Strona 1 z 2

holset hx35w a zwykły kolektor

: pn 07 lis, 2011 16:37
autor: kr240
witam tak jak napisałem chcę zamontować holseta hx35w ale on ma twin scroll -a, ja mam zwykły kolektor i zastanawiam się czy to nie będzie przeszkadzało ?

: pn 07 lis, 2011 17:56
autor: trabirider
Nie będzie . Możesz jeszcze ''zaostrzyć'' muszle na wlocie.

: pn 07 lis, 2011 19:15
autor: kr240
a nie będzie przez to turbo dużo później wstawało ?

: pn 07 lis, 2011 20:59
autor: JARGUT
Witam co do turbo twin scroll to ja na twoim miejscu zrobił bym kolektor tak żeby dawało to efekt a mianowicie
Najlepiej zrobić tak kolektor wydechowy by z 1 i 4 cylindra szły gazy wydechowe do jednego otworu w turbo a z 2 i 3 cylindra do następnego otworu w turbo
Wtedy będzie efekt taki jak ma być i turbo będzie lepiej wstawać
To jest moje zdanie
Pozdrawiam

: pn 07 lis, 2011 21:07
autor: trabirider
no chyba nie, twin scroll działa na 1+4 i 2+3

: pn 07 lis, 2011 21:36
autor: JARGUT
Sorki pomyliłem cyfry o to mi chodziło właśnie mój błąd
Fotka przedstawia to dokładnie

: pn 07 lis, 2011 21:38
autor: Ban0ff
a do jakiego to silnika?

: pn 07 lis, 2011 21:43
autor: JARGUT
No do 4 cylindrowego
Masz 1 i 4 czylinder skierowany do jednego wlotu w turbo i 2 i 3 cylinder do drugiego wlotu w muszle ciepłą

: pn 07 lis, 2011 21:49
autor: kr240
Ka24de

: śr 09 lis, 2011 18:20
autor: Ban0ff
JARGUT pisze:No do 4 cylindrowego
Masz 1 i 4 czylinder skierowany do jednego wlotu w turbo i 2 i 3 cylinder do drugiego wlotu w muszle ciepłą
a jak sprawa wyglada w 6 cylindrowym? :)

: śr 09 lis, 2011 21:52
autor: JARGUT
Baneoff nie wiem dokładnie jak pracują cylindry w 6 cylindrowych naprzykład rb 25 czy rb26
Ale powinny pracować tak 1+6 2+5 3+4
więc kolektor powinien kierowac strumien z cylindra (1+6+4) = jeden wpust w turbo a drógi to (2+5+3) w tedy to powinno przyniesc efekt twin scroll bedzie odpowiedno wypełniany przez gazy wydechowe ( spaliny )
W BMW 6 cylindrowym są zastosowane turbawki twin scroll tylko że są dwie i jedna na 3 cylindry i druga też na klejne 3
cos podobnego jak w rb 26 dett

: śr 09 lis, 2011 22:00
autor: Ban0ff
a jakie jest wytlumaczenie dlaczego akurat te ze soba?

: śr 09 lis, 2011 22:26
autor: JARGUT
Cylindry te które pracują ze sobą muszą być razem a 2 pozostałe rozdzielasz
czyli tak przykład 1+6 +3 lub 4do wyboru musi być tak rozdzielone aby w jednej komorze turbo było tyle samo spalin co i w 2 komorze
Sam nie wiem bo jeszcze mozna by to było połaczyc w ten sposób
1+2+3 w jedna komore turbo i 4+5+6 w 2 komore
moze zle myśle ja wybrał bym pierwszy sposób

: śr 09 lis, 2011 22:31
autor: Ban0ff
a nic do tego nie ma kolejnosc zaplonow?

: śr 09 lis, 2011 22:44
autor: JARGUT
kolejnosc suwów ma znaczenie