MAŁE PYTANKO W SPRAWIE SILNIKA

Wszystkie inne silniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

Witam wszystkich .Mam maly dylemat .Tak sobie ostatnio pomyslalem czy dalo by rade z silnika ka24e zrobic ka24de.Ten pierwszy ma 12v a drugi 16v.I co sie z tym wiaze.W glowicy mamy zaworki i czy po wymianie glowicy od silnika ka24de da ja rade wstawic do modelu nizszego.Niewiem dlatego was pytam czy ona zupelnie niepasuje a jezeli pasi czy jakies podzespoly trzeba tez wymieniac napewno koletory wydechowe .Jak wy sadzicie??
Awatar użytkownika
xmarv
Stały gość
Stały gość
Posty: 209
Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
Kontakt:

Również nurtuje mnie takie pytanie :) , gdzieś czytałem że wystarczy zmienić głowicę i komputer ale nie wiem czy to prawda...

Pozdrawiam.
= There is no easy way from the earth to the stars =
Awatar użytkownika
Chajel
Stały gość
Stały gość
Posty: 247
Rejestracja: ndz 26 sie, 2007 15:39
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

xmarv pisze:Również nurtuje mnie takie pytanie :) , gdzieś czytałem że wystarczy zmienić głowicę i komputer ale nie wiem czy to prawda...

Pozdrawiam.
dokladnie to samo slyszalem:)

musze pokombinowac nad tym i jeszcze glowe dosac :)
Awatar użytkownika
zell
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 69
Rejestracja: ndz 13 sie, 2006 10:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Z tego co wiem to się tego nie da zrobić (przynajmniej w rozsądnych pieniądzach).
Głównym problemem jest to, że główka od DE jest większa od swojej poprzedniczki i nie pasuje do bloku E.
Łatwiej wymienić cały silnik na DE.
Awatar użytkownika
guma
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 113
Rejestracja: wt 04 lip, 2006 20:02
Lokalizacja: Wronowice/Piaski

bloki są takie same, z tym że ka24de ma nawiercone otwory do natrysku oleju na denka tłoków, głowica ka24de bezproblemowo pasuje na blok ka24e. do kompletu potrzebny jest jeszcze przedni dekiel z pompa olejową, aparat zapłonowy, tranzystor zapłonu przepływka wiązka i komp. Więkoszć gratow jestem w stanie zalatwic ( jest glowica kompletna i dekiel z pompą olejową.
s12v8
Awatar użytkownika
xmarv
Stały gość
Stały gość
Posty: 209
Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
Kontakt:

guma pisze:bloki są takie same, z tym że ka24de ma nawiercone otwory do natrysku oleju na denka tłoków, głowica ka24de bezproblemowo pasuje na blok ka24e. do kompletu potrzebny jest jeszcze przedni dekiel z pompa olejową, aparat zapłonowy, tranzystor zapłonu przepływka wiązka i komp. Więkoszć gratow jestem w stanie zalatwic ( jest glowica kompletna i dekiel z pompą olejową.
tak orientacyjnie jakie koszty tych części ?
= There is no easy way from the earth to the stars =
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

Wiatm ponownie .Pytam o ta glowice z tego wzgledu ze chce troche podniesc moc mojego nissanika .Duzo szukam duzo czytam rozmawiam z marektzkim na ten temat ale przegladajac zwykle stronki aukcje takie jak ebay czy wikipedia jest duzp turbokitow ale do ka24de i niewiem jak to wypadnie u ka24e.Wiem ze praktycznie sa te same bloki i ogolnie silniki roznia sie wlasnie iloscia zaworow i paroma szczegolami tak jak wyzej napisal kolega.I to mnie meczy czy przed zamontowanim tych ulepszaczy:) nietrzeba zmienic glowicy na 16v, Czy moze bez problemu da sie wszystko zalozyc do ka24e .A pozatym slyszalem ze 12v jest mocniejsza i lepiej sie ja zakuwa.Co wy o tym sadzicie?Bo ja naprawde mam duze plany z tym nissanikiem.Dajcie jakas rade wiem ze zmienienie glowki na 16-tke jest kosztowne ale czy bez tego sie obejdzie?Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

No i juz wszystko wiem.A wiec zgodnie z regulaminem mowie o co chodzi w naszych 240sx-ach z silnikiem KA24E.Marek naprowadzil mnie na dobra droga .Zapytalem sie czy da rade wstawic turbokit od ka24de do modelu nizszego.Nieda rady poniewaz glowica jest inna ma inne wyjscie spalin trzeba bardzo dobrze poszukac kolektora wydechowego przystosowanego pod turbo a zmiana glowicy jest to faktycznie drogi koszt a niemowic ile z tym by bylo zabawy.Podziekowania dla Maretzkiego ktory wytrzymuje czasami moje tepe pytania:D.Pozdrawiam wszystkich temat chyba zamkniety:(
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

dla innych zainteresowanych wrzucam linki które wysłałem ci na PW ;)

uturbianie ka24e bez limitów -> http://home.att.net/~MabuhayCarlos/TurboStory.html

turbo kit do ka24e -> http://www.jgstools.com/turbo/kamain.html
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

roball pisze:dla innych zainteresowanych wrzucam linki które wysłałem ci na PW ;)

uturbianie ka24e bez limitów -> http://home.att.net/~MabuhayCarlos/TurboStory.html

turbo kit do ka24e -> http://www.jgstools.com/turbo/kamain.html
DZIEKUJE ZA TE LINKI NAPRAWDE DZIEKUJE MAM NADZIEJE ZE MOJE DALSZE PLANY Z UPGRADEM NYSKI POWIODA SIE BEZ RZDNYCH KOMPLIKACJI DZIEKI ROBAL
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki reszta”