Turbo T28 471104-1 montaz :> nie ma lipy :D

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

gaugan wpięty w kolektor wężyk z westgate ściągnięty :D w takim razie gaugan to śmietnik bo to by już 2 kłamał :D w poniedziałek nakręcę filma
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Wiesz, nie licz w tych gałganach na dokładność większą niż 0.2 bara ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

ja właśnie jestem na etapie podłączania węży w oplocie do t28 w ca

i mam pytanie po wykręceniu takiego małego "kolanka" z bloku które zasila olejem turbinę zobaczyłem że jest w nim zwężka tzn dziurka zmniejsza się do ok 2mm średnicy może mniej :shock:

po co to :?: mam to rozwiercić żeby smarowanie było lepsze czy to tak ma zostać :?:

prosze o szybką odpowiedź bo jutro chciałbym wszystko poskładać...
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Tak ma byc.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

ja dzisiaj zamontowałem t28 w ca i napisze tak dla potomnych co musiałem przerabiać :

-wąż olejowy w oplocie miał inną końcówke
-spływ oleju trzeba było grzać palnikiem i podginać
-jeden otwór w down pipe trzeba było rozpiłowywać
-węże od turbo do intercoolera nie pasowały ( trzeba było kombinować obracać rury itp)
-osłony cieplne na kolektorze i na turbinie trzeba było ciąć albo w ogóle wywalić
- wężyk od westgate trzeba było podłączyć za muszle zimną ( wiercenie gwintowanie itp)

jak coś mi sie przypomni to dopisze
Ostatnio zmieniony sob 10 wrz, 2011 17:13 przez SEBA200SX, łącznie zmieniany 1 raz.
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

seba a jaki icek ? seryjny czy proper FMIC masz ?
ja osobiscie na seryjnym ICku nie mam zamiarau nawet nic dlubac z turbina, jakos w tym sensu nie widze bo za maly jest ;)
Ad turbo elbow ca no wlasnie trzeba rozpilowac oczko, ale tak sie zastanawiam skoro turbo t28 to moze od razu kupic elbow od sr20det i sie obejdzie bez pilowania oczka tylko ciekawe czy poza tym reszta wymiarow taka sama jak w elbow ca ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

rur od ic nie trzeba ruszac jak przekrecisz muszle zimną na rdzeniu, wtedy tez czasem znikaja problemy z aktuatorem i ciegnem :)
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

seba a jaki icek ? seryjny czy proper FMIC masz ?
na razie seria ...

ja na dniach wywalę kata (ostatni tłumik przelot jest) potem zamontuje stożek z dolotem MBC i tak pod 0,7 bara dmuchnę powinno być koło 200KM na razie styka...
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

SEBA200SX pisze: - wężyk od westgate trzeba było podłączyć za muszle zimną ( wiercenie gwintowanie itp)
czyli mały króciec w tej części...?

Obrazek
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Tak. Tylko dobrze przymierz żeby Ci wężyk dobrze wychodził i nie nagrzewał się od niczego.

Ja pociągnąłem do westgeta wężyk ten co idzie z tyłu kolektora ssącego i dochodzi do tego zaworka zamocowanego na kielichu przy turbinie. Ale nie miałem jeszcze za dużo czasu żeby to potestować.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Podłączyłes wg pod wyjście pod regulator ciśnienienia. Bardzo zły pomysł. Regulator musi mieć podcisnienie tylko dla siebie brane z tyłu kol. ssacego mozliwie krótkim wezykiem. Wg powinno podlaczac sie przed ickiem dbając o to żeby pojemność węży była jak najmniejsza. Będzie wtedy lepiej chodzić.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Wydawało mi się to nie głupim pomysłem, bo przecież WG jest szczelny i ciśnienie w całym układzie jest takie same. Jednak skoro mówisz, że to zły pomysł to może jednak coś w tym jest... Jak pisałem nei miałem za bardzo czasu potestować co i jak.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

im krótsze i lepszej jakości przewody podciśnieniowe tym mniejszy peak na WG.
Po prostu szybciej się napełnia. Wiec z kolektora to zły pomysł.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

erison pisze:im krótsze i lepszej jakości przewody podciśnieniowe tym mniejszy peak na WG.
Po prostu szybciej się napełnia. Wiec z kolektora to zły pomysł.
niedokonca moge sie z tym zgodzic,przy dobrym mbc properfekta nie odczuwalem roznic czy podcisnienie bylo wziete z kolektora czy z okolic turbiny.
Ostatnio zmieniony śr 30 lis, 2011 10:31 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Niestety tak to według fizyki jest a to że dobry MBC to inna sprawa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”