Witam wszystkich mam kilka pytań odnośnie turbo, jestem na etapie wkładania silnika tylko czekam jeszcze na turbo i nie wiem czy jest potrzebny restrictor ??
Jeszcze jedno pytanko odnośnie sądy lambda czy przy chip stage 3 zostaje czy trzeba ją usunąć ??
nissan s13 ca18det turbo gt 28rs
Moderator: Moderator
lambda zostaje
z tego co pamietam gt28rs ma juz restryktor wbudowany
z tego co pamietam gt28rs ma juz restryktor wbudowany
w bloku jest seryjny restryktor ~1,4mm z tego co pamietam.
do ilu chcecie się zwęrzać ? patrzyliście czy na wlocie do turbo nie ma ?
do ilu chcecie się zwęrzać ? patrzyliście czy na wlocie do turbo nie ma ?
Na NT było już poruszane.
http://www.nissantech.pl/?showtopic=138 ... ktor&st=20
http://www.nissantech.pl/?showtopic=138 ... ktor&st=20
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
z tym restryktorem to sprawa sporna,ale jutro bede rozbierał jdm sr20det na bb to zobacze czy maja dolozony jakis dodatkowy restryktor czy nie
Binio_ pisze:w bloku jest seryjny restryktor ~1,4mm z tego co pamietam.
do ilu chcecie się zwęrzać ? patrzyliście czy na wlocie do turbo nie ma ?
Seryjny restryktor to jest chyba przykrecana taka kostka do ktorej mocowany jest przewod olejowy, z tym ze jak ktos sie wykosztowal na gt28rs to chyba juz grzechem jest zostawiac seryjne smarowanie. A przewod w oplocie wkreca sie bez posrednio w blok z pominieciem wlasnie tej kostki
kto rano wstaje, temu browar wieczorem się przydaje
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
W serii sprężarek GT są wbudowane restryktory - problem w tym że są to turbiny uniwersalne, więc średnica przelotu nie jest optymalna dla każdego silnika. Wymagana średnica restryktora zależy od ciśnienia oleju podawanego na sprężarkę.
Optymalnie byłoby wpakować czujnik ciśnienia przed turbo i dobrać średnicę drogą prób i błędów.
Można uderzyć do Katoda z driftshop.pl - wydaje mi się że kiedyś miał restryktory w ofercie.
@Bori - jak np. zrobili restryktor w postaci przewężenia kanału w bloku to nic nie znajdziesz - choć to tak niepraktyczny pomysł że japońce raczej w to nie poszli
Z tekstu wynika że łożyska BB wymagają ciśnienia oleju o maksymalnej wartości 3bar (minimum 2.7) i do większości "cywilnych" aplikacji powinien iść restryktor o minimalnej średnicy 1mm.Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires. The benefit is seen in improved boost response due to less windage of oil in the bearing. In addition, lower oil flow further reduces the risk of oil leakage compared to journal-bearing turbochargers. Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed. For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section. Again, it is imperative that the restrictor be sized according to the oil pressure characteristics of the engine to which the turbo is attached. Always verify that the appropriate oil pressure is reaching the turbo.
The use of an oil restrictor can (but not always) help ensure that you have the proper oil flow/pressure entering the turbocharger, as well as extract the maximum performance.
Optymalnie byłoby wpakować czujnik ciśnienia przed turbo i dobrać średnicę drogą prób i błędów.
Można uderzyć do Katoda z driftshop.pl - wydaje mi się że kiedyś miał restryktory w ofercie.
@Bori - jak np. zrobili restryktor w postaci przewężenia kanału w bloku to nic nie znajdziesz - choć to tak niepraktyczny pomysł że japońce raczej w to nie poszli
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Ja w gt2876r mam restryktor wkrecany miedzy turbo a zasilajacy przewod olejowy.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Jak bralem z DS przewody w oplocie to pytalem Katoda o restryktor, powiedzial ze mozna zrobic z pręcika mosięznego i wywiercic w nim dziurke jaka nam pasuje odpowiednim wiertelkiem, nabijamy go w kruciec ktory wkreca sie w blok dolaczony do przewodow i po problemie hehe. Proste co ?
kto rano wstaje, temu browar wieczorem się przydaje
prosciej nagwintować jeden z nypli lub śrubki do banjo i wkrecić końcówke ze spawarki , otwor 0,6 0,8 oraz 1,0 do wyboru , niepotrzebną reszte uciąć
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Jeszcze jedno takie pytanie odnosnie turbo bo zamówienie jeszcze nie zrealizowane
bo coś tam się im pomieszało
Z jakim A/R wziąść najlepiej RSa
jedna jest taka ssąca A/R 0.60
wydech A/R 0.64
kolejny RS ma parametry
ssąca A/R 0.60
wydech A/R 0.86
Która najbardziej odpowiednia do ca18det
Proszę o pomoc bo zamówiłem z tym mniejszym A/R i jak coś to musiał bym szybko zmienić zamówienie
Pozdrawiam Jarek
bo coś tam się im pomieszało
Z jakim A/R wziąść najlepiej RSa
jedna jest taka ssąca A/R 0.60
wydech A/R 0.64
kolejny RS ma parametry
ssąca A/R 0.60
wydech A/R 0.86
Która najbardziej odpowiednia do ca18det
Proszę o pomoc bo zamówiłem z tym mniejszym A/R i jak coś to musiał bym szybko zmienić zamówienie
Pozdrawiam Jarek