Strona 1 z 1

Problem z spryskiwaczami

: ndz 20 lip, 2014 21:55
autor: PrezesGT
Mam taki problem mianowicie chodzi o spryskiwacze bo od jakiegoś czasu płyn z nich wylatuje tak jak "by nie chciał" co to może być coś z pompką czy raczej jakiś wężyk się zapchał ?

: ndz 20 lip, 2014 22:01
autor: Binio_
Może coś z pompką a może wężyk się zapchał...
Wystarczy odpiąć wężyk i przedmuchać, będziesz miał odpowiedź ;)

: ndz 20 lip, 2014 23:18
autor: PrezesGT
A trudny jest dostęp do tego wezyka przy pompce? Bo raczej nie można go przedmuchac od tego łączenia pod maską w stronę pompki? :-) :-)

: ndz 20 lip, 2014 23:33
autor: BloodS
Często jest tak, że przewody pękają tylko trochę i wtedy wylatuje płyn po drodze bokiem, dlatego jest efekt zmniejszonego ciśnienia na wylocie. Niech ktoś Ci naciśnie spryskiwacz, a Ty sprawdź czy gdzieś nie masz mokro od płynu idąc za przewodami. Same pompki spryskiwaczy są zamontowane po boku zbiornika płynu spryskiwaczy. Są dwie pompki, jedna na przednią szybę, a druga na tylną. Dostęp do nich jest raczej od dołu auta.
Gdyby pompka nie działała to ciśnienia nie było by wcale, a one rzadko się zacierają... raczej po prostu przestają działać całkiem.

: pn 21 lip, 2014 06:30
autor: kolosezw
BloodS pisze:Gdyby pompka nie działała to ciśnienia nie było by wcale, a one rzadko się zacierają... raczej po prostu przestają działać całkiem.
ja mialem problem z pompka, a cisnienie jakies tam bylo... pompka, byla spuchnieta (napeczniala) i konczyla swoj zywot... plyn lal sie ze spryskiwaczy przy niskim cisnieniu. wymiana pompki okazala sie rozwiazaniem.

problem byl taki, ze w sklepie znalalzlem tylko pompki do przodu, a ta z przodu przelozylem do tylu, ale musialem rzezbic, bo inaczej ma piny ulozone.

tak wiec:
- sciagnac nadkole i zobaczyc wizualnie wyglad pompki,
- niech ktos pompuje i wsluchuj sie jak pracuja obie pompki (jezeli w s13 tez sa dwie),
- mozesz sprobowac odczepic przewody od spryskiwaczy i zobaczyc jakie jest tam cisnienie, bo moze masz tylko spryski zatkane (wtedy mozesz igla sprobowac je przetkac, czasami na samym wylocie sie przytkaja, ze nie trzeba igly wcale pchac gleboko),
- mozesz tez probowac przeplukac przewody octem, jezeli przypuszczasz, ze przewody moga byc zakamienione (nalac ocet do zbiorniczka, w jakims rozcienczeniu i spryskiwac na szybe),
- tak jak Binio pisal, przedmuchaj przewody - mi sie wydaje, ze w druga strone tez mozna, tylko zuzyj plyn i otworz zbiorniczek (ale ustami, a nie kompresorem).