Strona 1 z 4

gt2560r - restryktor olejowy

: pn 12 sty, 2009 10:42
autor: gshock
witam, po licznych zawirowaniach stalem sie posiadaczem gt2560r.
prace domowa odrobilem , sxoc i inne fora przestrzelilem i nigdzie nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w silniku ca do turbiny bb nalezy stosowac restryktor olejowy 0,9 czy nie. niby garrett pisze ze jesli cisnienie oleju przekracza 60psi to to moze byc konieczne zastosowanie zwezki. nie chcialbym zabic nowego sprzeta badz wsadzic turbine i stwierdzic ze potrzeba zwezke i znowu sciagac :D
okolo 50-60psi wg manuala ma zdrowe ca przy 3tys pytanie ile ma przy 7tys :D
2 sprawa to jesli wrzuce zwezke 0,9 przy turbinie to co z seryjna zwezka 1,5mm przy bloku, zostawic ? rozwiercic?

: pn 12 sty, 2009 12:52
autor: roball
seria GT ma wbudowane restryktory - oglądnij wejście oleju do turbo - jeśli w głębi jest dziubek malutką dziurką to nic nie potrzebujesz - łączysz i jeździsz

CA daje zdecydowanie ponad 60psi - około 80 ;)

: pn 12 sty, 2009 14:19
autor: gshock
a seryjny restryktor w bloku tuningowac wiertarka??
w takiej sytuacji to on chyba tylko opoznia napelnienie wezyka idacego do turbiny

: pn 12 sty, 2009 14:24
autor: roball
sprężarki GT wymagają mniej oleju niż nasze seryjne (na łożyskach ślizgowych) - więc to co jest w bloku powinno mieć większy przekrój niż to co masz w GT2560 ;)

: pn 12 sty, 2009 21:00
autor: Tomek89
gshock pisze:a seryjny restryktor w bloku tuningowac wiertarka??
w takiej sytuacji to on chyba tylko opoznia napelnienie wezyka idacego do turbiny
No albo możesz założyć śrubę od banjobolta z mniejszą dziurą.Obrazek
Ja miałem jak brałem przewody od odina ale powinno dać dorobić.Samą śrubę w dobrym sklepie z hydrauliką siłowa powinno dać rady kupić. Bierz giętkie szlaszki w plęcionce, bo gdyby nie to to ja bym tej turbawki nie założył. :twisted:


A ten seryjny restryktor z gt2560r mnie się wydaje że jest trochę mało restrykcyjny :)
Obrazek

IMO właśnie duże pole do manewru daje ten banjo bolt


BTW Jak ta turbawka idzie do CA to będziesz może musiał przerobić rurkę powrotu. Ja musiałem skrucić i zmienić trochę kąt, oraz rozstaw śrub jest inny więc trza rozszlifować. :wink:
Miałem przedtem t28. Nie wiem czy powrót t25=t28 ale z gt2560r własnie wymagał przerubki w stosunku do t28 która tam siedziała.


BTW2 ile dałeś, albo od kogo masz 8)

: pn 12 sty, 2009 21:52
autor: roball
- przepływ zależy od ciśnienia ..
- ciśnienie oleju w silnikach danego typu jest w miarę podobne..
- sprężarka na pewno ma jakiś zakres ilości oleju jaki jest dla niej optymalny

wydaje mi się że restryktor w turbinie jest dokładnie taki jak trzeba - jeśliby tak nie było to garrett oferowałby jakiś wymienny patent

co do przewodów - zmieniałem T25 na RS'a - po delikatnym podgięciu wszystko siadło jak należy (choć wkręcenie dopływu oleju w kostkę w bloku zajęło mi chwilę z dość dużym stężeniem kurew w powietrzu :) )

: wt 13 sty, 2009 08:48
autor: gshock
dzieki za odpowiedzi i znowu zdania sa podzielone :lol: jak bede mial w lapkach ja dzis to obejrze sobie wejscie a pozniej rzuce moneta w sprawie dorabiania restrykcji bo i z nia i bez niej turbo jezdzi. pytanie tylko jak dlugo.
ja przechodze z t28 na 2560 i pamietam ze przy montowaniu starego turbo cos sie dzialo z odplywem wiec teraz powinno byc dobrze.
tak wogule to nie wiem czego sie spodziewac po tej sprezarce.
kupilem 'po kosztach' za 3100zl z papierami od kumpla. tak ot to okazalo sie ze na polske garrety rozprowadza moto remo z ilawy :D
na garrett turbo tech znalazlem takie cos
Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires. The benefit is seen in improved boost response due to less windage of oil in the bearing. In addition, lower oil flow further reduces the risk of oil leakage compared to journal-bearing turbochargers. Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed. For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section. Again, it is imperative that the restrictor be sized according to the oil pressure characteristics of the engine to which the turbo is attached. Always verify that the appropriate oil pressure is reaching the turbo.

The use of an oil restrictor can (but not always) help ensure that you have the proper oil flow/pressure entering the turbocharger, as well as extract the maximum performance. "

: wt 13 sty, 2009 09:15
autor: Tomek89
Ja dałem 2500 za nówkę. :)
co do wydajosci to jest na poziomie t28 ale właśnie ma zajefajny spool up.
Do mocy 250-280 jest jak najbardziej trafna :twisted:

z tym restryktorem to muszę jeszcze u siebie do ładu bo mam pewne wątpliwości...

: wt 13 sty, 2009 09:47
autor: gshock
ze stanow ciagnales? czy w pl z pseudo gwarancja od dystrybutora?
da rade utrzymac do odciecia 1.2 bara ?? :P

: wt 13 sty, 2009 10:46
autor: Tomek89
powinna,aczkolwiek u mnie na niestrojonym ecu i zmacanym wg w peaku daje 1,05 na przelocie+ silencer.

co do ceny to na priv albo loraka się spytaj :mrgreen:
100% garrett

: wt 13 sty, 2009 10:58
autor: lorak
gshock pisze:ze stanow ciagnales? czy w pl z pseudo gwarancja od dystrybutora?
da rade utrzymac do odciecia 1.2 bara ?? :P
1) tak
2) pseudo gwarancji od dystrybutora, sklepu czy kogokolwiek innego nie ma.. bo sprezarki garretta na bb nie podlegaja zadnej gwarancji.. :(
3) zdecydowanie

co do restryktora to jest dokladnie tak jak pisze Robal.. mialem taki sam problem.. nigdzie nie moglem kupic zwezki... w koncu napisalem do garretta usa.. i dostalem odpowiedz, ze zwezka jest wbudowana i nic wiecej nie potrzebuje ;)

: śr 14 sty, 2009 07:45
autor: jarkowy
lorak pisze prawde, jak jest wbudowany restryktor w dmuchawe to nie ma takiego problemu i nic już nie tuningujesz wiertarką w bloku ;)
w bloku masz 1,6mm i to jest ok bo z zapasem dla 0,04". Turbonetics też wymaga takiego restryktora i teżnajczęściej jest odrazu wkręcony z seryjną turbiną.
Te restryktory to są zawsze/najczęściej potrzebne jak ktoś uturbia i bierze olej np. z czujnika ciśnienia...Dmuchawy KKK to znaszą bez restryktora ale garretty już nie a BB odrazu wypluwają olej w muszle...

: śr 14 sty, 2009 08:41
autor: gshock
dzieki wszystkim za pomoc , dam pojedzic jak ktorys z was bedzie w gdansku :)
zrobilem sobie mapke i wychodzi z to ustrojstwo jest w stanie napompowac 1.2bara na odcince. to tak na styk widze .
w sumie jedyne co mi sie nie podoba to mala muszla wydechowa, bedzie zatykac, szkoda ze nie robili tego turba z ar 84
Obrazek

jakby ktos kiedys potrzebowal to banjo bolty maja w hydrapressie w gdansku

: śr 14 sty, 2009 13:27
autor: roball
jakie założenia zrobiłeś do wyliczenia punktów na mapie?

: śr 14 sty, 2009 14:14
autor: gshock
przeplywy ze wzoru
air flow rate=(L x RPM x VE x Pr) / 5660

L -> pojemność silnika w litrach
RPM -> obroty na minutę
VE -> volumetric efficiency = 90
Pr -> pressure ratio
dla lb/min dziele przez 14,27
surge to 20% flow rate obrotów maksymalnych
rpm max 7500
min nie pamietam ale chyba 4tys bralem , mape robilem ze 2 mies temu

pressure ratio to zakladany boost +1