Dobieranie dmuchawy do silnika 4G63 z Eclipsy 1G

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

zenek_bb
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 22:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Witam, żeby się streścić powiem tak, wiem że dzwoni, a nawet mniej więcej w którym kościele, jeżeli chodzi o uturbianie, ale są wciąż kwestie niejasne dla mnie...

Chcę uturbić wolnossaka w Mitsubishi Eclipse 1G silnik to znany R4 2L 4G63 6bolt DOHC z natryskiem na denka, potencjał bloku, głowicy, pomp, chłodnicy itp to 1000HP, bez zakuwania podobno ponad 400...

Planuje zamontować tłoki 8:5, reg. koło wałka ssącego, ECU Master III itp itd, sprzęgło, heble itp, chcę wycisnąć około 350HP, półośki z Eclipse GST, skrzynia z Galanta TD (długie przełożenia, dużo wytrzymuje, sprawdzona kombinacja)

Nie wiem jaką dobrać turbaffke, chcę aby max potencjał kończył się przed 400, ale żeby miała dobry dół do jazdy na codzień, planuję 2 zestawy map, 1 max moc 350HP, 2 moc "do jazdy" 200HP

Jak dobrać tak turbinę aby sprawdziła się przy 200HP oraz dała czadu przy 350? Wiem że DET III steruje m.in. EBC'kiem ale nie wiem co trzeba aby kupioną turbinę z MBC przerobić tak aby sterowana była EBC... Jakich wzorów, danych potrzebuję do wyboru turbiny? Gdzie kupić we w miarę dobrej cenie turbinę oraz jakiej firmy?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Do tych założeń pasuje garrett GT2871R lub odpowiednik innej firmy, np. turbonetics, lub holset hx-27

turbiny nie mają wbudowanego MBC tylko WG,
MBC to prosty zawór ze sprężynką (lub wąskim kanałem) opóźniający dojście ciśnienia do WG,
EBC robi dokładnie to samo tylko jest sterowane elektronicznie
więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi - kupić EBC
Ostatnio zmieniony ndz 24 paź, 2010 15:36 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

z tego co mi sie wydaje to EM ma funkcje sterowania doladowaniem, kolega tego uzywal jako ebc, mial jakis elektrozaworek podpiety do aktuatora
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
zenek_bb
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 22:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

a odpowiedniki innych firm jakieś są? gdzie dobrze by było kupić taką sprężarę?

zastanawiałem się nad zestawami z ebay'u, wiadomo że super one nie są, ale jak by na przykład kolektor puści na spawie, łatwiej mi będzie załatwić spawacza niż taki kolektor porządny kupić w polsce...

mam na oku kilka opcji, tutaj z jakąś GT35 na łożyskach, droga opcja bez FMIC ani orurowania, czyli sprężara jakaś lepsza chyba...

tutaj jest bardziej kompletny zestaw z turbiną jakąś TD05, wastegate, MBC, FMIC i orurowanie wraz z flanszami i downpipe

tutaj jest TD05 16G Big z FMIC, BOV i chłodnicą

tutaj jest tani zestaw ale nie wiem co to za turbina jakaś T03 pisze że do 400HP niby, za to ma zewnętrzy wastegate, to dobrze? wtedy się wyprowadza rurę z WG na zewnątrz np przez zderzak z boku prawda?

nie wiem kurcze, oryginalny Eclipse GST ma turbinę 14B i około 200HP, dużo osób używa do Evo III-VI i do eclipsów jakiś Big 16G, czy to się coś nada do mnie? jak obliczać jaka sprężara będzie dobra, bo tu na forum widziałem jakieś wzory i mapy ładowania od producenta turbiny i się sprawdzało jakie ciśnienie da przy max obrotach i kiedy zacznie dmuchać...
Awatar użytkownika
korniszon1
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 12:16

Odradzam ci kupno tych turbo (kitów) z ebaya. sa to zestawy z chinskimi turbinami, z reszta cale te zestawy sa produkowany w chinach i sprzedawane w USA. Ja po zalozeniu t28 chinola dostalem nauczke zeby nie dotykac tego shitu. Po pierwszym odpaleniu akutator si odkrecil i zlamal sruby o zimnej strony turba. Jak sie domyslasz turbo padlo bez wyjechania z garazu.
Szczerze odradzam i nie pakuj sie w to. Ewentualnie mozesz zakupic caly kit ale bez turbiny a suszare dokupic, np. garret, ihi czy turbonetics.
pozdrro.
zenek_bb
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 22:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

też właśnie o tym myślałem, stąd moje wcześniej zadane pytanie gdzie kupić w miarę tanio turbinę którą potrzebuję... w sumie to na te turbiny z ebaya też jest gwarancja niby, jak by mi się odkręciła jakaś śruba to bym ich dorwał dosłownie... w każdym razie gdzie byście polecili kupić odpowiednią turbinę? no i zostaje pytanie jakie turbiny jeszcze wchodzą w rachubę, bo puki co wszyscy mi doradzali jakieś 16G Big albo 18G choć do końca nie wiem co to za oznaczenia... np wpiszę GT2871R to już wiem a 18G to nie model ;/ tak jak pisałem na początku, wiem gdzie dzwoni mniej więcej ale w którym kościele?
Awatar użytkownika
korniszon1
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: ndz 15 mar, 2009 12:16

Najlepsza bedzie wlasnie gt2871 bo ona starczy ci do 400 a nawet wiecej ale nie jest tez jeszcze tak duza do normalnej jazdy. !8g i 16g to wielkosc turba. Z tego co pamietam to 16g to jakby odpowiednik t28. Sprubuj w drift shopie tam dostaniesz jakis upust albo kupuj uzywke bo te turbiny sa juz dosyc drogie.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

To są turbiny firmowane bodaj przez mitsubishi - siedzą np. w subaru imprezie, pełne oznaczenie to TD05H-16G big, całkiem fajna turbina z bezpiecznym potencjałem do 380KM...
No i skoro subaru pakuje ją do swoich dwulitrówek to do twojej podejdzie ;)

Problematyczne są flansze tej turbiny - kolektor i DP raczej custom.
Ban0ff pisze:z tego co mi sie wydaje to EM ma funkcje sterowania doladowaniem, kolega tego uzywal jako ebc, mial jakis elektrozaworek podpiety do aktuatora
Chyba Mkx ma taki patent na zaworze z VAG'a
Ostatnio zmieniony ndz 24 paź, 2010 16:04 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
zenek_bb
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 22:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

tak, Mkx to ma na VAGu czytałem u was na forum :) oryginalny zgłupiał od ciśnienia jakoś tak...

właśnie, jakbym na ebayu kupił kolektor i downpipe z flanszami to będą miały oznaczenie i muszę do turbiny dobrać taki komplet z tymi samymi flanszami? z tego co czytałem to te GT2871R są polecane do waszych nissanów, na przykład na stronie www.topendpower.pl w kategorii Nissan\200SX\Turbo i akcesoria\turbiny są te garrety a w dziale Mitsubishi\Eclipse 1g... są inne turbiny, w tym TD05H-16G z Mitsubishi Evo III, flansze są takie same jak we wszystkich dostępnych na ebayu kolektorach do Ecli 1G\2G\Evo natomiast dobrać Mitsubish'ce kolektor do tego garreta GT2871R będzie ciężko ;/ sam już nie wiem ;/
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jeżeli są dostępne fruty do TD05H to po co kombinować? Lancer i impreza są dobrą rekomendacją.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
zenek_bb
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 23 paź, 2010 22:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

z tego co wyczytałem ten garret ma te łożyska niby, co podobno zmniejsza apetyt na olej, co daje pewność że go nie zabraknie, szczerze to po prostu się tego boję, gdyż ten silnik 6 bolt z natryskiem na denka oryginalnie ma 1mm otwory na popychaczach zaworowych, teraz kupuje się popychacze z 3G Eclipsa, mają one 3mm otwory i sprzedaje je TopLine, są to o wiele nowsze i lepsze popychacze, nie da się chyba nawet kupić nowych 1mm, a to już powoduje spadek ciśnienia oleju...

poza tym kurcze mam źródło kupić za 3tysie takiego garreta, a w 100% oryginalną dmuchawę B16G EvoIII na TD05H ciężko znaleźć za mniej niż 5,5 tys... chociaż nie ukrywam że jak bym miał ją za 3tys to bym ją wziął, garret lepszy niby ale ta z Evo sprawdzona do silników rodziny 4G6X ;/

był by ktoś tak dobry i porównał mi te dwie turbinki? która wcześniej dmuchnie, która później, która wcześniej spuchnie oraz co z tym łożyskowaniem?
Ostatnio zmieniony pn 25 paź, 2010 22:36 przez zenek_bb, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”