba przekroczy koszt seryjnego SRa jesli sie nie myle nie liczac faktu o ktorym wspomnial binio :D
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
owca221
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 67
Rejestracja: pn 23 lip, 2012 10:36
Lokalizacja: Warszawa

no kurcze właśnie miałem nadzieję że jak już będzie KE to może zrobić z tego jakiś pożytek. Teraz zaczynam się zastanawiać czy przy ewentualnym swapie uda się sprzedać KE bo dużym zainteresowaniem to ten silnik się raczej nie cieszy :| a przynajmniej mniejszym zainteresowaniem niż CA.

I jak zwykle krew z nosa pod górę - jak powiedział klasyk

dziękuję za opinie i czekam na dalsze.
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

owca221, jak już to KA!

btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd

http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
Ostatnio zmieniony pn 04 lut, 2013 14:47 przez TiGRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Silnik warty jest 500-1000zł max a uturbienie tego wyjdzie kilkukrotnie tyle wiec tutalnie bezsensu jeśli nie planujesz zrobić tak zwanej 'sztuki dla sztuki' ;)
owca221
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 67
Rejestracja: pn 23 lip, 2012 10:36
Lokalizacja: Warszawa

TiGRA pisze:owca221, jak już to KA!

btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd

http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
tak KA - mój błąd przepraszam
cena kozak, dziękuję za link

Binio_ rzeczywiście turbienie ma taki sam sens jak dawać rybie ręcznik

odpuszczam, może trafię zdrową budę z CA w zbliżonej cenie tej 240
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

owca221 pisze:
TiGRA pisze:owca221, jak już to KA!

btw... Koszt turbo kit'a to ~4000 USD + przerabianie wiązki itp itd

http://www.turbo-kits.com/240SX_turbo_kits.html
tak KA - mój błąd przepraszam
cena kozak, dziękuję za link

Binio_ rzeczywiście turbienie ma taki sam sens jak dawać rybie ręcznik

odpuszczam, może trafię zdrową budę z CA w zbliżonej cenie tej 240
ale po co Ci buda z CA skoro chcesz SR'a albo JZ'ta wsadzac?
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

6lat temu rozwazalem taka opcje i madrzejsi mi podpowiedzieli pchaj sr ;D i ich posluchalem.... ja mialem 12v ka24e i jeszcze ciezej bylo z czesciami do kita turbo... jak zaczolem sie wdrazac co trzeba i co ile kosztuje ....
moim zdaniem silniki 240sx to nadaje sie do gazu na polskie realia
moze wytrzymuja duzo i sa bardzo mocne natomiast z takimi rzeczami jak podcisnienia przepustnicy-motylkami przepustnicy jest problem... lata juz maja swoje choc podobny jest silnik w terano 2 inny ma osprzet i tu jest troche problem z osprzetem raczej rzadko sie psuje ale takie rzeczy jak pair valve silnika nie mozna dokupic a wszystkie uzywki sa w podobnym stanie

a do sr masz problem rozwiazany dorwi silnika z 1999roku to jest mlodszy o 10lat niz uturbienie starego engina ;d
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Tez mam 240-tke i choc nie zamierzam jej w zaden sposob uturbiac zapytam przy okazji tego watku: skad sie biora az takie duze koszty tej operacji? Dolozonie turbiny samo w sobie nie jest (chyba) az takie drogie, turbiny z racji ich obecnej powszechnosci to tez nie majatek, kity do KA dostepne od zawsze...

Chodzi o naklad czasu, wymiane innych elementow?

Pozdrawiam, marcin
240sx s13
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

masa czesci ktore trzeba dokupic i spasowac odpowiednio
do tego dochodzi masa rzeczy ktore trzeba przerobic miedzy innymi wiazka
+ ECU - czyli strojenie tego

po co sie bawic w uturbianie czegos co planowo mialo byc NA skoro mozna za te pieniadze miec z tej samej budy seryjnie wypuszczany uturbiony silnik

inaczej mowiac po co meczyc sie z przystosowaniem silnika do turbiny skoro mozna za te a nawet mniejsze pieniadze kupic juz do tego przystosowany i przygotowany

to tak jak uturbianie golfa... malo kto to robi bo w wiekszosci wsyzscy wola zrobic swap na mocniejszy silnik za te same pieniadze i miec pewnosc ze sie im to nie wysypie :P
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Życie to nie NSF gdzie uturbioną 240-stke może mieć każdy... jak ktoś miał by worek kasy i chciał zbudować coś "legendarnego" to tak...

dla przeciętnego upalacza uturbienie tego jest w ogóle nie opłacalne/bezsensowne/nieekonomiczne/itd....

Ja zaczynam mieć wątpliwości czy moje 2jz opłaca się uturbiać patrząc na ceny 1jzgte.. więc co tu mówić o opłacalności dmuchania w KA..
Awatar użytkownika
Veather
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: śr 03 wrz, 2008 09:25
Lokalizacja: Prawie Łódź :)
Kontakt:

Gdyby ktoś jednak uparł się na uturbienie KA

http://allegro.pl/show_item.php?item=3063871213

chociaż moim zdaniem coś tanio jak na silnik po remoncie i do tego na kutych tłokach, ale jak ktoś chce :P
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

Tłoki z polbruku w nim sa :mrgreen: szukalem kiedys kucizny do KA, tłoki koło 2.5k a korby były hmm, niedostępne. W razie jakbyś jednak pchał się w uturbianie KA, mozesz dostac ode mnie 2 silniki na czesci zamienne z czego jeden naprawde zdrowy za hmm 600zl.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
komargc
Stały gość
Stały gość
Posty: 275
Rejestracja: wt 30 gru, 2008 18:48
Lokalizacja: olsztyn

korby prisma polskie 1600ziko
czesci do s13 tanio
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki reszta”