wskaznik doladowania turbo - pytanie doposiadaczy
Moderator: Moderator
Witam> zamontowalem wlasnie wskaznik turbow moim s13 i mam takie pytanko: Jak pokazuje wam na biegu jalowym bo u mnie przy dodawaniu gazu leci w dol na minus chyba 6 - 8 (myslalem ze powinno byc na 0) a przy norlmalnej juz jezdzie wskakuje na plusowe 0.6 bara. Wiec sie pytam o co kaman? Doladowanie podpiolem pod kabel ktory idzie do tylu kolektora. Ma ktos pomysl?? Wskaznik z serii auto gauges.
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Pokazuje prawidłowo, bo turbo powinno pracować na podciśnieniu na biegu jałowym, a dopiero później jak obciążysz silnik powinno pracować na nadciśnieniu.
Na wskaźniku nie masz 6-8 tylko -0.6 -0.8 bara, ale na podciśnieniu.
Na wskaźniku nie masz 6-8 tylko -0.6 -0.8 bara, ale na podciśnieniu.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
na zimnym silniku powinno być -0.6 bara, na rozgrzanym -0.7, przy hamowaniu silnikiem -0.9
na podłączenie z tyłu kolektora uważaj - to jest wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa - nieszczelność w tym miejscu może się źle skończyć dla silnika
na podłączenie z tyłu kolektora uważaj - to jest wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa - nieszczelność w tym miejscu może się źle skończyć dla silnika
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
A gdzie szukać przyczyny, jeśli na wolnych obrotach zawsze wskaźnik pokazuje 0 ?
Wskaźnik auto gałka smoke, podłączona tuż za przepustnicą. Jak lekko dodaję gazu to wchodzi na podciśnienie, jak cisnę mocniej to pokazuje raczej poprawnie doładowanie, więc wskaźnik niby ok.
Jakaś nieszczelność w dolocie? Auto przyśpiesza bez szarpania.
Wskaźnik auto gałka smoke, podłączona tuż za przepustnicą. Jak lekko dodaję gazu to wchodzi na podciśnienie, jak cisnę mocniej to pokazuje raczej poprawnie doładowanie, więc wskaźnik niby ok.
Jakaś nieszczelność w dolocie? Auto przyśpiesza bez szarpania.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
spróbuj się podpiąć w inne miejsce, np. na środku kolektora i zobacz czy wskaźnika zachowuje się tak samo..
jaki to jest wskaźnik - elektroniczny czy mechaniczny?
masz filterek na wężu?
jeśli nie to mógł się dostać jakiś drobny paproch który blokuje membrankę - jak mu dasz po gazie to się przesuwa i wskaźnik zaczyna pokazywać prawidłowo..
może też mieć jakiś brak styku..
jaki to jest wskaźnik - elektroniczny czy mechaniczny?
masz filterek na wężu?
jeśli nie to mógł się dostać jakiś drobny paproch który blokuje membrankę - jak mu dasz po gazie to się przesuwa i wskaźnik zaczyna pokazywać prawidłowo..
może też mieć jakiś brak styku..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
a moze sie podlaczyles do tego cienkiego krucca pod przepustnica? bo z tego co mi sie wydaje to on jest przed przepustnica jednak i to by wyjasnialo sprawe braku podcisnienia
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Też mam to samo, wskaźnik wpięty przed przepustnicą. Teraz tylko trzeba podpiąć się w inny przewód na kolektorze i będzie git .
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- DarekAMS
- Coś już wiem
- Posty: 171
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
- Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
- Kontakt:
Trochę z innej beczki ale też o wskazniku
Mam wskazniki AutoGauge z serii SM PEAK (Stepper Motor)
I wszystko było by pięknie gdyby nie to że za cholerę nie potrafię wyłączyć alertu.
Za każdym razem gdy włączam zapłon wskaźniki robia sobie test przelatując po całej skali, i to jest o.k
Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
I przy okazji jeszcze jedno , jaki jest inny sposób podłączenia czujnika ciśnienia oleju, oprócz podkładki pod filtrem ?
Mam wskazniki AutoGauge z serii SM PEAK (Stepper Motor)
I wszystko było by pięknie gdyby nie to że za cholerę nie potrafię wyłączyć alertu.
Za każdym razem gdy włączam zapłon wskaźniki robia sobie test przelatując po całej skali, i to jest o.k
Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
I przy okazji jeszcze jedno , jaki jest inny sposób podłączenia czujnika ciśnienia oleju, oprócz podkładki pod filtrem ?
NieDarekAMS pisze:Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
Cos tam trzeba zrobic ale niestety juz nie pamietam co.
W manualu powinno byc.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
add1DarekAMS pisze:Trochę z innej beczki ale też o wskazniku
Mam wskazniki AutoGauge z serii SM PEAK (Stepper Motor)
I wszystko było by pięknie gdyby nie to że za cholerę nie potrafię wyłączyć alertu.
Za każdym razem gdy włączam zapłon wskaźniki robia sobie test przelatując po całej skali, i to jest o.k
Ale czy musi im towarzyszyć taki piskliwy dzwięk ?
I przy okazji jeszcze jedno , jaki jest inny sposób podłączenia czujnika ciśnienia oleju, oprócz podkładki pod filtrem ?
po włączeniu zapłonu należy przytrzymać wciśnięty guzik - wskaźnik jest wyciszony..
ale jest jedna pułapka, musi być prawidłowo podłączony do instalacji kluczowe jest osobne podpięcie pod ciągłe +12V (kabel czerwony - podtrzymanie pamięci) i zapłon (też +12V, na pomarańczowy lub biały kabel)
add2
możesz zapodać zamiast oryginalnego czujnika, inna opcja to rozdzielacz wkręcany w jego miejsce ale jest to mechanicznie gorsze rozwiązanie niż podkładka pod filtr
[ Dodano: Sro 22 Lip, 2009 02:01 ]
czyżby ktoś zhakował słownik forum - "pułapka" bezwzględnie pisze się przez "u"
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...