Problem z spryskiwaczami

Wszystkie inne silniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Mam taki problem mianowicie chodzi o spryskiwacze bo od jakiegoś czasu płyn z nich wylatuje tak jak "by nie chciał" co to może być coś z pompką czy raczej jakiś wężyk się zapchał ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Może coś z pompką a może wężyk się zapchał...
Wystarczy odpiąć wężyk i przedmuchać, będziesz miał odpowiedź ;)
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

A trudny jest dostęp do tego wezyka przy pompce? Bo raczej nie można go przedmuchac od tego łączenia pod maską w stronę pompki? :-) :-)
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Często jest tak, że przewody pękają tylko trochę i wtedy wylatuje płyn po drodze bokiem, dlatego jest efekt zmniejszonego ciśnienia na wylocie. Niech ktoś Ci naciśnie spryskiwacz, a Ty sprawdź czy gdzieś nie masz mokro od płynu idąc za przewodami. Same pompki spryskiwaczy są zamontowane po boku zbiornika płynu spryskiwaczy. Są dwie pompki, jedna na przednią szybę, a druga na tylną. Dostęp do nich jest raczej od dołu auta.
Gdyby pompka nie działała to ciśnienia nie było by wcale, a one rzadko się zacierają... raczej po prostu przestają działać całkiem.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

BloodS pisze:Gdyby pompka nie działała to ciśnienia nie było by wcale, a one rzadko się zacierają... raczej po prostu przestają działać całkiem.
ja mialem problem z pompka, a cisnienie jakies tam bylo... pompka, byla spuchnieta (napeczniala) i konczyla swoj zywot... plyn lal sie ze spryskiwaczy przy niskim cisnieniu. wymiana pompki okazala sie rozwiazaniem.

problem byl taki, ze w sklepie znalalzlem tylko pompki do przodu, a ta z przodu przelozylem do tylu, ale musialem rzezbic, bo inaczej ma piny ulozone.

tak wiec:
- sciagnac nadkole i zobaczyc wizualnie wyglad pompki,
- niech ktos pompuje i wsluchuj sie jak pracuja obie pompki (jezeli w s13 tez sa dwie),
- mozesz sprobowac odczepic przewody od spryskiwaczy i zobaczyc jakie jest tam cisnienie, bo moze masz tylko spryski zatkane (wtedy mozesz igla sprobowac je przetkac, czasami na samym wylocie sie przytkaja, ze nie trzeba igly wcale pchac gleboko),
- mozesz tez probowac przeplukac przewody octem, jezeli przypuszczasz, ze przewody moga byc zakamienione (nalac ocet do zbiorniczka, w jakims rozcienczeniu i spryskiwac na szybe),
- tak jak Binio pisal, przedmuchaj przewody - mi sie wydaje, ze w druga strone tez mozna, tylko zuzyj plyn i otworz zbiorniczek (ale ustami, a nie kompresorem).
Ostatnio zmieniony pn 21 lip, 2014 08:27 przez kolosezw, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki reszta”