Turbo umarło :(

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Kudłaty
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: pt 22 cze, 2012 23:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

gdyby olej nie szedł na tłoki to chyba by nie kopcił ? co do renówek masz rację, potrafiły dostać samozapłonu i kręcić się do śmierci :) nawet sam miałem taki przypadek gdy turbo w primerze padło, na szczęście udało się go zdusić przewodami od dolotu i śmiga do tej pory :) ale to dci... w benzynie nie ma możliwości samozapłonu, zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem :) niech mnie ktoś poprawi gdybym się mylił :)

No i chodzi, CA chyba dalej zdrowy ale tak jak mówisz mocy brak no i słychać jak turbo wyje... sprawdzałem też przewody, bo z tego co wiem to chyba powinny twardnieć jak turbo się wkręci, no a moje są niestety miękkie znaczy nie ma ciśnienia. Mam nadzieję, że dobrze rozumuję ?

Dzisiaj odkręciłem korek od baku (auto nie palone od soboty) i w baku było mega podciśnienie ? wina pompy ? czy coś nowego ?

jeszcze trochę i się okaże, że kupiłem padło ..... :(
Ostatnio zmieniony wt 13 lis, 2012 17:44 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

taki samo zaplon jak na filmiku przywolanym wczesniej jest tylko mozliwy w dieslach gdzie nie ma przepustnicy, w benzynie to nie bedzie tak dzialac.

zmierz kompresje, bo to moga byc pierscienie albo tloki(pulki na nich) olej wtedy leci przez to i kopci strasznie, a auto nie ma wolnych obrotow,
a jako ze piszesz ze pompa paliwa zdycha to moze byc taka opcja.

jak zdychaja pierscienie to sa przedmuchy do skrzyni korbowej i oliwa odmami w dolot tez leci, wiec olej w dolocie to nie koniecznie turbo.

ja bym sprawdzil luz na turbinie i kompresje na cieplym silniku.

a i skoro ci pali duzo oliwy to pilnuj jej stanu, bo niebawem moze i panew zastukac.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
zdejmiesz klemę i jedziesz dalej ;), jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnika
Poszukuję...
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Saqu pisze:
Kudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
zdejmiesz klemę i jedziesz dalej ;), jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnika
chyba ze w polonezie ;) tam gdzie jest pradnica (moze sie myle)
u mnie ladowanie wynosi 14.2-3 wczesnie bylo ksiazkowe 14.4 i po zdjeciu klemy gasnie.... nie jest to tylko u mnie ale w wielu autach.....nie wiem nie znam sie
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

ja bym wymacał porządnie turbo.
wykręć też sondę lambda może puścił uszczelniacz w turbo od strony wydechu.
dym z opon leczy astme ;D
arek200
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 42
Rejestracja: wt 05 lut, 2008 18:38
Lokalizacja: gorzow
Kontakt:

Saqu pisze:
Kudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
zdejmiesz klemę i jedziesz dalej ;), jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnika
Prawie kazde auto zgasnie co ma chociaz troszke elektorniki i nie polecam tak robic bo sie moze alternator zjarac.
Pozdro.
Kudłaty
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: pt 22 cze, 2012 23:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Nismo trafiło na kanał, dolot rozebrany no i są pozostałości oleju o zabarwieniu aluminium ... Potem dobrałem się do turbo, luzy i to duże :( jutro wyjmę całkiem bo dzisiaj czas pozwolił tylko na wymacanie.

Z ciekawości zmierzyłem kompresje, no i jestem w szoku ... 7 na każdym ?? mierzone na zimnym bo nie ma jak odpalić... no ale żeby tyle ??
Ostatnio zmieniony śr 14 lis, 2012 00:55 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

kompresje sie sprawdza na cieplym jak sam wspomniales, wiec tym sie az tak nie przejmuj, wazniejsze ze masz po rowno na kazdym, ale to jeszcze zweryfikuj na cieplym, jak opilki i takie luzy to masz ta lepsza opcje czyli turbo, przypatrz sie czy widac na muszli slady otarcia wirnika i czy na wirniku widac wytarcia łopatek, bo jak beda lopatki poniszczone to szukaj t28 albo lepszej.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

dokładnie tak jak pisze szaman
Kudłaty
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: pt 22 cze, 2012 23:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

w końcu wyjęte no i nie wiem czy się cieszyć czy raczej płakać ... łopatki powycierane, luz jak na plaży w zimę. i do tego silnik od dołu zajechany olejem. zaczynając od filtra kończąc na misce...
Skąd najprawdopodobniej cieknie waszym zdaniem ?

Przepustnice też myć po awarii turbo ?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a zdejmowales przednia gorna oslone rozrzadu?? moze ci chlapac z wywalonych uszczelniaczy na walkach rozrzadu,

ale najpierw sprawdz, uszczelke dekla glowicy, pozniej czy spod filtra nie wywalalo no i te uszczelniacze plus uszczelniacz na wale korbowym pod kolem pasowym, jak tam jest lipa to kolo rozchlapuje oliwe mocno z przodu silnika, binio cos moze o tym powiedziec ;)

ps. jak masz skopane lopatki to regeneracja turbiny nic nie pomoze bo oni tam tylko uszczelnienia wymieniaja, trzeba by rdzen zmienic, a to w t25 nie oplacalne, lepiej szukac t28 w dobrym stanie.

ps.2 sprawdz czy to na pewno oliwa masz ochlapany silnik, bo z tamtej strony jest kupa przewodow chlodniczych, a one lubia czasem peknac i lekko siknac(przynajmniej mi sie to zdarzylo).
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

dodam od siebie ;)
wczoraj przy wyjmowaniu silnika patrze ze moj aktuator jest wogole nie przykrecony do turbo takze nie ma jak pracowac :D
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”