Pęknięta muszla wydechowa Ca18DET

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

grzegos
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 25
Rejestracja: ndz 17 maja, 2009 18:43
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Wiem, że pytania banalne, ale jak już pisałem w przywitaniu w kwestii silników T jestem zielony.

A więc po wstępnych oględzinach przez pewnego szalonego mechanika jego diagnoza zabrzmiała - pęknięta muszla wydechowa (choć moim zdaniem wchodząc pod auto i świecąc lampką przez 30s ciężko było mu to stwierdzić skoro nic nie odkręcał etc.

Pytanie czy jest to możliwe aby przy pęknietej muszli samochód szarpał w zakresie 3,5-4,5tys a powyżej jechał normalnie hmmm

Pytanie 2. Jeśli magik ma racje to czy jest jakakolwiek szansa na naprawę w sensownych kosztach czy już zacząć szukać t28

Pytanie 3. Co potrzebuje do zamiany T25 na T28 (poza turbiną).

generalnie ewidentnie jest gdzieś przedmuch na wydechu zaraz za lub na turbinie bo po naciśnięciu gazu do uszu do ciera warkot niemal 3l silnika a nie japońskiej wiertarki :) Myślałem jednak, że problem tkwi raczej w uszczelce kolektora (możliwe żeby przy wydmuchanych uszczelkach aż tak dziwnie brzęczał?)

Będę wdzięczny za odpowiedź.

PS. niestety nie mam kanału i nie jestem sobie w stanie sam posprawdzać jak to wygląda od spodu.
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Jeśli pęknięcie jest duże i widoczne to po 30 sek. mógł zobaczyć.
Zeby naprawić starą turbinę potrzebował byś dobrą muszlę ( tą która pękłą ) i ewentualnie elementy wymagającej wymiany.

Co do wymiany turbiny to będziesz potrzebował :
Uszczelkę Kolektro-turbo
Jeśli bedziesz wyjmował kolektor to dodatkowo głowica-kolektor

Przewody olejowe i wodne. Po kilku dogięciach ori. przewodów podejdą do t28, Jeśli nie chce Ci się bawić kup w oplocie.

Jakąś flansze na dolot

Trochę czasu i klucze.