No to wyjasnione
Co do V-lek doskonale sobie z tego zdaje sprawe i wiem o co chodzi,bylem uzytkownikiem V-alki nawet byl plan jej uturbiania wiec sie tym tematem interesowalem troche
No ale troche zboczylismy z tematu i proponuje do niego wrocic.
Wiec wedlug mnie podlaczenie rownolegle dwoch malych sprezarek w ca to bezsens poniewaz silnik ma stosunkow nie duza pojemnosc jak na dwie szuszarki i mysle ze 2 male vs 1 wieksza wygra 1 wieksza szuszarka,nie mowiac juz aspekcie komplikacji calego ukladu i samej ekonomicznej stronie tych dwoch rozwiazan.
Polaczenie szeregowe mialoby sens chyba tylko w przypadku naprawde duzej lochy jako zapchaj dziura w dolnych zakresach obrotow zanim duza locha sie rozbuja.Z tym ze jesli ktos pakuje wielka loche do ca to raczej z zamiarem uzytkowania tego silniak w zakresach 5-8k rpm i dol go nieobchodzi,druga sprawa to ze takie mmniejsze turbo w przypadku laczenia szeregowego ladujace juz od samego dolu chyba nie byloby zbyt zdowe dla silnika ca bo to jak by nie patrzec wlasnie od dolu najwieksze obciazenia dla korbowodow,panewek i walu.
Jesli cos pokrecilem to poprawcie
Twin turbo a Biturbo
Moderator: Moderator
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
-
- Coś już wiem
- Posty: 54
- Rejestracja: śr 05 lis, 2008 21:15
- Lokalizacja: Pleszew (Wielkopolskie)
No właśnie czemu to cholerstwo tyle pali ..... a takie piękne autko Można powiedzieć, że moje marzenie zaraz po nissanku
Ige to miałoby sens gdyby ktoś robił samochód do wyścigów równoległych lub innych czasówek , tak jak piszesz wyeliminowało by to laga. Co do obciążeń to jeśli kogoś stać na taki projekt to raczej też stać na zakucie silnika. W każdym bądź razie jest tu dużo grzebania z elektroniką- jest wyzwaniem wykalibrować taki układ.
Jak się gdzieś pomyliłem to poprawcie bez bicia
Ige to miałoby sens gdyby ktoś robił samochód do wyścigów równoległych lub innych czasówek , tak jak piszesz wyeliminowało by to laga. Co do obciążeń to jeśli kogoś stać na taki projekt to raczej też stać na zakucie silnika. W każdym bądź razie jest tu dużo grzebania z elektroniką- jest wyzwaniem wykalibrować taki układ.
Jak się gdzieś pomyliłem to poprawcie bez bicia
Ostatnio zmieniony pt 23 sty, 2009 23:37 przez Wajser, łącznie zmieniany 1 raz.
i właśnie o to mi chodzi wyelminować laga...Wajser pisze:
Ige to miałoby sens gdyby ktoś robił samochód do wyścigów równoległych lub innych czasówek , tak jak piszesz wyeliminowało by to laga.
mam już mokry NX ale nie wiem czy zda egzamin... więc zainteresowałem się biturbo & twin turbo...
Wajser na cwiare to niema po co bo tam lag niema znaczenia bo to jedzie tylko na wysokich obrotach,na czasowkach raczej tez bo trzyma sie obroty tak aby w kazdej chwili miec czym depnac widzialem nawet ze w torowkach itp ludzie zaklejaja sobie obrtomierz np od 4-5k w dol po to zeby trzymac oboroty w odpowiednim zakresie.
Co do kucia ok to wiadomo ze kucie przy takim projekcie ale kucie silnika to nie jest recepta na wszystko.
suchy071 pytanie podstawowe jakie turbo masz ze masz tak ogromnego laga?Mokry system spoko ale niby od jakich oborotow chcesz nim "sztszelac" zeby nie bylo laga?
Co do kucia ok to wiadomo ze kucie przy takim projekcie ale kucie silnika to nie jest recepta na wszystko.
suchy071 pytanie podstawowe jakie turbo masz ze masz tak ogromnego laga?Mokry system spoko ale niby od jakich oborotow chcesz nim "sztszelac" zeby nie bylo laga?
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
silnik jest w planach... pytam za wczasu zeby mniej wiecej wiedzieć w którą stronę iść... a świniak hmmm potężny Greddy T88H ponoć potrafi pompowac ponad 3 bary
o silniku narazie się nie rozpisuje bo go po prostu nima jestem w trakcie szukania zdrowej budy a stan silnika mi obojętny bo i tak będzie robiony... minimalnie 400 kucy musi być (bez NX oczywiście).
W planach zbudowanie najmocniejszej i najszybszej S13 CA18DET w PL.
o silniku narazie się nie rozpisuje bo go po prostu nima jestem w trakcie szukania zdrowej budy a stan silnika mi obojętny bo i tak będzie robiony... minimalnie 400 kucy musi być (bez NX oczywiście).
W planach zbudowanie najmocniejszej i najszybszej S13 CA18DET w PL.