Strona 2 z 2

: wt 13 wrz, 2011 12:40
autor: roball
Pojemność takiego wężyka jest mikra - sprężenie objętości następuje praktycznie natychmiast - więc średnica przy długości 30cm jest praktycznie bez znaczenia. Dużo ważniejsze jest żeby kuleczka chodziła płynnie. Przeładowania o których pisał IceMan wynikają z tarcia statycznego - każdy zna to z życia codziennego np. jak się pcha szafę to trzeba więcej siły do jej ruszenia, niż do przemieszczania jak już jest w ruchu.

Z mbc jest tak samo - trzeba trochę większego ciśnienia żeby zawór się otworzył niż to które później się utrzymuje (jest ustawione). Im lepiej wykonany mbc tym lepsze efekty, optymalnie pod tym kątem jest używać wersji bez zaworka, o ile pamiętam scooter takie robi/robił.

: wt 13 wrz, 2011 21:35
autor: IceMan
Myślę że to nie kwestia tarcia, a po prostu w szybkości działania całego systemu.
1. Nawet jeśli mbc zareagował by błyskawicznie to turbo przecież nie wytraci magicznie obrotów w ułamku sekundy żeby zmniejszyło się doładowanie.
2. Sprężynka w mbc też potrzebuje ułamek sekundy żeby się wcisnąć
To wszystko do kupy razem daje efekt chwilowego przeładowania.
No i zależy to też od turbo, duże turbo które wolno wstaje może tak nie przeładowywać jak T28 które jak złapie 0.5 bara to potem niemalże od razu pojawia się 1bar i więcej.

ps. 8 lat od zalogowania na forum mi właśnie mija :D

: wt 13 wrz, 2011 21:59
autor: kr240
"T28 które jak złapie 0.5 bara to potem niemalże od razu pojawia się 1bar i więcej."


tak właśnie jest u mnie , więc z tego wynika że nie da sie nic z tym tak naprawdę zrobić :roll: .


ps.IceMan gratuluje :D

: wt 13 wrz, 2011 22:44
autor: scooter
IceMan wszystkiego najlepszego :airborne: :airborne: :airborne: :partyman:

: sob 17 wrz, 2011 09:32
autor: domino
na potwierdzenie słow Binia ja mam EBC i sytuacje podobna jak u Ciebie kr240

: czw 03 lis, 2011 07:40
autor: tomekzulek
Podpinam pod temat moje pytanko koledzy bo gadałem telefonicznie z roballem i sam nie wiedział co mi odpowiedzieć
Chcę kupić EBC HKS EVC-S a zagwozdka moja polega na tym czy będzie on działał w S13 przy T28?? Otóż w S13 ciśnienie doładowania jest regulowanie ciśnieniem (nie VACU) i wzrasta wraz ze zmniejszeniem przepływu pomiędzy rurką tuż za zimna muszla a aktuatorem natomiast ciśnienie np w mitsubishi EVO itd jest regulowane podciśnieniem (VACU) i wzrasta wraz ze ZWIĘKSZENIEM PRZEPŁYWU przez solenoid czyli dokładnie odwrotnie niż w S13.
WIĘC CZY HKS SOBIE Z TYM RADZI???

Może troch dziwne te pytanie ale po prostu wolę się upewnić zanim wydam 1600pln a szczerze to nigdzie nie namierzyłem nikogo kto ma EBC HKS-a w S13.

Z góry dzięki za pomoc

: czw 03 lis, 2011 07:53
autor: kamilp1908
Chyba kolega lawina ma takie coś, ale trzeba sprawdzić w jego projekcie (jak nie tu, to na nissantech'u)

: pn 27 lut, 2017 09:02
autor: Druid
Podepne się pod temat. Mam podobny problem tyle że z ebc, HKS EVC 3. Jest on ustawiony na 0.8bar ale ciągle przeladowuje (najwięcej zobaczyłem 1.16bar O_O), później zmniejsza doładowanie do seryjnego 0.6bar. Na wyłączonym ebc problem nie występuje. Co może być nie tak?

: wt 28 lut, 2017 21:10
autor: IceMan
Czułość i szybkość reagowania często w ebc kryje się pod nazwą "gain".