Witam!
Chciałbym się Was zapytać co może być przyczyną pojawienia się oleju w układzie dolotowym?
W mojej s13 podczas jazdy nagle zaczęło kopcić na niebiesko tak, że nic nie widziałem w lusterku wstecznym. Pod maską wszędzie olej (wyrzucało przez BOV`a). No i tu rodzi się pytanie:
czy tylko padnięta turbina może powodować taką zadymę? Jeśli nie tylko, to co jeszcze może być przyczyną?
PS. dzisiaj jak się przejechałem to zauważyłem, że powyżej 3 tys RPM zaczyna jakby lekko szarpać (zanim zaczął kopcić, to ciągnął równiutko).
Jeśli wiecie co to może być piszcie.
Z góry dziękuję!
Problem - olej w dolocie
Moderator: Moderator
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
cos mi sie wydaje ze pierscienie ci sie skonczyly a kopci jak jest zimy czy cieply?
wyglada na padniete turbo
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- Brutal
- Coś już wiem
- Posty: 133
- Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
Kopci jak się rozgrzeje - na zimno jest wszystko OK.
Może dodam, że na jakieś 2-3 miesiące przed awarią pod autem zauważyłem parę kropel oleju, zaś podczas jazdy czasem pojawiał się smrodek palonego oleju.
A jak zróżnicować czy to padło turbo, czy też pierścionki?
Może dodam, że na jakieś 2-3 miesiące przed awarią pod autem zauważyłem parę kropel oleju, zaś podczas jazdy czasem pojawiał się smrodek palonego oleju.
A jak zróżnicować czy to padło turbo, czy też pierścionki?
mam podobne objawy do twoich tylko mi tak jakby prycha i muli go po około 4 tysiącach ,a mam nowe pierścienie.
sprawdź ciśnienie na cylindrach i zobacz jakie masz luz wzdłużny i poprzeczny na turbinie
sprawdź ciśnienie na cylindrach i zobacz jakie masz luz wzdłużny i poprzeczny na turbinie
- rusek300zx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 693
- Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
- Lokalizacja: Zielona Gora
- Kontakt:
to sprawdz najpier turbine czy jest wporzadku nie popekana jesli wykluczysz turbo to bedzie ok. wtedy to juz raczej tylko pierscienie ci zostana choc moga jeszcze byc uszczelniacze zaworow sprawdz siece czy sa czarne
Ostatnio zmieniony ndz 30 lis, 2008 18:17 przez rusek300zx, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brutal
- Coś już wiem
- Posty: 133
- Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
U mnie też tak powyżej 3 tys szarpie, a dodatkowo jeszcze parę razy strzelił z wydechu przy dodawaniu gazu (zwykle powinien chyba podczas zdejmowania gazu strzelać?)
Nie wiec czy to robi jakąś różnicę, ale dosłownie to zaczęło dymić dosłownie 20km po tym jak dolewałem oleju (bo zaczęło ubywać).
Gdzieś było napisane, że jak się za dużo oleju naleje, to że grozi to padnięciem uszczelniaczy.
PS. a jeśli świece będą czarne to znaczy że pierścionki?
Nie wiec czy to robi jakąś różnicę, ale dosłownie to zaczęło dymić dosłownie 20km po tym jak dolewałem oleju (bo zaczęło ubywać).
Gdzieś było napisane, że jak się za dużo oleju naleje, to że grozi to padnięciem uszczelniaczy.
PS. a jeśli świece będą czarne to znaczy że pierścionki?
Ja tez mam problem samochod stal tydzien nie palony( problemy z celnym a ubezpieczenie na niemieckich blachach sie skonczylo ) odpalam i chwila moment niebiesko sie zrobilo w garazu pojezdzilem troche i mniej a jak jezdzilem codzienie to tylko bialy dym jak byl zimny , a jak sie rozgrzeje i sie pojezdzi niebieski dym znika co to moze byc ??
Brutal i Russel555 tyczy się was obu sprawdźcie ciśnienie na cylindrach (to podstawa diagnozy) później jak macie dobre wyniki to zdejmijcie rurkę od turbo i palcami złapcie za wirnik i sprawdźcie luz na wirniku. Ja mam podobny objaw i w ciągu miech dolewam jakiś litr oleju i wcale mocno nie kopci. Lecz po sprawdzeniu odmy okazało się że jest w niej olej.I 2 razy się zdarzyło że miarka oleju wysunęła się. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się że na 1 cylindrze mam 11.1 / 2 /9,8 3 / 8,7 4/ 10,5 . Więc diagnoza generalka czeka. Więc kupiłem olei catch tank i mam zamiar przejeździć w tym stanie do wiosny. I później po generalce gruby projekt.
ja mam olej w dolocie przez padniete turbo wlasnie . olej idzie nawet pod gore do filtra powietrza , a odme mam sucha .
co ciekawe turbina nie ma luzow na wirniku a leje sie z niej z kazdego mozliwego miejsca .
co ciekawe turbina nie ma luzow na wirniku a leje sie z niej z kazdego mozliwego miejsca .
- Brutal
- Coś już wiem
- Posty: 133
- Rejestracja: śr 20 lut, 2008 11:53
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
Niepokoi mnie tylko że pod silnikiem zaczęły się pojawiać plamki z oleju (niewielkie, ale zawsze). Jak go kupiłem to było sucho. Teraz silnik od strony chłodnicy leciutko się poci olejem.
Coś mi się wydaje, że kroi mi się kapitalka
PS. tak przy okazji zapytam:
Czy do pomiaru kompresji wystarczy mi taki manometr?:
manometr
Przy najbliższej okazji jak będę w domu to zmierzę kompresję i napiszę co wyszło.
Coś mi się wydaje, że kroi mi się kapitalka
PS. tak przy okazji zapytam:
Czy do pomiaru kompresji wystarczy mi taki manometr?:
manometr
Przy najbliższej okazji jak będę w domu to zmierzę kompresję i napiszę co wyszło.
ten troche jest niewygodny, musisz przyciskac w miejscu swiecy a ktos inny musi krecic, lepiej kupic taki wkrecany i samemu sobie poradzisz i komprecha bokiem nie ucieknie
http://www.allegro.pl/item494599464_sup ... resji.html
http://www.allegro.pl/item494599464_sup ... resji.html
mozesz wymienic wszystko i nic raczej uszczelka pod glowica obowiazkowo a co dalej to splanowanie glowy itp itd, chyba ze bedziesz probowal dolem wyciagac tloki