Witam
Tak jak w temacie Panowie jakim sposobem sprawdzić czy blow off jest szczelny ?
blow off
Moderator: Moderator
Zatyczki na konce ukladu dolotowego, napompowac sprezarka lub pompka i sluchac czy nie ucieka, przy okazji znajdziesz pewnie kilka nieszcelnosci na opaskach
A jak chcesz prosciej... to jego wykrec i zaslep czyms z wentylem i pompuj. Bara powinien utrzymac chyba kazdy BOV...
A jak chcesz prosciej... to jego wykrec i zaslep czyms z wentylem i pompuj. Bara powinien utrzymac chyba kazdy BOV...
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
Robiłem tak że wykreciłem blow offa jego spód zaślepiłem a od góry przez dziubek pompowałem 0.5-1.5 bara to momentalnie świstało gwizdkiem i z tłoczka delikatnie w niektórych miejscach wydobywały się ślady oleju i tworzyły się lekkie pecherzyki
Napisałem do properfekta to jeśli chodzi o sprawdzanie szczleności to napisali aby z dwóch konców blowa pompować stałe ciśnienie i zobaczyć czy trzyma...
To nie wiem jak to wkońcu jest ? L(
Napisałem do properfekta to jeśli chodzi o sprawdzanie szczleności to napisali aby z dwóch konców blowa pompować stałe ciśnienie i zobaczyć czy trzyma...
To nie wiem jak to wkońcu jest ? L(
Ostatnio zmieniony wt 03 lip, 2012 20:43 przez wachus, łącznie zmieniany 1 raz.
zaraz zaraz... dziubek jest tylko do sterowania jego otwarciem, cisnienie napierajace na tloczek jest od strony wiekszej srednicy... A napompowanie z obu stron to najlepsza opcja bo to symuluje warunki jakie sa podczas jazdy.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
wez to na chlopski rozum. Jak jedziesz na booscie to na tloczek naciska ci powietrze z dolotu, ale na dziubek rowniez, bo w kolektrze masz to samo cisnienie, jak zamkniesze przepustnice to na tloczek dziala cisnienie ale w kolektorze robi sie podcisnienie ktore unosi zaworek.
Tak wiec optymalnym sprawdzeniem bylo by napompowanie z bu stron tyle samo. mozesz napompowac tylko od dolu ale wtedy prawdopodobnie utrzyma mniejsze cisnienie. Powiem ci tylko ze jak ja dmuchalem sprezarka w dolot (sytuacja analogiczna do dmuchania tylko od dolu) to properfekt typ I do 1bara trzymal , dalej nie probowalem.
Tak wiec optymalnym sprawdzeniem bylo by napompowanie z bu stron tyle samo. mozesz napompowac tylko od dolu ale wtedy prawdopodobnie utrzyma mniejsze cisnienie. Powiem ci tylko ze jak ja dmuchalem sprezarka w dolot (sytuacja analogiczna do dmuchania tylko od dolu) to properfekt typ I do 1bara trzymal , dalej nie probowalem.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
Odłaczyłem całkowicie blow offa z układu z od dołu wpiąłem się pistoletem od sprężarki góry dziubka nie przysłaniałem
i jak zacząłem dmuchać to zaczeło "popierdywać" z tłoczka ...tak jakby podskakiwał
ręka dziubek zatykałem ale sytuacja bez zmian
nie wiem czy to wkońcu sprawne czy nie...?
Jedynie to chyba pozostaje odłaczyć go z ukłądu przejechać się i zobaczyć czy coś sie zmieni...
i jak zacząłem dmuchać to zaczeło "popierdywać" z tłoczka ...tak jakby podskakiwał
ręka dziubek zatykałem ale sytuacja bez zmian
nie wiem czy to wkońcu sprawne czy nie...?
Jedynie to chyba pozostaje odłaczyć go z ukłądu przejechać się i zobaczyć czy coś sie zmieni...
bo z góry nie dmuchałeś na niego... to tłoczek sam nie był w stanie utrzymać tego ciśnienia a po za tym jakie ciśnienie dmuchałeś ze sprężarki?
a po za tym:
a po za tym:
Qbatron pisze:wez to na chlopski rozum. Jak jedziesz na booscie to na tloczek naciska ci powietrze z dolotu, ale na dziubek rowniez, bo w kolektrze masz to samo cisnienie, jak zamkniesze przepustnice to na tloczek dziala cisnienie ale w kolektorze robi sie podcisnienie ktore unosi zaworek.
Poszukuję...
nawet nie było 0.5 bara to już zaczął popierdywać
sugerując się waszymi podpowiedziami to dmuchając od dołu też powinno się go sprawdzić choć optymalnym sprawdzeniem byłoby dmuchanie z obu stron
A tak wpiętego w układ nie sprawdze bo po wymontowaniu go dmucham tam właśnie w układ...
sugerując się waszymi podpowiedziami to dmuchając od dołu też powinno się go sprawdzić choć optymalnym sprawdzeniem byłoby dmuchanie z obu stron
A tak wpiętego w układ nie sprawdze bo po wymontowaniu go dmucham tam właśnie w układ...
Ostatnio zmieniony sob 07 lip, 2012 11:04 przez wachus, łącznie zmieniany 1 raz.