Turbo T28 471104-1 montaz :> nie ma lipy :D

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Witam Turbawka T28 (z seryjnym WG T28) dotarla teraz tylko kilka kwestii silnik CA18DET ;)

1. Wastegate Vacuum hose link : czy musze cos wiecej kombinowac z tym czy po prostu blow off ktory mam zastepuje opcje tego rozwiazania ?

2.Czy T28 bez problemu podchodzi/pasuje do kolektora wydechowego stockowego czy cos trzeba dlubac z bolcami bo sa za krotkie czy cos, bo gdzies costam wyczytalem ze za krotkie sa dlatego wole zapytac ;)

3. Z tego co znalazlem na forum to seryjny downpipe pasuje bez problemu tylko jeden z otworow trzeba rozpilowac troche ;), jest sens wogole serie downpipe wpasowywac czy od razu wiekszy wkladac ? tylko ze seryjny rozmiar jak narazie mam reszty tlumika i nie wiem czy flansza od niego podejdzie do wiekszego downpipe'a ... moze ktos juz probowal

4.Wiadomo przewody gietkie bo inaczej to jakies niporozumienie :>, co do restryktora olejowego to wszystko zostaje tak jak jest oryginalnie z tego co znalazlem tylko wymiana przewodow do turbo potrzebna ;)

5.CA18DET mam serie wiec ktora docieram jeszcze na lekko umoczonym T25 jak wrzuce T28 to doladowanie 0.35 mam zamiar dac na poczatek-tyle ile seryjny WG wycisnie ztego co gdziestam wyczytalem i odpowiada to jako tako mocowo seryjnemu doladowaniu T25... oczywiscie mam MBC properfekt ,ale z tego co czytalem to juz pozniej Stage 1, Stage 2 chip trzeba (oczywiscie FMIC etc)... jest wogole sens stage 1 czy od razu stage 2 tak sie zastanawiam bo chcialbym jak narazie unikac wymiany wtryskow w silniku

6.Wogole panowie doradzacie chipy wrzucac czy Nistjuna jakiegos bo jak narazie to zielony jestem i nie wiem nawet jak nistune ustawic wiec i tak bym musial do kogos jechac... Chip prostsze rozwiazanie sie wydaje wiadomo tylko go wlutowac... oczywistym jest ze i tak bym gdzies podjechal i afr sobei zmierzyl dla swietego spokoju bo chyba apexi turobo timer zbyt dokladnego odczytu mi nei da :>

Rozpisalem sie troche , ale to dlatego ze nei chce nic spierd...chce to zlozyc raz a dobrze bez niespodzianek pozniej i niepotrzebnych awarii...
Thx Jak cos to krzyczcie :)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

2. Tak

3. Flansze pasuja , spokojnie do stage 2 mozna miec seryjny aczkolwiek lepiej odrazu wsadzić 3 cale

4. Oczywiście najalepiej i najłatwiej na giętkich :)

5. Doładowanie 0,4-0,5 odpowiada seryjnemy 0,8 z T28 w momencie środka i końca obrotów wiec luz , na seryjnym kompie i T28 do 0,6 można śmiało i bezpiecznie jeździć ( mierzone z afr ) 0,7 tez jest w miare ok jak wszystko sprawne , od 0,8 zaczyna sie robić ubogo
Odrazu najlepiej Stage 2 , nie wymaga wymiany niczego poza IC , wydechem , stozkiem i swiecami o stopień zimniejszymi

6. Nistune i indywidualne strojenie zawsze lepsze ale o ile drozsze! Jak wrzucisz chipa to spokojnie mozna jeździć po uprzednim sprawdzeniu AFR w różnych warunkach

Pozdro
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

1. podcisnienie dla gruszki wg bierzesz z kolektora i gra, z tego samego miejsca co podcisnienie np dla blow-off aczkolwiek sam blow-off nie ma z tym nic wspolnego.

3. trzeba rozpilowac troche seryjny
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

ige pisze:1. podcisnienie dla gruszki wg bierzesz z kolektora i gra, z tego samego miejsca co podcisnienie np dla blow-off aczkolwiek sam blow-off nie ma z tym nic wspolnego.
hmm czyli zeby pozniej podlaczyc blow off to po prostu wstawiam trojnik w rurke od gruszki do kolektora i po sprawie ?
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

tak, trójnik załatwi sprawę :)
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

bardzo pomocny temat :twisted: można przez to rozumieć, że 0.35 bara w T28 = 0.8 w T25?
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Bardzo głupi pomysł. Będą lagi i pikowac doładowanie będzie. Lepiej dorobić wyjście na uppipe zaraz za muszlą zimną i tam się wpiąć pojedyńczym wężem dla wg tudzież mbc>wg. Węże musża być krótkie, nie rozciągliwe i mieć dobrą przepustowość.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

No nie wiem :D
W ca tak mam - jezdzi pare lat z mbc propera i nie zuwazulem zadnych problemow.
W sr mialem przed ic teraz mam w kolektor i nie ma roznicy.

A z tymi lagami to zupelnie nie wiem o co biega w przypadku podcisnienia dla gruszki WG

" 0.35 bara w T28 = 0.8 w T25"

Napewno nie, 0,35bara to straszy mul.
Ostatnio zmieniony czw 30 cze, 2011 22:37 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

czyli jednak mbc + zegar wymagany. ale rozumiem że 0.8 bara w t28 to nie to samo co 0.8 bara w t25?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

no nie to samo ;)
Awatar użytkownika
tomekzulek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pn 28 lut, 2011 10:38
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Kolego pytanko za 100 punktów:) Masz gdzieś może jeszcze namiar na T28?? Pilnie kupię!
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

nic a nic niestety ;/
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Seryjna T25 ładuje 0,8 w peaku a pozniej spada na 0,5-0,65 w zaleznosci od stanu tak więc to końcowe doładowanie jest porównywalne z doładowaniem 0,45-0,55 z T28 które to jest w stanie utrzymac to doładowanie do końca.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

oj tu się chyba nie zgodzę że T25 spada w poniedziałek zaleje gruza i skatuje rozsypującą się T25 która dmucha 0,8 no chyba że 2 gaugan się rozleciał i mnie ładuje w kulki :D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

BUGALUS, Mierzone na kolektorze powinno być około 0.65bara (z T25), jak ci gałgan pokazuje 0.8 to kłamie :D

Musiałbym dorwać mapę kompresora T25, ale wydaje mi się że ta muszla jest za mała żeby puścić odpowiednią ilość powietrza na wyższych obrotach. Doładowanie X bara przy 7000 wymaga 2x więcej powietrza niż to samo przy 3500 ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”