Garrett T25

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Mam regulację cięgna WG - nie wiem czy wszystkie sprężarki z serii GT tak mają, w RS jest fabrycznie.
Ogólnie patent fajny, obecnie na MBC mam regulację ciśnienia praktycznie od zera (tylko jakoś nie korzystam z tej opcji :D )

Jeżeli będziesz sam kombinował to śruba rzymska będzie jeszcze wygodniejsza - naciąganie cięgna przy ustawionym większym doładowaniu nie jest zbyt wygodne, na rzymskiej tylko kręcisz (nie trzeba ściągać cięgna z klapki WG)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Parówa
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 11:05

roball możesz wrzucić foty jak to wygląda? bo śruba rzymska coś mi mówi ale nie wiem jak by to miało być skonstruowane, a da się tak zrobić że MBC będę mógł sobie regulować ciśnienie np o 0,2 bar'a?

wszystkim pomocnym w tej sprawie jak widać rozdaje pomógł :D więc do dzieła, jak narazie najwięcej dowiedziałem sie z waszego forum 8)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Śruba rzymska na jednym końcu ma gwint prawy a na drugim lewy, kręcąc nią albo skracasz albo wydłużasz element..

w przypadku WG trzeba skrócić pręt, nagwintować go po bożemu (w prawo), zorganizować pręt tej samej średnicy zakończony oczkiem i nagwintować go w lewo, zorganizować tuleję sześciokątną (taką długą nakrętkę) i nagwintować ją wewnątrz (z jednej strony w lewo z drugiej w prawo) - składasz całość i jak kręcisz tuleją to się siłownik wydłuża lub skraca, nie zapomnij o nakrętce kontrującej żeby się samo nie rozkręcało ;)

Żeby siłownik WG działał prawidłowo musi mieć pewne nadciśnienie - 0.3 bara wystarcza w T28.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

To jest link do tematu traktującego o sprawie:)

http://www.nissantech.pl/index.php?showtopic=793
Parówa
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 11:05

podziekować :wink:

ale jedno mnie zastanawia
Aby ZMniejszyć ciśnienie, należy dzwigienkę WYKRĘCIĆ
*Aby ZWiększyć ciśnienie, należy dzwigięnkę WKRĘCIĆ

nie kumam tego przecież wykręcając zwiększamy długość pręcika i tym samym zawór ma większe przesunięcie tym samym potrzeba więcej ciśnienia :|
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

im krótszy pręt tym sprężyna mocniej naciągnięta, więc trzeba większego ciśnienia żeby ją pokonać..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Parówa
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 11:05

czyli i tak nie zejdę z ciśnienia doładowania jeśli na seryjnym jest ustawione 0,7
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

zejdziesz - wystarczy że na regulacji (którą dorobisz) zwiększysz długość pręta..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Parówa
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 11:05

kurde gdyby nie Wy to bym dalej nie spał po nocach :mrgreen: podziękować Wam chłopaki, może jeszcze ktoś mi napisze gdzie mogę dorobić restryktor do t25 albo może seryjny ktoś ma do sprzedania :)

i np jeśli ktoś ma WG w dobrym stanie też przygarnę bo mój jest powyginany we wszystkie strony :roll:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”