soft turbo/kompresor
Moderator: Moderator
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Panowie mam pytanie na temat soft turbo/kompresor czy do 0.4/0.5b nie trzeba stroić ? tak mi się obiło coś o uszy proszę o info
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
oj ja slyszalem ze w 4 cylindrowym silniku dodawali 1 wtryskiwacz co niby wyrabial ten nadmiar powietrza wiec nie wydaje mi sie ze dmuchniesz 0.5 bara i bedzie ok bez strojenia
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Zamiast strojenia można podbić ciśnienie paliwa przy pomocy FPU.
Albo faktycznie dodatkowy wtrysk - tyle że na 0.25 bara, na 0.5 muszą iść 2 wtryskiwacze (dla silnika R4).
Przy podwójnym układzie trzeba dać 2 czujniki ciśnienia jeden na ~0.1 bara, drugi na ~0.35 bara; wrzucenie jednego wtryskiwacza o 2x większej wydajności skończy się upaleniem tłoka.
Ogólnie temat do ogarnięcia przy stosunkowo niskich kosztach.
Optymalnie do dupowozu w którym dmucha się lekko ponad 0 - bardzo dużo daje w dynamice auta a spalanie potrafi zejść poniżej serii ...
Albo faktycznie dodatkowy wtrysk - tyle że na 0.25 bara, na 0.5 muszą iść 2 wtryskiwacze (dla silnika R4).
Przy podwójnym układzie trzeba dać 2 czujniki ciśnienia jeden na ~0.1 bara, drugi na ~0.35 bara; wrzucenie jednego wtryskiwacza o 2x większej wydajności skończy się upaleniem tłoka.
Ogólnie temat do ogarnięcia przy stosunkowo niskich kosztach.
Optymalnie do dupowozu w którym dmucha się lekko ponad 0 - bardzo dużo daje w dynamice auta a spalanie potrafi zejść poniżej serii ...
Ostatnio zmieniony pt 05 lis, 2010 01:09 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Ja przerabiałem ten temat i powiem że zabawa w FMU to dobre ale na krótką metę i to przy niewielkim doładowaniu rzędu 0,25bara ( trzeba by jeszcze wyliczyć jakie powinno być ratio FMU żeby np. nie zalewac silnika paliwem ,albo żeby nie było za ubogo ),a przy np. 0,5bara to jeszcze trzeba by było pewnie zapłon skorygować . Lepiej moim zdaniem to na czymś wystroić jak potem silnik remontować , bo w sumie wyjdzie drożej jak strojenie
honda D16A2 na soft turbo T3/T04E i 0,5 bara dostała wtryski 370cc z nissana i pełne strojenie.
prowizoryczne oszczędności często są droższe niż grubszy wydatek na początku.
a wymiana 8 tłoczków to juz bedzie koszt
prowizoryczne oszczędności często są droższe niż grubszy wydatek na początku.
a wymiana 8 tłoczków to juz bedzie koszt
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm