Turbo -wymiana potrzebna porada

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

franek999
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 lis, 2008 21:47

Witam szanownych forumowiczów.
Proszę Was o poradę ponieważ sam mam już mętlik w głowie od czytania postów.
Mam S13 z przebiegiem 200000, turbo wymieniałem/regenerowałem już przy 100000 w firmie JaroSław we Wrocławiu, niestety przyszedł czas na kolejne. Niestety ta firma już nie prowadzi mechaniki, a zależy mi na kompleksowej wymianie. Wyczytałem także, że sensowne jest zamontować T28 zamiast oryginalnego. Dodam, że autko używam raczej spokojnie, ale jeśli jest możliwość zamontować kilka km więcej to czemu nie. Co Wy na to? Bawić się w to czy jednak pozostać przy T25? Czy do T28 muszę mieć jakieś dodatkowe rzeczy(komputer)? I najważniejsze, jaki serwis polecacie? Najchętniej Częstochowa,Kraków,Katowice, ewentualnie Warszawa, ale może być też inne miasto. Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki. Dodam, że silnik jest w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Do wymiany turba nie potrzeba serwisu.
Mozna to spokojnie zrobic samemu,klucz nr 14,troche cierpliwosci i sie uda(ale o tym juz bylo wiele razy na forum)
Zalozone T28 bedzie mniej wysilone od T25,co za tym idzie powinno wytrzymac dluzej.
Jezeli bedzie jezdzil na seryjnym doladowaniu T28,o ile pamietam 0.6 bara to nie potrzebujesz zmian w komputerze-mozna jezdzic na seryjnym.
W momencie gdy bedziesz chcial podniesc cisnienie doladowania turbiny,co za tym idzie zwiekszyc moc, to przydalaby sie mocniejsza pompa paliwa(Walbro 255) ,regulator cisnienie doladowania i jakis chipa(sa do kupienia np: gotowe kompy z 4 mapami)

Ja bym zakladal T28

pozdrawiam
Awatar użytkownika
szeni
Stały gość
Stały gość
Posty: 229
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 11:28
Lokalizacja: wwa mokotów

do wymiany na t28 bedzie ci potrzebne

-TURBINA Z ACTUATROEM
-ŁACZNIK ZIMNEJ MUSZLI Z DOLOTEM
-PRZEWÓD OLEJEOWY W OPLOCIE (NAJLEPIEJ KAPLET)
-KLUCZ 14
-USZCZELKA TURBINA-KOLEKTOR/ PASTA DO WYDECHOW
-MBC

JESZCZE JEST TAKI MALY MYK ZE T25 MA WYJSCIE Z MUSZLI DO PRZEWODU CISNIENIA AT28 NIE MA


TAKI ZESTAWIK NA 0,8 DAWAL U MNIE 210HP
Awatar użytkownika
Brutal
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 133
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

szeni pisze:
JESZCZE JEST TAKI MALY MYK ZE T25 MA WYJSCIE Z MUSZLI DO PRZEWODU CISNIENIA AT28 NIE MA

Szeni, a gdzie się podłącza wtedy ten przewód? Z góry dzięki za info!
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

szeni pisze:do wymiany na t28 bedzie ci potrzebne

-USZCZELKA TURBINA-KOLEKTOR/ PASTA DO WYDECHOW
Dobre uszczelki to podstawa, kupisz shit i pasta nie pomoze, wczesniej jeden koles u mnie zalozyl tanie uszczelki na pascie i nawet 2 tys nie wytrzymalo na docierce.
Kup oryginalne uszczelki z serwisu nissana i bedziesz smigal bez problemow, ja juz chwile smigam na nich, z 5x turbo wyciagalem i skladalem na starych i trzyma bez problemow.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

taa,
pasta na uszczelce kolektor-turbina jest zajebistym pomysłem
zwłaszcza jak utwardzony kawałek się wykruszy i walnie w łopatki turbiny kręcącej się blisko 100 000 obr/minutę..

tylko i wyłącznie czysta uszczelka z porządnym przetłoczeniem - trzyma i nie ma problemu..

wyjście do WG trzeba sobie dorobić gdzieś między turbo a IC (ważne!) - można wspawać króciec w część stalową, ewentualnie nawiercić i nagwintować otwór w aluminium, dorobić króciec z gwintem (i osadzić na kleju)

podpięcie WG za przepustnicą może w skrajnym przypadku prowadzić do uszkodzenia turbiny
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
eMTi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: pt 05 maja, 2006 16:36
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

roball pisze:taa,
pasta na uszczelce kolektor-turbina jest zajebistym pomysłem
zwłaszcza jak utwardzony kawałek się wykruszy i walnie w łopatki turbiny kręcącej się blisko 100 000 obr/minutę..
sadze ze szeni mial na mysli uszczelnienie pasta Down pipe i rury wydechowej. Ja mam zamiar tez tak zrobic bo po wymianie mam lekkie przedmuchy.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

za turbiną to jak najbardziej pasta jest godna polecenia ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
franek999
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 lis, 2008 21:47

Dziękuje Wam bardzo za cenne rady, proszę napiszcie jeszcze gdzie mogę kupić takie turbo w rozsądnej cenie?
franek999
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 lis, 2008 21:47

Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

turbina po jakiej kolwiek regeneracji mowimy NIE !
wszystkie przypadki jakie znam organoleptycznie szybko zakonczyly zywot!

pozdro
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

najdłuższy przypadek jaki znam to 9 miesięcy
Awatar użytkownika
Brutal
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 133
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Z tego co mówił poprzedni właściciel moje turbo (T25) było regenerowane. Wytrzymało rok - rekord?:D
franek999
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 lis, 2008 21:47

Dzięki za rady, choć dziwne bo ja na moim regenerowanym zrobiłem ponad 100tys. Wymieniałem przy 100 a mam ponad 200, ale pewnie to wyjątek skoro tak piszecie. Czyli pozostaje tylko nowe? Gdzie moge takowe zakupić, pomijając serwis
Awatar użytkownika
Nurek200SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 358
Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
Lokalizacja: Szczecin

...:::200SX S13:::...

Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”