gt2560r - restryktor olejowy

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Z jednostkami spoza układu SI tak bywa - wolna amerykanka..
Wikipedia pisze:Funt - pozaukładowa jednostka masy i ciężaru wywodząca się od rzymskiej libry. Miara funta była różna na przestrzeni wieków w różnych państwach, zwykle wynosiła pomiędzy 0,4 a 0,5 kilograma. Obecnie w państwach anglosaskich jest przyjęty międzynarodowy funt równy 0,453 592 37 kg. Stosowany jest skrót lb (od libra, liczba mnoga w jęz. angielskim: lbs).
pewnie mapy są robione na zasadzie przeróbki już istniejącej ..
ktoś walnął w opisie lb/min i taki się rozniosło ..
jest to gramatycznie niepoprawne, ale zawsze jedna literka mniej ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
gshock
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: pn 20 mar, 2006 23:41
Lokalizacja: Gdańsk

tak nawiazujac do pierwotnego tematu to w gt2560r jak sie spojrzy w inlet oleju pod katem to na sciance bocznej przy goracej muszli jest okolo 1mm dziurka czyli zwezka jest.
odosnie map kompresorow i turbin to tu juz nie ma nic do dodania kawal dobrej wiedzy sprzedaliscie tutaj panowie, mysle ze temat mozna powiesic
mrowczan
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: pt 09 sty, 2009 15:38

No zwezka jest, ale to chyba nie to samo, co restryktor, ktory raczej i tak trzeba dodac.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

restryktor to po "polskiemu" ograniczacz i ma właśnie postać dziurki..

do Garrettów z serii GT nic nie trzeba,
można do nich podpiąć nawet rurociąg "Przyjaźń" z olejem i wszystko będzie ok..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
mrowczan
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: pt 09 sty, 2009 15:38

Hmmm skoro nic nie trzeba, to dziwne, ze te restryktory sa sprzedawane na ebayu wlasnie do modeli GT :) Sam juz nie wiem... Lepiej chyba dac, niz pozniej kupowac nowe turbo :P
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Tylko żeby taki dodatek nie zaszkodził
jak będzie za mała dziurka to się turbo zatrze..

pomyśl w ten sposób
jeśli to co jest oryginalnie nie wystarcza to po co Garrett w ogóle to dawał?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Dla mnie sprawa prosta jak ktos chce miec jasna odpowiedz czy trzeba czy nie trzeba dodatkowego restryktora niech napisze do samego zrodla czyli do garretta i problemu nie bedzie...
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

niech napisze do samego zrodla czyli do garretta i problemu nie bedzie..
ktoś już pisał i nie trzeba
mrowczan
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: pt 09 sty, 2009 15:38

dziubas pisze:
niech napisze do samego zrodla czyli do garretta i problemu nie bedzie..
ktoś już pisał i nie trzeba
Mialem "przyjemnosc" napisac kilka maili do przedstawiciela Garretta w PL i nie wiem, czy ta babinka kiedys widziala jakakolwiek turbine... Takze zrodlo niezbyt pewne :)
gshock
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: pn 20 mar, 2006 23:41
Lokalizacja: Gdańsk

bo to trzeba po ang maila napisac bezposrednio do producenta i producent odpisze ze nie trzeba. jednak na turbo techu garretta pisze ze niekiedy moze byc koniecznosc zasosowania restryktora. jak cisnienie przekracza 60 psi to mozna dac ale nie zawsze jest to konieczne :D tak w duzym skrocie wynika.
na sxoc przedstawiciel apexa twierdzi ze gt maja wbudowane restrykcje i nie dzieje sie z nimi nic zlego jak sie nie da zwezki.
jak napisal jarkowy restryktor moze byc potrzebny jak biezesz olej z pod filtra ale w ca do turbiny olej dociera przez fabryczny restryktor w bloku ~1,5mm wiec nie ma potrzeby wstawiac bo fabryczny sie powinien wyrobic.
moze problem dotyczyl jakis pierwszych serii gt np garrett nie montowal w nch restrykcji. w sumie to bylo na sxoc pare przypadkow dymienia badz wywalenia uszczelniaczy przez brak restrykcji ale to sie dzialo bodajże w 2005roku

jak juz chcesz dmuchac na zimne to zrob sobie srube drazona z otworkiem ~1mm i bedziesz mial restrykcje. z tym ze jakby co to nie ja co to radzilem 8)


edit:
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ht=gt2560r

a z drugiej strony

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... restrictor

a najciekawsza jest teoria o 2 rodzajach L w bloku
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... restrictor

nudzac sie w pracy dokopalem sie do

http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... restrictor
rafal
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: pt 13 lis, 2009 10:39

tak odgrzebujac temat, czy flnasz wydechowa w t25 jest identyczna jak gt2560r?
Awatar użytkownika
Tadzik
Stały gość
Stały gość
Posty: 207
Rejestracja: pt 06 mar, 2009 19:59
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
Kontakt:

tak..jest taka sama :wink:
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Panowie zamówiłem sobie przewody w oplocie z ds. Te za 3 stowki. Panowie z ds twierdzą że na olejowy muszę dac restryktor 0.8mm. Turbina to t28 z s14 nie żadne bb. L z bloku wywalam. Co wy o tym myślicie?
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a masz restryktor na wyjsciu z bloku?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

W tym L masz restryktor, wiec jak go wywalasz to musisz zrobic w nyplu zwezke.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”