Strona 1 z 1

1JZ-GTE Brak cisnienia oleju

: czw 05 lis, 2015 20:47
autor: birdhouse
Witam. Jest problem z autem znajomego. S13 z 1JZ-GTE po generalnym remoncie na kutych tłokach. Problem polega na zbyt małym ciśnieniu oleju. Przy jeździe i małym upalaniu zegar od ciśnienia pokazywał maksymalnie trochę ponad 2b. Na wolnych dochodził nawet do zera i falował wraz z obrotami. Wpięliśmy zewnętrzny manometr w celu sprawdzenia czy zegar czasem nie daje w oszystwo. Zanim to zrobiliśmy to auto chwilę się schłodziło i na wolnych pokazywał już 1,2-1,5b ale wkręcał się tylko do 2,7. Sprawdziliśmy smoka czy czasem gdzieś tam nie jest coś źle zrobione ale wszystko jest elegancko. Po złożeniu i odpaleniu pokazuje cały czas 0b. Sprawdzone już niemalże wszystko i obstawiamy że to pompa oleju. Stąd też post żeby się upewnić, może ktoś już miał taki problem albo posiada jakieś cenne rady i wiedzę na te tematy i jest w stanie cokolwiek pomóc. Dzięki i pozdrawiam ;)

nie używamy wulgaryzmów

: pt 06 lis, 2015 00:02
autor: Binio_
Zapewne już nie ma panewek głównych...
Czy podczas remontu wjechała nowa pompa oleju? Jeśli nie to czy w starej był sprawdzony i wyczyszczony zaworek?

: pt 06 lis, 2015 10:01
autor: Ban0ff
Majac swiadomosc ze cisnienie ledwo przekracza 2b upalaliscie go?
Jeszcze sie nic nie tlucze w silniku?
Jak sciagneliscie miske to nie bylo opilkow w oleju?
Jak juz dobraliscie sie do smoka to nie sprawdziliscie chociaz jednej panewki?

: pt 06 lis, 2015 11:29
autor: birdhouse
Źle napisałem. Po remoncie i pierwszym strojeniu według właściciela nie było niepokojących oznak co do ciśnienia oleju. Dopiero jak pojechaliśmy wczoraj na stacje i zrobił dwa zakręty bokiem (cieżko to nazwać upalaniem, mój błąd) to zauważyliśmy problemy z ciśnieniem. Fakt faktem że zegar też źle pokazuje bo zewnętrzny podaje nam większe wartości. Nie wiem czy sprawdzał panewki, olej czysty. Nic nie pukał. Jest możliwość że to tylko pompa? Czy panewki już podziękowały?

: pt 06 lis, 2015 19:15
autor: Ban0ff
birdhouse pisze:Źle napisałem. Po remoncie i pierwszym strojeniu według właściciela nie było niepokojących oznak co do ciśnienia oleju. Dopiero jak pojechaliśmy wczoraj na stacje i zrobił dwa zakręty bokiem (cieżko to nazwać upalaniem, mój błąd) to zauważyliśmy problemy z ciśnieniem. Fakt faktem że zegar też źle pokazuje bo zewnętrzny podaje nam większe wartości. Nie wiem czy sprawdzał panewki, olej czysty. Nic nie pukał. Jest możliwość że to tylko pompa? Czy panewki już podziękowały?
Nikt tu raczej wróżyć nie bedzie :) Moze byc po panewach a moze sie fartnac i beda ok.
Wszystko zalezy jak wczesnie byla wykryta usterka i jak byl traktowany po tym silnik.