WG zespawane ??? Co z tym zrobić ?

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

Mam od tygodnia S13 CA i problem dławienia od około 3tyś.
Nową pompę 255 GSS 341 Walbro zamówiłem , bo wyczytałem że to jest na 90% przyczyna.
Mam też na zimnym jakies pierdzenie w okolicy turbiny , więc dziś odkręciłem osłone kolektora wydech. i zaniepokoiły mnie dwie rzeczy.
1.brak jednej nakrętki kolektora za turbo
2.Zaspawany WG, chyba WG bo jeszcze nie jestem pewny co jest co :-P
Zobaczcie na fotke i powiedzcie dlaczego tak jest, poprzedni właściciel miał BOVa ale zdemontował i zaślepił weżyki podciśnienia. tylko że chyba zapomniał odblokować WG.
Co mam zrobić , kupić jakiegoś BOVa i zostawić zaspawane WG.
Czy tak można jezdzić ?
Filtr powietrza i całą resztę mam puki co seria.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 20 lip, 2009 20:55 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

BOV nie ma nic wspolnego z WG,fotka jest niewyrażna ale jesli masz przyspawane dzwigienke do turbiny w ten sposob ze sie nie rusza,to wyciag czym przedzej turbine i zobacz co z nia jest nie tak(jesli ktos to zaspawał celowo to zapewne chciał cos ukryc.
Odkrecona nakretka to ze tak sie wyraze to normalka,ktos nie skrecił tego do porzadku i sie poluzowała.
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

Więc tak
Zamontowałem wskaznik Boosta i po jazdach testowych wyszło.
Na wolnych obr. -0,6 jadąc spokojnie rosnie , hamując silnikiem spada do 0,9
Od 3tyś obr. do 5,5tyś. +0,65 jak wyżej kręce to spada na około 0,4
Na zimym silniku i czasem na ciepłym coś głośno świszcze , turbina czy uszczelki wydmuchane ?
WG nie odblokowałem bo szlifierką nie dojdę , a pilnikiem i brzeszczotem będę jeszcze szlifował pewnie z dwa dni :/
Problem zmulania zniknął po zamontowaniu nowej pompy Walbro
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

doladowanie masz OK wiec raczej wg nie jest zablokowane bo wtedy doladowanie byloby duzo wieksze

jak ci swiszczy to sprawdz uszczelke miedzy kolektorem a turbo bo one lubia sie wydmuchac
druga sprawa sprawdz czy turbo jest dobrze dokrecone do kolektora bo tez lubi sie poluzowac i wtedy automatycznie lubi sie odrazu wydmuchac uszczelka
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

Dzięki Bardzo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”