Witam Turbawka T28 (z seryjnym WG T28) dotarla teraz tylko kilka kwestii silnik CA18DET
1. Wastegate Vacuum hose link : czy musze cos wiecej kombinowac z tym czy po prostu blow off ktory mam zastepuje opcje tego rozwiazania ?
2.Czy T28 bez problemu podchodzi/pasuje do kolektora wydechowego stockowego czy cos trzeba dlubac z bolcami bo sa za krotkie czy cos, bo gdzies costam wyczytalem ze za krotkie sa dlatego wole zapytac
3. Z tego co znalazlem na forum to seryjny downpipe pasuje bez problemu tylko jeden z otworow trzeba rozpilowac troche , jest sens wogole serie downpipe wpasowywac czy od razu wiekszy wkladac ? tylko ze seryjny rozmiar jak narazie mam reszty tlumika i nie wiem czy flansza od niego podejdzie do wiekszego downpipe'a ... moze ktos juz probowal
4.Wiadomo przewody gietkie bo inaczej to jakies niporozumienie , co do restryktora olejowego to wszystko zostaje tak jak jest oryginalnie z tego co znalazlem tylko wymiana przewodow do turbo potrzebna
5.CA18DET mam serie wiec ktora docieram jeszcze na lekko umoczonym T25 jak wrzuce T28 to doladowanie 0.35 mam zamiar dac na poczatek-tyle ile seryjny WG wycisnie ztego co gdziestam wyczytalem i odpowiada to jako tako mocowo seryjnemu doladowaniu T25... oczywiscie mam MBC properfekt ,ale z tego co czytalem to juz pozniej Stage 1, Stage 2 chip trzeba (oczywiscie FMIC etc)... jest wogole sens stage 1 czy od razu stage 2 tak sie zastanawiam bo chcialbym jak narazie unikac wymiany wtryskow w silniku
6.Wogole panowie doradzacie chipy wrzucac czy Nistjuna jakiegos bo jak narazie to zielony jestem i nie wiem nawet jak nistune ustawic wiec i tak bym musial do kogos jechac... Chip prostsze rozwiazanie sie wydaje wiadomo tylko go wlutowac... oczywistym jest ze i tak bym gdzies podjechal i afr sobei zmierzyl dla swietego spokoju bo chyba apexi turobo timer zbyt dokladnego odczytu mi nei da
Rozpisalem sie troche , ale to dlatego ze nei chce nic spierd...chce to zlozyc raz a dobrze bez niespodzianek pozniej i niepotrzebnych awarii...
Thx Jak cos to krzyczcie
Turbo T28 471104-1 montaz :> nie ma lipy :D
Moderator: Moderator
2. Tak
3. Flansze pasuja , spokojnie do stage 2 mozna miec seryjny aczkolwiek lepiej odrazu wsadzić 3 cale
4. Oczywiście najalepiej i najłatwiej na giętkich
5. Doładowanie 0,4-0,5 odpowiada seryjnemy 0,8 z T28 w momencie środka i końca obrotów wiec luz , na seryjnym kompie i T28 do 0,6 można śmiało i bezpiecznie jeździć ( mierzone z afr ) 0,7 tez jest w miare ok jak wszystko sprawne , od 0,8 zaczyna sie robić ubogo
Odrazu najlepiej Stage 2 , nie wymaga wymiany niczego poza IC , wydechem , stozkiem i swiecami o stopień zimniejszymi
6. Nistune i indywidualne strojenie zawsze lepsze ale o ile drozsze! Jak wrzucisz chipa to spokojnie mozna jeździć po uprzednim sprawdzeniu AFR w różnych warunkach
Pozdro
3. Flansze pasuja , spokojnie do stage 2 mozna miec seryjny aczkolwiek lepiej odrazu wsadzić 3 cale
4. Oczywiście najalepiej i najłatwiej na giętkich
5. Doładowanie 0,4-0,5 odpowiada seryjnemy 0,8 z T28 w momencie środka i końca obrotów wiec luz , na seryjnym kompie i T28 do 0,6 można śmiało i bezpiecznie jeździć ( mierzone z afr ) 0,7 tez jest w miare ok jak wszystko sprawne , od 0,8 zaczyna sie robić ubogo
Odrazu najlepiej Stage 2 , nie wymaga wymiany niczego poza IC , wydechem , stozkiem i swiecami o stopień zimniejszymi
6. Nistune i indywidualne strojenie zawsze lepsze ale o ile drozsze! Jak wrzucisz chipa to spokojnie mozna jeździć po uprzednim sprawdzeniu AFR w różnych warunkach
Pozdro
1. podcisnienie dla gruszki wg bierzesz z kolektora i gra, z tego samego miejsca co podcisnienie np dla blow-off aczkolwiek sam blow-off nie ma z tym nic wspolnego.
3. trzeba rozpilowac troche seryjny
3. trzeba rozpilowac troche seryjny
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
hmm czyli zeby pozniej podlaczyc blow off to po prostu wstawiam trojnik w rurke od gruszki do kolektora i po sprawie ?ige pisze:1. podcisnienie dla gruszki wg bierzesz z kolektora i gra, z tego samego miejsca co podcisnienie np dla blow-off aczkolwiek sam blow-off nie ma z tym nic wspolnego.
tak, trójnik załatwi sprawę
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
bardzo pomocny temat można przez to rozumieć, że 0.35 bara w T28 = 0.8 w T25?
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Bardzo głupi pomysł. Będą lagi i pikowac doładowanie będzie. Lepiej dorobić wyjście na uppipe zaraz za muszlą zimną i tam się wpiąć pojedyńczym wężem dla wg tudzież mbc>wg. Węże musża być krótkie, nie rozciągliwe i mieć dobrą przepustowość.
No nie wiem
W ca tak mam - jezdzi pare lat z mbc propera i nie zuwazulem zadnych problemow.
W sr mialem przed ic teraz mam w kolektor i nie ma roznicy.
A z tymi lagami to zupelnie nie wiem o co biega w przypadku podcisnienia dla gruszki WG
" 0.35 bara w T28 = 0.8 w T25"
Napewno nie, 0,35bara to straszy mul.
W ca tak mam - jezdzi pare lat z mbc propera i nie zuwazulem zadnych problemow.
W sr mialem przed ic teraz mam w kolektor i nie ma roznicy.
A z tymi lagami to zupelnie nie wiem o co biega w przypadku podcisnienia dla gruszki WG
" 0.35 bara w T28 = 0.8 w T25"
Napewno nie, 0,35bara to straszy mul.
Ostatnio zmieniony czw 30 cze, 2011 22:37 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
czyli jednak mbc + zegar wymagany. ale rozumiem że 0.8 bara w t28 to nie to samo co 0.8 bara w t25?
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
no nie to samo
- tomekzulek
- Coś już wiem
- Posty: 72
- Rejestracja: pn 28 lut, 2011 10:38
- Lokalizacja: Orneta
- Kontakt:
Kolego pytanko za 100 punktów:) Masz gdzieś może jeszcze namiar na T28?? Pilnie kupię!
Seryjna T25 ładuje 0,8 w peaku a pozniej spada na 0,5-0,65 w zaleznosci od stanu tak więc to końcowe doładowanie jest porównywalne z doładowaniem 0,45-0,55 z T28 które to jest w stanie utrzymac to doładowanie do końca.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
BUGALUS, Mierzone na kolektorze powinno być około 0.65bara (z T25), jak ci gałgan pokazuje 0.8 to kłamie
Musiałbym dorwać mapę kompresora T25, ale wydaje mi się że ta muszla jest za mała żeby puścić odpowiednią ilość powietrza na wyższych obrotach. Doładowanie X bara przy 7000 wymaga 2x więcej powietrza niż to samo przy 3500
Musiałbym dorwać mapę kompresora T25, ale wydaje mi się że ta muszla jest za mała żeby puścić odpowiednią ilość powietrza na wyższych obrotach. Doładowanie X bara przy 7000 wymaga 2x więcej powietrza niż to samo przy 3500
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...