Pęknięta muszla wydechowa Ca18DET

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

grzegos
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 25
Rejestracja: ndz 17 maja, 2009 18:43
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Wiem, że pytania banalne, ale jak już pisałem w przywitaniu w kwestii silników T jestem zielony.

A więc po wstępnych oględzinach przez pewnego szalonego mechanika jego diagnoza zabrzmiała - pęknięta muszla wydechowa (choć moim zdaniem wchodząc pod auto i świecąc lampką przez 30s ciężko było mu to stwierdzić skoro nic nie odkręcał etc.

Pytanie czy jest to możliwe aby przy pęknietej muszli samochód szarpał w zakresie 3,5-4,5tys a powyżej jechał normalnie hmmm

Pytanie 2. Jeśli magik ma racje to czy jest jakakolwiek szansa na naprawę w sensownych kosztach czy już zacząć szukać t28

Pytanie 3. Co potrzebuje do zamiany T25 na T28 (poza turbiną).

generalnie ewidentnie jest gdzieś przedmuch na wydechu zaraz za lub na turbinie bo po naciśnięciu gazu do uszu do ciera warkot niemal 3l silnika a nie japońskiej wiertarki :) Myślałem jednak, że problem tkwi raczej w uszczelce kolektora (możliwe żeby przy wydmuchanych uszczelkach aż tak dziwnie brzęczał?)

Będę wdzięczny za odpowiedź.

PS. niestety nie mam kanału i nie jestem sobie w stanie sam posprawdzać jak to wygląda od spodu.
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Jeśli pęknięcie jest duże i widoczne to po 30 sek. mógł zobaczyć.
Zeby naprawić starą turbinę potrzebował byś dobrą muszlę ( tą która pękłą ) i ewentualnie elementy wymagającej wymiany.

Co do wymiany turbiny to będziesz potrzebował :
Uszczelkę Kolektro-turbo
Jeśli bedziesz wyjmował kolektor to dodatkowo głowica-kolektor

Przewody olejowe i wodne. Po kilku dogięciach ori. przewodów podejdą do t28, Jeśli nie chce Ci się bawić kup w oplocie.

Jakąś flansze na dolot

Trochę czasu i klucze.


Co do szarpania przeczytaj : http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... -vt205.htm

Pęknięcie powoduje, że turbo nie jest w stanie utrzymac stałego doładowania bo spaliny uciekają bokiem.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jakie kurna pęknięcie muszli... jak muszla pęka do w środku, koło kanału WG, ewentualnie na dojściu do kolektora. Ten mechanik to jakiś wróżbita bo czegoś takiego nie da się zobaczyć...
Nie daj się naciągnąć, z drugiej strony może jesteś pierwszym światowym przypadkiem pękniętej muszli w seryjnym aucie :)

moim zdaniem wydmuchało ci uszczelkę kolektor->turbo i stąd odgłos,
niestety żeby wymienić tę uszczelkę trzeba drzeć turbinę razem z kolektorem ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Roball ma racje.Kolektor-turbo, albo głowica-kolektor. Mi przy wydmuchanej głowica-kolektor też chodził głośno jak cholera, na dodatek doładowanie spadło. Szarpania nie było (ale w tym zakresie to może być np. pompa paliwa). Stawiam na uszczelki. A tak na marginesie to zmień mechanika :)
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Nie jest pierwszy :) Ja tez mam peknieta muszle tylko ze prawie tego nie czuc.
Wiec pekniecie pewnie jest ale to nie ono powoduje problem.Na bank wydmuchana jest ktoras uszczelka na wydechu.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

a przerywanie moze byc spowodowane niedomagającą pompa paliwa
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

u mnie przepalajaca sie uszczelka kolektor-turbo przejawiala sie stukaniem zanim zaczynala sprezarka dobrze dmuchac, stukot podobny do klepania zaworow :) potem jak juz sie przepalila solidniej to bylo glosno :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”