Wadliwe MBC ?

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

soloman4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 08:06
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Witam nie wiem jak wytłumaczyć problem wiec powiem tak, ustawiam mój mbc na np 0,7 bara a mam t28 w ca18det i jesli dojdzie do 0,7 bara otwiera sie westgate i gwałtwonie spada cisnienie do około 0,35 - 0,4 bara a ze t28 łądnie dmucha jazda zaczyna byc szarpana . Jesli nie dojdzie do cisnienia 0.7 bara doładownaie utrzymuje się pieknie . Teraz pytanie brzmi czy tak powinno być czy jednak moj mbc jest zepsuty. Wydaje mi się to trochę idiotyczne bo powienien on utrzymywac stałe cisnienie na poziomie 0,7 bara a jak dla mnie zostaje otwarty westgate i chyba mbc sie zawiesza a actuator walczy na seryjnym ustawieniu .

http://allegro.pl/manual-boost-controll ... 58083.html boost wyglada jak ten w linku oczwiscie nie jest to dokładnie taki sam wpinany jest poprostu przed westgate. MBC nie posiada widocznego ujscia atmosferycznego .
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

to załóż trójnik na wężyk do WG, w "wolny" wężyk wepnij dopiero mbc tak, żeby drugi jego koniec był atmosferyczny... przelotowe mbc opóźniają jedynie otwarcie WG.

tego sposobu co Ci podałem w praktyce jeszcze nie testowałem, ale na 99 % powinien spowodować trwałą regulację ciśnienia bez spadków. ot taka teoria na którą kiedyś wpadłem i nie zdążyłem przetestować :D

pamiętaj, że wężyk "atmosferyczny" możesz podpiąć do dolotu między przepływkę a turbinę ;)
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

załóż na odwrót MBC, u Chudy_wlkp pomogło. Niby zwykły zawór a kierunkowy się okazał.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wydaje mi sie za masz poprostu lipne mbc. To chyba nie jest model na spręzynce więc jedyne co robi, to tak jak napisal morris, opóźnia otwarcie wg(zmiejsza świtało wężyka od ciśnienia na wg). Cisnienie na wg i tak dojdzie tlyko później. Jak byś miał mbc na sprężynce to by ci trzymało zadane ciśnienie bo sprężynka więcej nie puści. Ja mam t28 na seryjnym akuratorze i mbc properfekt II i wszystko ładnie hula. Gdzie masz podłączone ciśnienie do tego mbc?
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

wywal mbc podepnij wszystko normalnie jeżeli będzie git to z mbc jest coś nie tak
Awatar użytkownika
steveo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 126
Rejestracja: czw 16 wrz, 2010 13:56
Lokalizacja: wwa

czy to nie jest przypadkiem boostcut,skoro zaczyna przerywac przt wiekszym booscie.Wyczysc przeplywomierz i sprobuj jeszcze raz dac w pizde
pozdro
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

To mbc to o kant pupy można rozbić, jedyne mbc które się nadaje to takie ze sprężynką.
Dziwne jest tylko to że Ci szarpie auto.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Może mu pikuje boost i faktycznie na boostcuty wchodzi?
soloman4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 08:06
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

to raczej nie sa boost cuty ze wzgeldu na to jesli podkrece do jednego bara to do momentu reakcji mbc przy 1 bar swietnie łąduje i nic nie szarpie. Chyba czas na inne mbc . ale sprawdze jeszcze jak sie auto zachowuje bez mbc .
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Odświeżam Temat :)

Panowie mam taką sprawę, mam taki MBC i chce go zamontować z tym ze oprócz zaworu mam jeszcze takie coś co podałem na zdjeciu

czy moze mi ktoś łopatologicznie nie tłumacząc za bardzo powiedziec jak to zamontować zeby normalnie działało ????

jutro zabieram sie do roboty :)

Obrazek

[ Dodano: Pon 14 Mar, 2011 22:50 ]
czy moze o to chodzi

Obrazek
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

No ale na zdjęciu, które sam dodałeś masz podane jak to zamontować. Bardziej łopatologicznie się już chyba nie da.
To na zdjęciu jest trójnikiem z zaworem kulkowym. Trzeba pamiętać, że to zawór kierunkowy zaznaczony strzałką przepływu więc trzeba podłączyć tak jak jest na zdjęciu pokazane.
Zawór z pokrętłem - dolne wejście podłączasz do trójnika od góry, a górne najlepiej wpuścić z powrotem w obieg powietrza.
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

jeszcze takie cos znalazłem

Obrazek

[ Dodano: Pon 14 Mar, 2011 23:09 ]
BloodS, jak jest u ciebie ???? tak jak ten z niebieskimi wezami czy z czarnymi ?
Ostatnio zmieniony pn 14 mar, 2011 23:10 przez xZealoTx, łącznie zmieniany 1 raz.
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

a jakie MBC Ty masz -takie jak na pierwszym rysunku??
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

tak ten z paintem
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Obrazek

Tu masz po polsku, na prawdę stary nie ma tam żadnej filozofii...
Powiedz mi jeszcze jakie masz turbo, bo T28 często nie ma wyjścia na muszli zimnej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”