Strona 1 z 2

Skoki doładowania po zamontowaniu MBC

: pn 12 wrz, 2011 17:00
autor: kr240
Witam , zamontowałem MBC i mam ustawione na 0,9 bara ładnie trzyma doładowanie do odcinki ale gdy porządnie przepałuje to zaczyna doładowanie rosnąć na ponad 0,95 bara , a najgorzej jest jak np. na 4 biegu przy 4 tyś. obrotów wcisnę pedał do podłogi to nawet na 1 bara wejdzie. Sam nie wiem czy to normalne, czy tak ma być czy coś z tym MBC jest nie halo ?

: pn 12 wrz, 2011 17:31
autor: Binio_
tylko sie cieszyć , rośnie progresywnie :D

jakie turbo i jaki aktuator na nim ?
jakie elbow za turbo oraz jaki wydech ?

: pn 12 wrz, 2011 19:39
autor: kr240
Turbo to TD04HL-16T ,aktuator seryjny jaki jest na tym turbo ,elbow 2,75cala a reszta wydechu to przelot 2,5cala
Dodam jeszcze ze silnik to uturbione KA24DE

: pn 12 wrz, 2011 20:25
autor: PiotrekŁDZ
przedewszystki jakie mbc? Chociaż wygląda ot tak jakby westgate nei wyrabiał :?

: pn 12 wrz, 2011 21:03
autor: Scratch
wygląda normalnie, to jest tylko MBC, proste urządzenie
im wyższy bieg tym ciut większe doładowanie
jeśli chcesz mieć doładowanie jak najbardziej stabilne to od tego jest EBC

: pn 12 wrz, 2011 21:11
autor: kr240
MBC to ProPerfekt , mi nie chodzi o to że im wyższy bieg tym wieksze doładowanie , tylko tak jak wcześniej pisałem zmienia się na większe po palowaniu

: pn 12 wrz, 2011 21:42
autor: dziubas
a masz jakiś zegarek czy ci to szkodzi i temperatura skacze?

: pn 12 wrz, 2011 21:58
autor: kr240
no szkodzi bo jak gwałtownie mi wejdzie na 1 bar to słychać w słuchawkach jak by trochę przygrywał a w tym miejscu , a ja nie chcę cofać zapłonów

: pn 12 wrz, 2011 22:51
autor: Binio_
Scratch pisze:wygląda normalnie, to jest tylko MBC, proste urządzenie
im wyższy bieg tym ciut większe doładowanie
jeśli chcesz mieć doładowanie jak najbardziej stabilne to od tego jest EBC
Tu sie nie zgodze , zazwyczaj problem jest odwrotny a mianowicie po zalozeniu mbc wystepuje peak boostu a pozniej spada doładowanie , kolega za to ma odwrotnie , doladowanie rośnie.

Powiem Ci tak , ja mialem dokladnie to samo co piszesz , czy to z mbc czy z ebc i to nie byle jakim bo z avcr i nie szlo tego ustawić by nie doładowywało wraz z obrotami.
Tyle ze u mnie było tak ze w połowie obrotów przyjmijmy mialem 1,3bara i wraz z obrotami rosło mi na 1,4 i finalnie 1,5 bara.
Przyczyna , wg nie wyrabiał z pozbywaniem sie takiej ilosci spaliny.
Jeśli masz zew wg to znaczy ze gdzies jest jakas zwezka albo lipnie zrobiony kolektor ze spaliny nie chce upuszczac odpowiednio lub za maly przelot w WG ( moze prowadnica sie zacina i nie odciaga dobrze ? )
Jeśli masz wewnetrzny to u mnie sprawa sie poprawila po powiekszeniu otworu pod klapką.

: wt 13 wrz, 2011 11:08
autor: kr240
WG jest wewnętrzny , ale przed MBC nie było czegoś takiego ze jest ustawione na 0,9 bara a przy gwałtownym wciśnięciu potrafi załadować 1 bar przy czym po chwili spadnie do do 0,95 .Tak myślę a jak by sterowanie MBC podłączyć z kolektora a nie z muszli może by to pomogło ?

: wt 13 wrz, 2011 11:26
autor: roball
Sporo zależy od typu i jakości mbc - w końcu to urządzenie mechaniczne, podatne na tarcie wew., zabrudzenia, zmiany temperatury. Każde WG wyrabia się do jakiejś wartości doładowania - ale otwór jest dobrany tak żeby radzić sobie w zakresie do którego została stworzona sprężarka.

Rozkręć tego mbe-ca, wyczyść dokładnie - również wężyki, wystarczy że drobina talku osadziła się gdzie nie trzeba i już nie będzie zaworek chodził płynnie ;)

: wt 13 wrz, 2011 11:54
autor: IceMan
to że są drobne przeładowania przy gwałtownym dodaniu gazu to normalne z mbc, jeśli jest to tylko o 0.1 bara to i tak nie jest najgorzej

podłączenie pod kolektor raczej pogorszy sprawę, bo źródło "sygnału" będzie dużo dalej, więc i reakcja mbc opóźniona

zmień mbc i sprawdź czy jest inaczej

sprawdź przewód który idzie do mbc czy nie ma tam żadnej zwężki - np. w s14 jeśli korzysta się z seryjnych gumek w jednej z nich jest taka zwężka, czasami pomaga, a czasami nie, zależy od doładowania i mbc

: wt 13 wrz, 2011 12:05
autor: kr240
przewody do MBC dałem nowe nie łączone o średnicy 6mm. podmienie jeszcze MBC i zobaczę wtedy

: wt 13 wrz, 2011 12:16
autor: Binio_
duza srednica , wydaje mi sie ze lepiej bedzie dac 3-4mm wew

: wt 13 wrz, 2011 12:19
autor: kr240
ok , to przy okazji wymienię i przewody na cieńsze