Twin turbo a Biturbo

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

No to wyjasnione ;)

Co do V-lek doskonale sobie z tego zdaje sprawe i wiem o co chodzi,bylem uzytkownikiem V-alki nawet byl plan jej uturbiania wiec sie tym tematem interesowalem troche :)

No ale troche zboczylismy z tematu i proponuje do niego wrocic.

Wiec wedlug mnie podlaczenie rownolegle dwoch malych sprezarek w ca to bezsens poniewaz silnik ma stosunkow nie duza pojemnosc jak na dwie szuszarki i mysle ze 2 male vs 1 wieksza wygra 1 wieksza szuszarka,nie mowiac juz aspekcie komplikacji calego ukladu i samej ekonomicznej stronie tych dwoch rozwiazan.

Polaczenie szeregowe mialoby sens chyba tylko w przypadku naprawde duzej lochy jako zapchaj dziura w dolnych zakresach obrotow zanim duza locha sie rozbuja.Z tym ze jesli ktos pakuje wielka loche do ca to raczej z zamiarem uzytkowania tego silniak w zakresach 5-8k rpm i dol go nieobchodzi,druga sprawa to ze takie mmniejsze turbo w przypadku laczenia szeregowego ladujace juz od samego dolu chyba nie byloby zbyt zdowe dla silnika ca bo to jak by nie patrzec wlasnie od dolu najwieksze obciazenia dla korbowodow,panewek i walu.

Jesli cos pokrecilem to poprawcie ;)
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Wajser
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 21:15
Lokalizacja: Pleszew (Wielkopolskie)

No właśnie czemu to cholerstwo tyle pali ..... a takie piękne autko :) Można powiedzieć, że moje marzenie zaraz po nissanku :P

Ige to miałoby sens gdyby ktoś robił samochód do wyścigów równoległych lub innych czasówek , tak jak piszesz wyeliminowało by to laga. Co do obciążeń to jeśli kogoś stać na taki projekt to raczej też stać na zakucie silnika. W każdym bądź razie jest tu dużo grzebania z elektroniką- jest wyzwaniem wykalibrować taki układ.
Jak się gdzieś pomyliłem to poprawcie bez bicia :)
Ostatnio zmieniony pt 23 sty, 2009 23:37 przez Wajser, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

auto ładne tylko że bzyczy jak cikłeczento
Awatar użytkownika
suchy071
Stały gość
Stały gość
Posty: 354
Rejestracja: pt 27 lip, 2007 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wajser pisze:
Ige to miałoby sens gdyby ktoś robił samochód do wyścigów równoległych lub innych czasówek , tak jak piszesz wyeliminowało by to laga.
i właśnie o to mi chodzi -> wyelminować laga...
mam już mokry NX ale nie wiem czy zda egzamin... więc zainteresowałem się biturbo & twin turbo...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Wajser na cwiare to niema po co bo tam lag niema znaczenia bo to jedzie tylko na wysokich obrotach,na czasowkach raczej tez bo trzyma sie obroty tak aby w kazdej chwili miec czym depnac widzialem nawet ze w torowkach itp ludzie zaklejaja sobie obrtomierz np od 4-5k w dol po to zeby trzymac oboroty w odpowiednim zakresie.

Co do kucia ok to wiadomo ze kucie przy takim projekcie ale kucie silnika to nie jest recepta na wszystko.

suchy071 pytanie podstawowe jakie turbo masz ze masz tak ogromnego laga?Mokry system spoko ale niby od jakich oborotow chcesz nim "sztszelac" zeby nie bylo laga?
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jedyną słuszną (wyznawaną przeze mnie) metodą na laga są wysokie obroty :P
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
suchy071
Stały gość
Stały gość
Posty: 354
Rejestracja: pt 27 lip, 2007 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

silnik jest w planach... pytam za wczasu zeby mniej wiecej wiedzieć w którą stronę iść... a świniak hmmm potężny Greddy T88H ponoć potrafi pompowac ponad 3 bary :twisted:

o silniku narazie się nie rozpisuje bo go po prostu nima :( jestem w trakcie szukania zdrowej budy a stan silnika mi obojętny bo i tak będzie robiony... minimalnie 400 kucy musi być (bez NX oczywiście).

W planach zbudowanie najmocniejszej i najszybszej S13 CA18DET w PL. :twisted:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”