Witam. Czym się różni silnik 2,4L z s13 i s14 ? Czy to są te same silniki różniące się osprzętem czy są całkiem inne ? I jak jest ze swapem silnika z s14 do s13, czy jest przy tym dużo przerabiania i kombinowaniem oraz jak by to cenowo wyszło (tak orientacyjnie oczywiście) ?
Pozdrawiam.
Ps. Jeśli było na forum to proszę o link bo się doszukać nie mogłem
Silnik 2400 s13 a s14
Moderator: Moderator
240sx to wersja hamerykanska KA 2.4, w budzie s13, ale czasem tez tak nazywaja s14 z silnikami SR. 200sx to u nich jest jakas osobowka typu qpa.
200sx to europejska: s13 z silnikami CA 1.8 oraz s14 z silnikami SR 2.0
180sx to wersja dzapanska w budzie s13 z silnikami SR, czasem importowana do UK i australii
silvia to wersja dzapanska z silnikiem SR, import jak powyzej
sil80 jak powyzej
mozna sie pogubic, wiem. sam nie wiem czy nie zrobilem bledu hehe
200sx to europejska: s13 z silnikami CA 1.8 oraz s14 z silnikami SR 2.0
180sx to wersja dzapanska w budzie s13 z silnikami SR, czasem importowana do UK i australii
silvia to wersja dzapanska z silnikiem SR, import jak powyzej
sil80 jak powyzej
mozna sie pogubic, wiem. sam nie wiem czy nie zrobilem bledu hehe
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Silnik 2.4 mial 2 wersje: starsza KA24E i nowsza - KA24DE. O ile pamietam, to roznia sie glowice itp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine
silniki serji ka24 wystepowaly w sumie w trzech zasadniczych wersjach:
- s13 240sx do 90r. sinik ka24e 12v
- s13 240sx po 90r silnik ka24de 16v
- w kolejnych modelach chyba od 93 roku wystepowal ka24de z podyfikacja rozrzadu ( gorny lancuch rozrzadu zamieniono na jednorzedowy)
w przypadku silnikow ka24de jest to w zasadzie wymiana typu plug and play, natomiast przy zmianie silnika z ka24e na ka24de jest troche wiecej pracy bo trzeba zmienic wiazke silnika i ecu, licznik troche tez trzeba pokombinowac z przewodami wspomagania, ale nie jest to takie straszne
- s13 240sx do 90r. sinik ka24e 12v
- s13 240sx po 90r silnik ka24de 16v
- w kolejnych modelach chyba od 93 roku wystepowal ka24de z podyfikacja rozrzadu ( gorny lancuch rozrzadu zamieniono na jednorzedowy)
w przypadku silnikow ka24de jest to w zasadzie wymiana typu plug and play, natomiast przy zmianie silnika z ka24e na ka24de jest troche wiecej pracy bo trzeba zmienic wiazke silnika i ecu, licznik troche tez trzeba pokombinowac z przewodami wspomagania, ale nie jest to takie straszne
s12v8
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Aha rozumiem, czyli przykładowo w tym wozie :
http://moto.allegro.pl/item239779020_nissan_240sx.html
jest silnik SR 2,4 L , ale rozumiem, że też wolnossący ? Wiecie może jak jest ze swapem takiego silnika do s13 ? I czy to w ogóle jest opłacalne ?
Ps.
Pozdrawiam.
http://moto.allegro.pl/item239779020_nissan_240sx.html
jest silnik SR 2,4 L , ale rozumiem, że też wolnossący ? Wiecie może jak jest ze swapem takiego silnika do s13 ? I czy to w ogóle jest opłacalne ?
Ps.
Guma rozumiem z opisu że robiłeś swapa na ka24de. Duża różnica w mocy jest po takiej przekładce ? Jest to jakoś konkretnie odczuwalne ? Z tego co wiem, to 15 kucyków więcej ?guma pisze:s13 240sx ka24e > ka24de
Pozdrawiam.
= There is no easy way from the earth to the stars =
Nie ma SR 2.4 L, tylko KA 2.4 Lxmarv pisze: jest silnik SR 2,4 L
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ok, czyli jaki silnik o pojemności 2,4 L był wkładany do s14/s14a ?Nie ma SR 2.4 L, tylko KA 2.4 L
Np. W takim jak tu:
http://moto.allegro.pl/item239779020_ni ... html#photo
= There is no easy way from the earth to the stars =
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
A no tak, z rozpędu nie zrozumiałem, sorry.- w kolejnych modelach chyba od 93 roku wystepowal ka24de z podyfikacja rozrzadu ( gorny lancuch rozrzadu zamieniono na jednorzedowy)
No a jak jest z dostępnością silników de ? ile mocy można zyskać ? Bo nie wiem czy jest sens się bawić w takie swapy ?
= There is no easy way from the earth to the stars =
zamiast rzezbic w KA nie lepiej ci swapnac na CA albo SR?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Szczerze to wolał bym silnik bez turbo, no albo jak już to sr 2.0 l bo do 1.8 jakoś nie mam przekonania (bez urazy ) tylko, że nie mam zielonego pojęcia gdzie mógłbym szukać i jak stoją ceny tych silników oraz części do niego ? Albo chociaż w jakich samochodach był on jeszcze montowany ?
= There is no easy way from the earth to the stars =
SR wersja turbo... sprawny nooo tak minimum 4.5tys w gore. wersja turbo montowana w s14, oraz pulsarze (gtir)
CA dostaniesz raczej taniej.
Czesci zwykle tansze do SR.
Jezeli interesuje cie wersja SR NA to wal do coobcia, on nimi magluje.
gdzie szukac? na forach/allegro itd
CA dostaniesz raczej taniej.
Czesci zwykle tansze do SR.
Jezeli interesuje cie wersja SR NA to wal do coobcia, on nimi magluje.
gdzie szukac? na forach/allegro itd
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- xmarv
- Stały gość
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
- Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Wiem wiem .SR wersja turbo...
Aha, to wymaga głębokiego zastanowienia z mojej strony . Narazie raczej zostane przy KA i pomyślę nad czymś takim jak Maretzky :sprawny nooo tak minimum 4.5tys w gore
http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt6191.htm
zwiększając moment obrotowy, osiągi też wzrosną.
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
= There is no easy way from the earth to the stars =