bo to trzeba po ang maila napisac bezposrednio do producenta i producent odpisze ze nie trzeba. jednak na turbo techu garretta pisze ze niekiedy moze byc koniecznosc zasosowania restryktora. jak cisnienie przekracza 60 psi to mozna dac ale nie zawsze jest to konieczne
tak w duzym skrocie wynika.
na sxoc przedstawiciel apexa twierdzi ze gt maja wbudowane restrykcje i nie dzieje sie z nimi nic zlego jak sie nie da zwezki.
jak napisal jarkowy restryktor moze byc potrzebny jak biezesz olej z pod filtra ale w ca do turbiny olej dociera przez fabryczny restryktor w bloku ~1,5mm wiec nie ma potrzeby wstawiac bo fabryczny sie powinien wyrobic.
moze problem dotyczyl jakis pierwszych serii gt np garrett nie montowal w nch restrykcji. w sumie to bylo na sxoc pare przypadkow dymienia badz wywalenia uszczelniaczy przez brak restrykcji ale to sie dzialo bodajże w 2005roku
jak juz chcesz dmuchac na zimne to zrob sobie srube drazona z otworkiem ~1mm i bedziesz mial restrykcje. z tym ze jakby co to nie ja co to radzilem
edit:
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ht=gt2560r
a z drugiej strony
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... restrictor
a najciekawsza jest teoria o 2 rodzajach L w bloku
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... restrictor
nudzac sie w pracy dokopalem sie do
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... restrictor