wskaznik doladowania turbo - pytanie doposiadaczy

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dapper
Stały gość
Stały gość
Posty: 472
Rejestracja: pt 01 cze, 2007 08:30
Lokalizacja: Wrocław

Witam> zamontowalem wlasnie wskaznik turbow moim s13 i mam takie pytanko: Jak pokazuje wam na biegu jalowym bo u mnie przy dodawaniu gazu leci w dol na minus chyba 6 - 8 (myslalem ze powinno byc na 0) a przy norlmalnej juz jezdzie wskakuje na plusowe 0.6 bara. Wiec sie pytam o co kaman? Doladowanie podpiolem pod kabel ktory idzie do tylu kolektora. Ma ktos pomysl?? Wskaznik z serii auto gauges.
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Pokazuje prawidłowo, bo turbo powinno pracować na podciśnieniu na biegu jałowym, a dopiero później jak obciążysz silnik powinno pracować na nadciśnieniu.
Na wskaźniku nie masz 6-8 tylko -0.6 -0.8 bara, ale na podciśnieniu.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
dapper
Stały gość
Stały gość
Posty: 472
Rejestracja: pt 01 cze, 2007 08:30
Lokalizacja: Wrocław

Wiem wiem...tak napisalem. Dzieki za pomoc bo myslalem ze gdzies moze ma nieszczelnosc. Pozdrawiam.
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

na zimnym silniku powinno być -0.6 bara, na rozgrzanym -0.7, przy hamowaniu silnikiem -0.9

na podłączenie z tyłu kolektora uważaj - to jest wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa - nieszczelność w tym miejscu może się źle skończyć dla silnika
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

A gdzie szukać przyczyny, jeśli na wolnych obrotach zawsze wskaźnik pokazuje 0 ?
Wskaźnik auto gałka smoke, podłączona tuż za przepustnicą. Jak lekko dodaję gazu to wchodzi na podciśnienie, jak cisnę mocniej to pokazuje raczej poprawnie doładowanie, więc wskaźnik niby ok.
Jakaś nieszczelność w dolocie? Auto przyśpiesza bez szarpania.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

spróbuj się podpiąć w inne miejsce, np. na środku kolektora i zobacz czy wskaźnika zachowuje się tak samo..

jaki to jest wskaźnik - elektroniczny czy mechaniczny?
masz filterek na wężu?

jeśli nie to mógł się dostać jakiś drobny paproch który blokuje membrankę - jak mu dasz po gazie to się przesuwa i wskaźnik zaczyna pokazywać prawidłowo..

może też mieć jakiś brak styku..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a moze sie podlaczyles do tego cienkiego krucca pod przepustnica? bo z tego co mi sie wydaje to on jest przed przepustnica jednak i to by wyjasnialo sprawe braku podcisnienia :D
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Wskaźnik mechaniczny i faktycznie jest wpięty w ten króciec 'pod przepustnicą'.. który jest przed przepustnicą, więc nie ma co się dziwić, że nie pokazuje podciśnienia. Że też nie wpadłem na to wcześniej :lol:
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Też mam to samo, wskaźnik wpięty przed przepustnicą. Teraz tylko trzeba podpiąć się w inny przewód na kolektorze i będzie git :).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

Trochę z innej beczki ale też o wskazniku
Mam wskazniki AutoGauge z serii SM PEAK (Stepper Motor)
I wszystko było by pięknie gdyby nie to że za cholerę nie potrafię wyłączyć alertu.
Za każdym razem gdy włączam zapłon wskaźniki robia sobie test przelatując po całej skali, i to jest o.k
Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
I przy okazji jeszcze jedno , jaki jest inny sposób podłączenia czujnika ciśnienia oleju, oprócz podkładki pod filtrem ?
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

DarekAMS pisze:Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
Nie
Cos tam trzeba zrobic ale niestety juz nie pamietam co.
W manualu powinno byc.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

DarekAMS pisze:Trochę z innej beczki ale też o wskazniku
Mam wskazniki AutoGauge z serii SM PEAK (Stepper Motor)
I wszystko było by pięknie gdyby nie to że za cholerę nie potrafię wyłączyć alertu.
Za każdym razem gdy włączam zapłon wskaźniki robia sobie test przelatując po całej skali, i to jest o.k
Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
I przy okazji jeszcze jedno , jaki jest inny sposób podłączenia czujnika ciśnienia oleju, oprócz podkładki pod filtrem ?
add1
po włączeniu zapłonu należy przytrzymać wciśnięty guzik - wskaźnik jest wyciszony..
ale jest jedna pułapka, musi być prawidłowo podłączony do instalacji ;) kluczowe jest osobne podpięcie pod ciągłe +12V (kabel czerwony - podtrzymanie pamięci) i zapłon (też +12V, na pomarańczowy lub biały kabel)

add2
możesz zapodać zamiast oryginalnego czujnika, inna opcja to rozdzielacz wkręcany w jego miejsce ale jest to mechanicznie gorsze rozwiązanie niż podkładka pod filtr

[ Dodano: Sro 22 Lip, 2009 02:01 ]
czyżby ktoś zhakował słownik forum - "pułapka" bezwzględnie pisze się przez "u" :-)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”