GT2860RS w SR20DET problem z doładowaniem

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Po krótce, problem jest następujący. Podczas strojenia SRa (na NISTUNE)

Turbina GT2860RS z A/R.60 daje na seryjnym WG 0,8bar -> 1,5bar i od 5000 obrotów i spada.
Turbina nadal wchodzi na boost mimo odpięcia WG!
Gdy wchodzi na boost klapka luzem się otwiera, a ładuje do 1,3 bara i spada.


Próba regulacji boostu poprzez Apexi AVC-r nie daje żadnego rezultatu, ale to akurat nie jest istotne.

Może ktoś już zetknął się z takim cholerstwem i wie jak to jest fizycznie możliwe i jak to rozwiązać?
W poniedziałek turbo będzie wyjmowane do diagnozy.

Początkowe hipotezy:
1. Zły odlew muszli wydechowej -> spaliny nie mogą trafić do wyjścia WG
2. Zły odlew muszli wydechowej -> otwór WG jest za mały

_________________________________________________________________________________

edit:

Problem rozwiązany.
Hipotezy się potwierdziły:
1. Zły odlew muszli wydechowej -> spaliny nie mogą trafić do wyjścia WG
2. Zły odlew muszli wydechowej -> otwór WG jest za mały

Chłopaki z TomaRacing w Piasecznie ogarnęli temat i chwała im za to. 8)

Aktuator był OK - otwierał się od ok. 0,6 Bara.
Zebrali materiał z otworu WG.
Seryjny SR, MAF z Z32 wtryski 850cc + GT2860RS (część gorąca A/R: 0.64)
Efekt widoczny poniżej (1,25Bar):

Obrazek

Temat do zamknięcia i niech służy innym.
Ostatnio zmieniony śr 25 sty, 2012 02:14 przez Litwinow, łącznie zmieniany 11 razy.
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

opcja nr 2.
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Żeby GARRETT seryjnie to zwalił, aż mi ręce opadają...

Jeszcze jakieś do doświadczenia?
Ostatnio zmieniony sob 14 sty, 2012 00:50 przez Litwinow, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

uszkodzony aktuator ?
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Tak jak napisałem aktuator został odpięty, klapka WG była luzem i się otwierała, a mimo to turbo ładowało do 1,3 BARa i spadało.
Mechanicy sami stwierdzili, że to nie jest normalne przy odpiętym aktuatorze.
Ostatnio zmieniony sob 14 sty, 2012 01:13 przez Litwinow, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

urządzenie miernicze popsute ??
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Nie wiem czy Nistune pokazuje wartości doładowania, natomiast Apexi AVCr dawał takie wskazania.
Przy pierwszym "zhamowaniu" auto wypluło 359KM AVCr wskazał 1.5BARa w peaku, więc działa prawidłowo (potwierdzone z praktyki mechaników z tą turbiną).
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

U Brt strojone?
Jaki masz dp i wydech?
Klapka napewno otwiera sie swobodnie do konca?
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Tak, ale pytam przed poniedziałkiem, bo może już ktoś miał taki problem z GT2860RS.
DP 3" wydech. 3" -> 2x2.5" Taki le Apexi Dual N1
Klapka otwiera się luzem

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 14 sty, 2012 01:53 przez Litwinow, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

tak jak PiotrekŁDZ mówi to te żmi się tak wydaje. może być za mały otwór od wg.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ogólnie to u mnie był własnie taki problem tyle ze w CA i przy turbo gt2871r , Bartek powinien pamiętać bo sie z Krzyśkiem dziwili co sie dzieje , ustawiasz boost na 1,3 a turbo ładuje 1,3 , po chwili robi sie 1,4 a na odcieciu 1,5
Jak ustawili 1,5 to załadowało 1,75 na końcu :D

Delikatny porting otworu pod klapką poprawił sytuację z 1,4 na 1,5 więc problem może leżeć w tym właśnie ?

Konrad miał chyba to samo turbo ( GT28RS 0,64 ) również w CA ale u niego nie było takich problemów wogole...

Dziwne ze przy odpiętej klapce ładuje boost....
Może silnik produkuje za dużo spaliny i ąz sie prosi o wielką lochę :D

Jak rozkminicie to napisz , przyda sie napewno kilku osobom na przyszłość 8)
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Ok, ok. Będzie "odwiert" :D
Jasne jak coś się uda zrobić to się podzielę.
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Litwinow pisze:Ok, ok. Będzie "odwiert" :D
Jasne jak coś się uda zrobić to się podzielę.

juz kilka razy spotkalem sie z tym ze jak ciegno spadlo to turbo pompowalo ile sobie chciało(nawet ponad bara) w zaleznosci od warunków.
czasem bylo tak ze na w miare zimnym dzialalo,ale po dobrym rozgrzaniu przestalo pompowac.
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Teraz się zastanawiam, czy po rozwierceniu otworu WG i wsadzeniu większego talerzyka, nie pojawi się problem z utrzymaniem stałego ciśnienia na seryjnym aktuatorze.
I czy AVCr udźwignie i ogarnie to.....
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Na początek wystarczy porting pod seryjny talerzyk , jest tam jeszcze sporo do zebrania :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”