Strona 1 z 1

Swap CA => 2.4 Turbo

: pt 21 lut, 2014 01:06
autor: michigann32
Witam wszystkich ! jestem tutaj nowy wiec licze na wyrozumialosc :D

Posiadam s13 ca z klepiaca panewka i w automacie ;/
mam mozliwosc kupienia zakutego odprezonego 2.4 + garrett gt33 oczywiscie razem z manualem , orurowaniem FMIC itd silnik po zlozeniu przejechal z 10 km slownie dziesiec kilometrow
moje pytanie pchac sie w to czy postawic na stol swoj CA rozebrac zlozyc na gotowo i oczywiscie dolozyc manual ? Jesli brac te 2.4 to czy duzo zabawy bedzie zeby to dzialalo elektryka itd ? Dziekuje za wszystkie porady i sugestie ? Pozdro

: pt 21 lut, 2014 08:56
autor: Majkelll
ale jakie to 2.4? KA24 z 240SX czy może 2.4 JTD a alfy? :roll:

: pt 21 lut, 2014 11:50
autor: michigann32
sorry tak to KA24

: pt 21 lut, 2014 12:11
autor: hanf0777
masz wiązke do tego 2.4? świnke do wystrojenia? sam silnik powinien podejść p&p zabawa z wiązką jak masz pojęcie o lutowaniu i schematach el. raczej nie zrobi problemu :)
ja bym brał ka tym bardziej jak do ca jest automat....

: pt 21 lut, 2014 12:16
autor: michigann32
te 240 sx stoi kompletne jeszcze ze wszystkim takze chetnie dowiem sie co musze jeszcze z niego przelozyc do siebie takze licze na wasza pomoc

: pt 21 lut, 2014 12:26
autor: hanf0777
nie miałem styczności z ka ale na logike do tego co napisałeś

-pedały do przekładki na manuala ( i wszystko inne do konwersji at->mt )
-wiązke silnikową, przepływke (nie wiem do jakiej mocy wyrobia seria), seryjne ecu
-będziesz potrzebował jakąś świnke żeby to wystroić pod turbo
-dużo cierpliwości żeby ogarnąć wiązke...
-dużo zdolności manualnych żeby troche porzeźbić :)

w stosunku do ca powinieneś zyskać lepszy dół (większa pojemność) no i silnik raczej znosi moce ponad 300hp patrząc na to co z niego robią w usa

wszystko zależy od tego jakim funduszem dysponujesz i jakie moce celujesz

: pn 19 maja, 2014 05:16
autor: Dawid3017
Mechanicznie podchodzi p&p bo ja do s12 teraz wkładałem ka24de. Elektrykę musisz przerabiać ale schematy są na necie więc jeśli ogarniasz schematy to nie ma problemu no i ka24 jest lepsze moim zdaniem od ca większa pojemność itp.

: śr 20 sty, 2016 10:23
autor: duszman
U siebie robiłem swap z CA na KA24DE... wypada mieć cały komplet... silnik, wiązki obie, komputer, skrzynie biegów, wał, most też wkładałem z 240-ki ( jest bez chłodzenia ) niby to samo, a jest wiele różnic... ale się da...robiłem swap tylko z powodu tego, że CA był po drugim szlifie:) ja bym rozebrał na początek CA i zobaczył w jakim jest stanie, pomierzył wszystko czy to nominał czy nie. Może bardziej będzie się opłacać remont silnika i kupno zestawu skrzyni manual. Powodzenia :D

: śr 20 sty, 2016 16:51
autor: Golec
duszman, to odgrzales kotleta :D