Garrett t3 do s13

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Anonymous

na poczatku chcialbym sie przywitac jako ze jestem tu nowy.jeszcze nie posiadam nissana 200sx ale moze juz niedlugo.mam male pytanko:czy turbinka garrett t3 wejdzie do silnika z s13 bez przerobki kolektora, czy trzeba bedzie rzezbic nowy kolektor?z gory dzieki za odpowiedz.
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Nie mam pojecia ale wejsc napewno wejdzie bo mam filmik jak koles ze swojego 200 sx a mianowicie tego modelu silvia ( bez chowanych swiateł i to nie jest s14 czy s15) z silnikiem ca18det ma 650 HP i turbo jest tam wieksze od głowicy :shock: :D :twisted:
Anonymous

ze wejdzie to wiem tylko ze jezeli trzeba bedzie robic nowy kolektor to cena bedzie juz o wiele wieksza :cry: .w razie czego pozostanie zalozenie T28 chociaz ta nie sprawia juz tyle radosci co T3 :wink: .mam jeszcze jedno pytanko:jaki intercooler moznaby zalozyc?interesuje mnie jakis duuuuuzy FMIC tyle zeby nie byl b.drogi (jakies GREEDY, albo podobne cenowo odpadaja), czy mozna wlozyc tam intercooler np. od jakiejs ciezarowki i czy bedzie to razem wszysko jakos dzialalo (pytam bo nie mialem jeszcze doswiadczenia z furami wyposazonymi w turbo, a wiec moja wiedza jest jak narazie tylko teoretyczna).
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Chyba Jaro ma jakiegos intera od ciezarówki tak chyba kiedys pisał ( ale teraz bedzie nie obecny przez jakis czas :cry: ). Bartek tez ma w swoim 300zx jakis zamontowany wiec pisz do nich :D :D oni ci napewno pomoga :D
Anonymous

ok dzieki.jakby ktos cos jeszcze wiedzial o tej turbince to bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedz.
Kruchy

Heja. Wprawdzie nie jestem fachowcem, ale slyszalem, ze montowanie wiekszych turbin niz T28 do 200sx s13 bez powazniejszych modyfikacji silnika nie ma wiekszego sensu. Jak mi jeden "fachoweic" powiedzial do wiekszych turbin nie da rady bez chiopowania i w ogole jakis wzmocnien, bo moga pewne elementy nie wytrzymac. Tyle co slyszalem, ale nie sprawdzalem, wiec sie juz nie wymadrzam.
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Popieram To co Kruchy powiedział :!: :!: :!: :wink: :D
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kanap4 pisze:ok dzieki.jakby ktos cos jeszcze wiedzial o tej turbince to bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedz.
turbina t3 powinna wejsc bez problemu w kolektor wydechowy ale down pipe od turbiny trzeba dorabiac. Przynajmniej tak twierdza maruderzy za oceanem :wink:
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Anonymous

aha dzieki.z downpipem mysle ze nie bedzie az tak duzego problemu, poza tym i tak po dolozeniu wiekszej turbinki pojechalbym na strojenie wszystkiego na hamowni i mysle ze sterowac wszystkim mialby unichip albo smt5.ciekawi mnie tylko jak to bedzie z innymi podzesplami silnika, czy wytrzymaja, czy trzeba bedzie kombinowac cos nowego.brt, ile kosztowalby u Was downpipe wlasnie do s13 z T3?ewentualnie ile kosztowalby caly wydech 2,5 cala?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Co do T3 to wiem że napewno trzeba przerabiać koektor wydechowy bo ona jest mocowana na 3 śróby tak samo od strony down pipe teś jest problem. (niedlugo zamieszcze to zamienników garretta t3 i inne szkoda że nie zrobilem tego odrazu)
Co do intercoolera to mam największy jaki sie zmieści z przodu (może byc jedynie dróbszy ale szerszy i wyższy napewno nie! sporo sie napocilem żeby go tam znieszcić - koniecznie trzeba wlośyc inny zderzak żeby mial chłodzenie) co do wymiarów to napisze innym razem ale są one zblizone do rozmiarów chlodnicy.
Co do montażu T3 bez przróbek silnika to bym sie bal ze względu a wal korbowy korbowody tłoki i uszczelke pod głowicą - to już sa bardzo poważne modyfikacje
Apropo chipa to po montażu T3 bez chopowania napewno będzie chodzil gożej a jak wykożystac wszystkie możliwości to będzie palil powyżej 20 l

rozsądek nakazuje zmienic na T28 i taniutki chip o którym mowa w innym poście
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Anonymous

hmm to troche kiepsko z tym t3 bo moj znajomy trzymal dla mnie po okazyjnej cenie ale skoro tyle rzy trzeba by zmieniac to chyba zdecyduje sie na t28.co do duzego spalania to w sumie jestem przyzwyczajony bo obecnie mam opla omege mv6 i w miescie pali ok.17l/100km.jesli to nie tajemnica to ile kosztowal Cie taki intercooler?i jeszcze jedno pytanko (moze troszke glupie):jaka przyblizona moc moze uzyskac 200sx s13 z T28, duuuuzym intercoolerem, wydechem i chipem?i czy po takich modyfikacjach niezbedna bedzie wydajniejsza pompa paliwowa?
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Czy bedzie potrzebna pompa to nie wiem ale mi ostatnio ktos mówił ze montował pompe od subaru imprezy w swoim sx s13 koszt ok 1000 zł. Pozatym bardzo czesto ludzie zagranica montuja pompy w swoich s13 od 300zx.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

spodziewana moc 270km i około 320Nm to powinno dawać kolo 5 sek do 100 wszystko będzie wiadomo w październiku jak zamówie czipa i to bez wymiany pompy paliwa. W październiku jak będe miał więcej czasu wszystko opisze. na razie 3 majcie się drogi ;-)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Anonymous

ok ok.wielkie dzieki za pomoc.czekam na wyniki twojej niuni :D .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”