Po krótce, problem jest następujący. Podczas strojenia SRa (na NISTUNE)
Turbina GT2860RS z A/R.60 daje na seryjnym WG 0,8bar 1,5bar i od 5000 obrotów i spada.
Turbina nadal wchodzi na boost mimo odpięcia WG!
Gdy wchodzi na boost klapka luzem się otwiera, a ładuje do 1,3 bara i spada.
Próba regulacji boostu poprzez Apexi AVC-r nie daje żadnego rezultatu, ale to akurat nie jest istotne.
Może ktoś już zetknął się z takim cholerstwem i wie jak to jest fizycznie możliwe i jak to rozwiązać?
W poniedziałek turbo będzie wyjmowane do diagnozy.
Początkowe hipotezy:
1. Zły odlew muszli wydechowej spaliny nie mogą trafić do wyjścia WG
2. Zły odlew muszli wydechowej otwór WG jest za mały
_________________________________________________________________________________
edit:
Problem rozwiązany.
Hipotezy się potwierdziły:
1. Zły odlew muszli wydechowej spaliny nie mogą trafić do wyjścia WG
2. Zły odlew muszli wydechowej otwór WG jest za mały
Chłopaki z TomaRacing w Piasecznie ogarnęli temat i chwała im za to.
Aktuator był OK - otwierał się od ok. 0,6 Bara.
Zebrali materiał z otworu WG.
Seryjny SR, MAF z Z32 wtryski 850cc + GT2860RS (część gorąca A/R: 0.64)
Efekt widoczny poniżej (1,25Bar):
Temat do zamknięcia i niech służy innym.
GT2860RS w SR20DET problem z doładowaniem
Moderator: Moderator
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
opcja nr 2.
uszkodzony aktuator ?
Tak jak napisałem aktuator został odpięty, klapka WG była luzem i się otwierała, a mimo to turbo ładowało do 1,3 BARa i spadało.
Mechanicy sami stwierdzili, że to nie jest normalne przy odpiętym aktuatorze.
Mechanicy sami stwierdzili, że to nie jest normalne przy odpiętym aktuatorze.
Ostatnio zmieniony sob 14 sty, 2012 01:13 przez Litwinow, łącznie zmieniany 1 raz.
urządzenie miernicze popsute ??
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Nie wiem czy Nistune pokazuje wartości doładowania, natomiast Apexi AVCr dawał takie wskazania.
Przy pierwszym "zhamowaniu" auto wypluło 359KM AVCr wskazał 1.5BARa w peaku, więc działa prawidłowo (potwierdzone z praktyki mechaników z tą turbiną).
Przy pierwszym "zhamowaniu" auto wypluło 359KM AVCr wskazał 1.5BARa w peaku, więc działa prawidłowo (potwierdzone z praktyki mechaników z tą turbiną).
U Brt strojone?
Jaki masz dp i wydech?
Klapka napewno otwiera sie swobodnie do konca?
Jaki masz dp i wydech?
Klapka napewno otwiera sie swobodnie do konca?
Tak, ale pytam przed poniedziałkiem, bo może już ktoś miał taki problem z GT2860RS.
DP 3" wydech. 3" 2x2.5" Taki le Apexi Dual N1
Klapka otwiera się luzem
DP 3" wydech. 3" 2x2.5" Taki le Apexi Dual N1
Klapka otwiera się luzem
Ostatnio zmieniony sob 14 sty, 2012 01:53 przez Litwinow, łącznie zmieniany 4 razy.
Ogólnie to u mnie był własnie taki problem tyle ze w CA i przy turbo gt2871r , Bartek powinien pamiętać bo sie z Krzyśkiem dziwili co sie dzieje , ustawiasz boost na 1,3 a turbo ładuje 1,3 , po chwili robi sie 1,4 a na odcieciu 1,5
Jak ustawili 1,5 to załadowało 1,75 na końcu
Delikatny porting otworu pod klapką poprawił sytuację z 1,4 na 1,5 więc problem może leżeć w tym właśnie ?
Konrad miał chyba to samo turbo ( GT28RS 0,64 ) również w CA ale u niego nie było takich problemów wogole...
Dziwne ze przy odpiętej klapce ładuje boost....
Może silnik produkuje za dużo spaliny i ąz sie prosi o wielką lochę
Jak rozkminicie to napisz , przyda sie napewno kilku osobom na przyszłość
Jak ustawili 1,5 to załadowało 1,75 na końcu
Delikatny porting otworu pod klapką poprawił sytuację z 1,4 na 1,5 więc problem może leżeć w tym właśnie ?
Konrad miał chyba to samo turbo ( GT28RS 0,64 ) również w CA ale u niego nie było takich problemów wogole...
Dziwne ze przy odpiętej klapce ładuje boost....
Może silnik produkuje za dużo spaliny i ąz sie prosi o wielką lochę
Jak rozkminicie to napisz , przyda sie napewno kilku osobom na przyszłość
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Litwinow pisze:Ok, ok. Będzie "odwiert"
Jasne jak coś się uda zrobić to się podzielę.
juz kilka razy spotkalem sie z tym ze jak ciegno spadlo to turbo pompowalo ile sobie chciało(nawet ponad bara) w zaleznosci od warunków.
czasem bylo tak ze na w miare zimnym dzialalo,ale po dobrym rozgrzaniu przestalo pompowac.
Na początek wystarczy porting pod seryjny talerzyk , jest tam jeszcze sporo do zebrania