1jz vs 2jz

Wszystkie inne silniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Hołek_TH pisze:Draxan, wiem ze 26 i 25 to zupełnie inne silniki i dlatego pytam o ich wytrzymałosc na seryjnym dole.
wszystkie wytrzymalosci podane przezemnie sa teoretyczne bo w DUZEJ MIERZE zalezy to od STANU silnika i jego podzespolow...

ale potocznie przyjete jest ze:

RB25DET S1 - 450KM
RB25DET S2 - 500KM
RB25DET NEO - 550KM
RB26DETT - 600KM

tak podawane jest na wielu forach i tak jest przyjete.. ale nie oznacza to ze jak kupisz sobie takiego RB25 NEO to nie padnie Ci przy 450KM...

zalezy jak silnik jest zadbany, czy byl otwierany wczesniej czy dalej jest seryjny, czym byl zalewany, jak eksploatowany, jak duzo jezdzil a ile stał, w jakich warunkach stał w jakich jezdził...

tak wiec sa to umowne dane

z tego co wiem to seryjne JZty sa mocniejsze i wytrzymalesze
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

z tego co wiem to seryjne JZty sa mocniejsze i wytrzymalesze
Trzeba dodać, że znaczna większość JZ przez swoje życie była spięta z automatami, przez co nigdy nie były poważnie upalane.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Hołek_TH
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 19 gru, 2007 16:37
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

wiekie dzieki za to info.

Jak kupowac jz czy to 1 czy 2 to lepiej bez vvti?
Jak chcialbym robic bardzo mocny silnik i zapobiegawczo odrazu go zakuc to w jaki silnik najlepiej pojsc? Czy dobrze licze ze najtaniej wyjdzie jednak 2jz ge plus kucizna i nawiercenie w bloku natryskow? Cos jeszcze sie słupki ge i gte roznia od siebie?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brakiem wyjścia na zasilanie olejem turbiny i powrotem z niej ale to pikuś.
głowica się diametralnie różni.

Jesli masz unlimited money to najlepiej 2jz VVTI i zakuć go
Hołek_TH
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 19 gru, 2007 16:37
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

W GE czy GTE lepsza głowica? GE czy GTE vvit zakuwać?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

różne teorie, do GTE masz prawie wszystko P&P i masa dostępnych gratów jest
jak do zakucia bo chcesz wiecej niz 700hp robić to lepszy vvti bo głowica daje możliwości
Awatar użytkownika
echo
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 615
Rejestracja: czw 03 maja, 2012 14:14
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Wiec jesli ktos ma konkretna wiedze to uscislijmy.

Oczywiscie umowne wytrzymalosci na seryjnym dole:

1jz gte:

2jz ge non vvti:

2jz ge vvti:

2jz gte non vvti:

2jz gte vvti:
Jest ten Dubaj, czuć ten Berlin!

Proud owner of s14a
topics35/s14a-270-vt22765.htm
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

2jzgte >>> cała reszta
Awatar użytkownika
echo
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 615
Rejestracja: czw 03 maja, 2012 14:14
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Ale vvti czy non vvti? Wiem ze gte to swiety silnik ale wytrzymalosci innych tez wartoby znac
Jest ten Dubaj, czuć ten Berlin!

Proud owner of s14a
topics35/s14a-270-vt22765.htm
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Binio_ pisze:Roznica w masie bedzie znikoma.
Mowi sie ze 1jzgte bez vvti zniesie ~500+ a 2jzgte bez vvti ~700
2jz-ge- w stanach uturbiają to nawet bez odprężania jeżdżą z mocami +/- 400KM.
po odprężeniu jak jest na grubej korbie to 500 podobno ma wytrzymać bez problemu.
jak się wrzuci tłoki z gte to.... i tak dalej, i tak dalej...

Jeśli chodzi o resztę czynników to poprostu do tych wartości wyżej dodaj lub odejmij 100KM i już wszystko wiesz. Dokładniej nikt nie jest w stanie tego określić... dużo też zależy od strojenia i stanu silnika..
Jakiś czas temu miałem 400 konnego SR'a na podwórku z fajnym momentem i seryjnym dołem... zmielił 3 skrzynie a sam dalej jeździ w zajebistej formie... komuś innemu już seryjny będzie się pier**ił...
nikt dokładniej niż Binio nie jest w stanie tego określić.. nie da się. Jest za dużo zmiennych. Jeśli byśmy wzieli te wszystkie silniki nowe z fabryki, stroili u jednego gościa na takich samych kompach i podobnych gratach, zmieniając tylko suszarki to można coś powiedzieć. w innym wypadku to wróżenie z fusów.
Ostatnio zmieniony pn 11 lis, 2013 09:02 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Hołek_TH
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: śr 19 gru, 2007 16:37
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

o takie okolice mi chodziło. Wiem że nie da się powiedzieć że każdy silnik wytrzyma tyle samo. Pewnie nawet jako nowe jedne byłyby bardziej wytrzymałe a inne szybciej umierały.
Bloki GE i GTE różnią się od siebie tylko natryskami tak. Spływ idzie w miskę a zasilanie turbiny z głowicy? Lepsza głowica będzie z vvti ale z ge czy gte?
Wiem że do rb można kupić nawet gotową wiązkę do swapa w s14 czy można coś takiego dostać do 2jz? Bo z łapami i adapterami nie powinno być chyba dużego problemu? Skrzynie najlepiej wrzucić z 350z bo getrage ciężkie do dostania.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Głowica z ge ma większe kanały i lepszy przepływ co w górze daje nam więcej nm..
z drugiej strony to głowica z gte była robiona pod mocniejsze silniki....
laser
Stały gość
Stały gość
Posty: 246
Rejestracja: czw 23 lip, 2009 12:02

Pytanie troche na inny temat: co daje Nissan + 12jz czego nie daje Toyota z tym silnikiem? Czyli jaki jest sens wkladanie tego silnika do Nissana zamiast inwestycji w ktoras Toyote gdzie byl fabrycznie montowany bez koniecznosci przerabiania kielicha, wiazki, dolotow i wylotow? Supra to teraz porownywalny wydatek.
240sx s13
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Supra Turbo w manualu to porownywalny wydatek do s13 z 1jz? Tja ;) .
A co daje? To ze masz auto ktore lubisz (w tym wypadku ktos lubi s13) a do tego masz tam silnik ktory miota tym autem jak szatan :P .
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Do tego supr czy soarerów jest mniej (nie wspomne o innych autach gdzie JZ siedział bo to limuzyny), mniejsza ilość droższych części, cięższe auta, więcej rzeźby by to latało bokiem i droższa baza ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki reszta”