Nie drogie turbo

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Dawid3017
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: sob 04 kwie, 2009 20:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Mam pytanko znacie jakieś nie drogie turbiny np od ciężarówek Holset itp. Chodzi mi o jakieś konkretne turbiny chce dużo załadować ale żeby też nie było za dużego laga, poj. 2.3. Niby HX35 był by dobry ale znów dostępność jest słaba. Więc macie jakieś pomysły ?:D
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

napisz wiecej co planujesz uzyskac? chcesz na zwykly setap czy na cos konkretnego... ta modyfikacje?
Dawid3017
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: sob 04 kwie, 2009 20:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

No wszystko będzie wystrojone chciałbym uzyskać te 400km tylko znów nie chce wydawać za dużo na tą turbine i żeby nie wstawała od 4000tyś obrotów hehe nie wiem czy to jest możliwe. Myślałem nad chiniolem jakimś ktoś zna jakieś konkretne turbiny. Aha i żeby dała radę gdzieś do 2barów na przyszłość będzie. Poj. silnika jak pisałem 2.3
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

hx35 z jakas mniejsza dupa, ceny ok 2-2.5 tys za nowe, jest tego dosc duzo i trzeba przebierac, cos takiego moze?
http://allegro.pl/turbina-holset-iveco- ... 84340.html
tylko sie dowiedziec jaka to muszla, rozmiar muszli jest odlany na wlocie muszli goracej
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

jaki silnik? chcesz ladowac 2b i oszczedzac na czesciach?
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dawid3017 pisze:No wszystko będzie wystrojone chciałbym uzyskać te 400km tylko znów nie chce wydawać za dużo na tą turbine i żeby nie wstawała od 4000tyś obrotów hehe nie wiem czy to jest możliwe. Myślałem nad chiniolem jakimś ktoś zna jakieś konkretne turbiny. Aha i żeby dała radę gdzieś do 2barów na przyszłość będzie. Poj. silnika jak pisałem 2.3

Zdajesz sobie sprawę że 2 bary to nie jest 2x 1bar?
Koszty w funkcji ciśnienia rosną wykładniczo, takie doładowanie w silniku 2.3 da okolice 600KM i myślałeś nad chinolem?

Sorry, ale śmiech na sali...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

apropo dmuchania tych 2barów w seryjne gaduły to polecam przeczytac watek saaba od coobcia(silnik przyjmuje ponad 2bary doładowania na uszczelce elringa)
Ostatnio zmieniony pn 21 mar, 2011 13:22 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Stock silnik + erling + chinol i żywe 2 bary? :roll:

Saab miał zawsze opinię solidnego, ale to jest przegięcie...

PS.
Zapodaj linka jak możesz ;)
Ostatnio zmieniony pn 21 mar, 2011 14:07 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

To prawda. Docelowo ma być chyba 2,5 bara. Z tym kolektorem to chyba jednak nie jest u niego chinol, tylko przez kogoś spawany. Ale wynik i tak masakruje, a silnik żyje (ostanio miał jakąś awarie).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=81944
to chyba to ;)
a druga sprawa kamilp1908 to chodzilo o turbo chinola nie o kolektor,
chinskie turbiny testowal pajak i okazuja sie lipa w serii, wiec lepiej kupowac firmowe sprawdzone turbiny!
pajak wypowiedz sie w temacie :D
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

pamietaj ze kolset bedzie mial inne flansze zapewne oraz jest potrzeba zakupienia dobrego WG zewnetrznego co tez podnosi koszty etc etc :)
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

z tym WG sie niedługo okaże
Ostatnio zmieniony pn 21 mar, 2011 16:56 przez Silicone, łącznie zmieniany 1 raz.
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Zacytuje coobcia
"Wczoraj wpadł do mnie kolega OSA - Rafał, nie mogłem się powstrzymać i go nie nawieść... Pod koniec 4 tego biegu (okolica 250-260km/h) coś w silniku zastukało.
Chodzi nie równo i cicho sobie stuka, miskę olejową zrzuciłem i ucięło kran natryskujący olej na denko tłoka - prawdopodobnie zgięła się korba - tylko od czego ???
Jak śrubokręt wsadzam w dziurę po świecy to 2gi gar jest o ok. 0,5cm jest krótszy jak trzy pozostałe.

Doładowanie byłe niestety nie kontrolowane, na końcu 3 biegu ok 2,2-2,3 bara na IV biegu mogło nadmuchać coś koło 3 barów, pod górkę idzie coś z tym moim Saabem.

Dalej do mnie nie dotarł ten 4ro barowy map sensor, w związku z opcjami przeładowania zrobiłem tak że powyżej 2 barów zapłon się robi pedalski i jest on w wyprzedzenie jest od +4 do +12stopni przy 7500obr.min, i paliwa wali na 24ms...

Pod koniec trzeciego biegu okolica 7500 (190km/h) zaczyna mielić kołami jak właśnie ponad dwa bary zaczyna dmuchać, na IV już trakcja była prawie do samego końca - troszkę zaczęło nosić kierownicą przy ok 240 ale przy 250 już się ustabilizowało...

Tak czy siak przydały by się jednak dwa wastegaty po jednym na scrolla coby to doładowanie płaskie było...

No nic jak ogarnę silnik to chyba komuś to auto dam zatankowane do pełna i niech mi je dociera ja nie mam cierpliwości na takie pierdoły... "

To wszystko na seryjnym dole z saaba,uszczelce i srubach elringa za paredziesiąt złotych,turbo to jakis hx 40.
Szkoda ze teraz mu pokrzywiło ta korbe,ale pewnie wymieni na uzywke za pare złotych i wkoncu wystroi i pokaze wykres.
Swoja droga ten woz zainspirował mnie by kupić kiedys saaba.
Pomyslec ze oni tymi brzydalami na seryjnych kolach,zawiasach i hamulcach jezdza po 300 :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”