blow off

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

wachus
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 13 lut, 2010 11:59

Witam

Tak jak w temacie Panowie jakim sposobem sprawdzić czy blow off jest szczelny ? ;)
Awatar użytkownika
Qbatron
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 17 sie, 2010 19:50
Lokalizacja: Lublin

Zatyczki na konce ukladu dolotowego, napompowac sprezarka lub pompka i sluchac czy nie ucieka, przy okazji znajdziesz pewnie kilka nieszcelnosci na opaskach :)

A jak chcesz prosciej... to jego wykrec i zaslep czyms z wentylem i pompuj. Bara powinien utrzymac chyba kazdy BOV...
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
wachus
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 13 lut, 2010 11:59

Robiłem tak że wykreciłem blow offa jego spód zaślepiłem a od góry przez dziubek pompowałem 0.5-1.5 bara to momentalnie świstało gwizdkiem i z tłoczka delikatnie w niektórych miejscach wydobywały się ślady oleju i tworzyły się lekkie pecherzyki

Napisałem do properfekta to jeśli chodzi o sprawdzanie szczleności to napisali aby z dwóch konców blowa pompować stałe ciśnienie i zobaczyć czy trzyma...

To nie wiem jak to wkońcu jest ? L(
Ostatnio zmieniony wt 03 lip, 2012 20:43 przez wachus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Qbatron
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 17 sie, 2010 19:50
Lokalizacja: Lublin

zaraz zaraz... dziubek jest tylko do sterowania jego otwarciem, cisnienie napierajace na tloczek jest od strony wiekszej srednicy... A napompowanie z obu stron to najlepsza opcja bo to symuluje warunki jakie sa podczas jazdy.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
wachus
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 13 lut, 2010 11:59

to jak rozumiem pompując górą niepotrzebnie go otwieram
Czyli dmuchać od spodu ? A góre zatykać czy zostawić ?
Awatar użytkownika
Qbatron
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 94
Rejestracja: wt 17 sie, 2010 19:50
Lokalizacja: Lublin

wez to na chlopski rozum. Jak jedziesz na booscie to na tloczek naciska ci powietrze z dolotu, ale na dziubek rowniez, bo w kolektrze masz to samo cisnienie, jak zamkniesze przepustnice to na tloczek dziala cisnienie ale w kolektorze robi sie podcisnienie ktore unosi zaworek.

Tak wiec optymalnym sprawdzeniem bylo by napompowanie z bu stron tyle samo. mozesz napompowac tylko od dolu ale wtedy prawdopodobnie utrzyma mniejsze cisnienie. Powiem ci tylko ze jak ja dmuchalem sprezarka w dolot (sytuacja analogiczna do dmuchania tylko od dolu) to properfekt typ I do 1bara trzymal , dalej nie probowalem.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
gh
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: pt 16 sty, 2009 16:54
Lokalizacja: 3miasto

zamontuj z powrotem. podłącz się sprężarką pod kolektor. zapchaj filtr i dmuchaj. aha mydło płyn do szyb cokolwiek co się pieni spryskaj blow off-a na tłoczku i lookaj co się dzieje.
wachus
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 13 lut, 2010 11:59

Odłaczyłem całkowicie blow offa z układu z od dołu wpiąłem się pistoletem od sprężarki góry dziubka nie przysłaniałem

i jak zacząłem dmuchać to zaczeło "popierdywać" z tłoczka ...tak jakby podskakiwał
ręka dziubek zatykałem ale sytuacja bez zmian

nie wiem czy to wkońcu sprawne czy nie...?
Jedynie to chyba pozostaje odłaczyć go z ukłądu przejechać się i zobaczyć czy coś sie zmieni...
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

bo z góry nie dmuchałeś na niego... to tłoczek sam nie był w stanie utrzymać tego ciśnienia a po za tym jakie ciśnienie dmuchałeś ze sprężarki?
a po za tym:
Qbatron pisze:wez to na chlopski rozum. Jak jedziesz na booscie to na tloczek naciska ci powietrze z dolotu, ale na dziubek rowniez, bo w kolektrze masz to samo cisnienie, jak zamkniesze przepustnice to na tloczek dziala cisnienie ale w kolektorze robi sie podcisnienie ktore unosi zaworek.
Poszukuję...
wachus
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: sob 13 lut, 2010 11:59

nawet nie było 0.5 bara to już zaczął popierdywać

sugerując się waszymi podpowiedziami to dmuchając od dołu też powinno się go sprawdzić choć optymalnym sprawdzeniem byłoby dmuchanie z obu stron ;)

A tak wpiętego w układ nie sprawdze bo po wymontowaniu go dmucham tam właśnie w układ...
Ostatnio zmieniony sob 07 lip, 2012 11:04 przez wachus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”