Otwarty BOV

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Witam,
Przy diagnozowaniu wisko zauważyłem, że BOV na wolnych obrotach jest cały czas otwarty. Jest to ProPerfekt II. Może łapać lewe powietrze przez to?Wydaje mi się, że upuszcza powietrze, a turbo cały czas pompuje i przepływka daje wartości do kompa, że powietrza jest więcej. Nie wydaje mi się, by miał być otwarty. Przy lekkim dodanie gazu zamyka się cześciowo, przy większym całkowicie.
Zaczął do tego palić dużo więcej po monażu BOVa. Wiem, że może zalewać przez przapływkę, ale z 12 litrów na 17-19 to chyba lekko za dużo.
Ostatnio zmieniony ndz 13 lut, 2011 16:14 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Przez otwartego bova łapie Ci lewe powietrze i więcej pali. Proste.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Da się te Properfekty regulować?

[ Dodano: Nie 13 Lut, 2011 16:24 ]
Jak to będzie z tym spalaniem przez przepływkę?
Rozważam wywalenie BOVa ze względu na zalewanie przez przepływomierz.
Będzie palił więcej o litr, czy 5 litrów?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

To jest dwutłoczek , tak ma byc
pozatym to nie jest tak ze jak masz dziure w dolocie to turbo tloczy a jak uklad jest szczelny to nie :P
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak ma tak być, to jest pytanie czemu pali 17?
Wymieniłem sonde, termostat, czujnik temperatury, przepływkę czyściłem i było dobrze, palił 12.
Jakiś tydzień po założeniu BOVa zaczął palić 17.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
steveo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 126
Rejestracja: czw 16 wrz, 2010 13:56
Lokalizacja: wwa

jest parę rozwiązań

1.Wywalić bova
2.Wywalić properfekta i kupić na jego miejsce coś porządnego/seryjny dv z s14
pozdro
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Kup np BOV BLITZ SUPER SOUND :wink: Ja mam od tego pana: www.japandyno.com

Mam go juz ponad 3 lata i nigdy go nie regulowałem i nie było z nim zadnego problemu,a wyszło mnie 420 zł z przesyłką pod dom:)Więc jest sens kupować "jakiś" polski shit za 350 zł??Dokładasz 70 zł i masz extra BOV-a,sprawdzonego w boju i głośnego.Więc na co czekasz??:DPzdr
S13 1JZ
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

To BOVa wywale.
Properfekt też robi DV. Zawsze to nówka, nie używka, ale jeszcze będę musiał się zastanowić. Napewno dla Proferfekta DV trzeba byłoby dorabiać flansze w dolot.
Narazie nie zwiększam ciśnienia, to może pojeździć bez BOVa.

[ Dodano: Nie 13 Lut, 2011 17:38 ]
Myślę nad DV. Wydaje mi się też, że przed monażem BOVa miał jakby więcej mocy po zmianie biegu.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Zazwyczaj to właśnie po załozeniu Bova,jest odczucie ze auto inaczej reaguje na gaz po zmianie biegu,czyli lepiej.Widocznie od początku z Bovem było coś nie tak?Ja w polskie bovy bym sie nie pchał,ale to juz zrobisz jak bedziesz chciał :wink:
S13 1JZ
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

We wtorek będę miał tą rurę, gdzie dałem BOVa, będę musiał go wywalić i zobaczyć, czy będzie lepiej, czy spalanie pójdzie w dół. Myślałem też nad Pigeonem, bo dźwięk jest naprawdę fajny, tylko jest tyle opinii, że niby rozwala turbo, że niby nie, sam już niewiem. Narazie będzie chyba bez BOVa, ale przy podnoszeniu ciśnienia będzie trzeba się poważnie zastanowić, co robić.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

A masz stożek??No przy większych doładowaniach jednak by sie przydał jakiś dobry bov lub DV.Jeśli masz stożka to pigeon jest ze tak powiem sam z siebie :wink: Ale zeby go zmniejszyc to wystarczy wyregulować bova,tak samo i ze spalaniem,przykręć bova zeby otwierał sie np po przekroczeniu 0,5 bara i spalanie ci sie zmniejszy :wink:

Poprostu przy mniejszych doładowaniach nie bedzie sie otwierał i komp nie bedzie dolewał paliwa= mniejsze spalanie
Ostatnio zmieniony ndz 13 lut, 2011 18:03 przez wiszene, łącznie zmieniany 1 raz.
S13 1JZ
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Z tym regulowanie masz dobry pomysł :) Stożka narazie niemam. Jutro pokombinuje z regulacją.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Ja kupiłem bova HKS Style z alledrogo. Ale się poddał po 3 miesiącach użytkowania. I to przy 0.8 bara tylko. Najpierw pękła uszczelka z tyłu, a potem całkiem tłoczek się połamał. Do tego przy ściaganiu przewodu podciśnienia oderwała się rurka od bova... kali świadkiem :D. Nawet nie używałem dużej siły...
Także jak ktokolwiek ma plan żeby takiego HKSa nabyć... odradzam. No chyba, że miałem sztukę z wadliwej chińskiej rączki :)

Teraz jeżdże na pigeonie... i powiem wprost. Nie ma piękniejszego dźwięku, przynajmniej dla mnie 8)
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Ja też uważam ze pigeon to jest "COŚ" :D Ale niestety troche jednak szkodzi:(Chyba,że sie myle??
S13 1JZ
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Mylisz się :wink:
W s13 na seryjnym doładowaniu 0.8 bara zawsze masz pigeona już w serii. Po prostu ori pucha powietrza skutecznie wygłusza ten dźwięk. Stożek, nawet chiński, idealnie oddaje gołębia :)
Szkodzić może tylko wtedy kiedy naprawdę zwiększasz boosta. Wtedy warto zainwestować w BoVa albo DV z s14.
Są różne teorie... ale myślę, że do 1.2 bara można się spokojnie obyć bez :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”