gdyby olej nie szedł na tłoki to chyba by nie kopcił ? co do renówek masz rację, potrafiły dostać samozapłonu i kręcić się do śmierci nawet sam miałem taki przypadek gdy turbo w primerze padło, na szczęście udało się go zdusić przewodami od dolotu i śmiga do tej pory ale to dci... w benzynie nie ma możliwości samozapłonu, zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem niech mnie ktoś poprawi gdybym się mylił
No i chodzi, CA chyba dalej zdrowy ale tak jak mówisz mocy brak no i słychać jak turbo wyje... sprawdzałem też przewody, bo z tego co wiem to chyba powinny twardnieć jak turbo się wkręci, no a moje są niestety miękkie znaczy nie ma ciśnienia. Mam nadzieję, że dobrze rozumuję ?
Dzisiaj odkręciłem korek od baku (auto nie palone od soboty) i w baku było mega podciśnienie ? wina pompy ? czy coś nowego ?
jeszcze trochę i się okaże, że kupiłem padło .....
Turbo umarło :(
Moderator: Moderator
taki samo zaplon jak na filmiku przywolanym wczesniej jest tylko mozliwy w dieslach gdzie nie ma przepustnicy, w benzynie to nie bedzie tak dzialac.
zmierz kompresje, bo to moga byc pierscienie albo tloki(pulki na nich) olej wtedy leci przez to i kopci strasznie, a auto nie ma wolnych obrotow,
a jako ze piszesz ze pompa paliwa zdycha to moze byc taka opcja.
jak zdychaja pierscienie to sa przedmuchy do skrzyni korbowej i oliwa odmami w dolot tez leci, wiec olej w dolocie to nie koniecznie turbo.
ja bym sprawdzil luz na turbinie i kompresje na cieplym silniku.
a i skoro ci pali duzo oliwy to pilnuj jej stanu, bo niebawem moze i panew zastukac.
zmierz kompresje, bo to moga byc pierscienie albo tloki(pulki na nich) olej wtedy leci przez to i kopci strasznie, a auto nie ma wolnych obrotow,
a jako ze piszesz ze pompa paliwa zdycha to moze byc taka opcja.
jak zdychaja pierscienie to sa przedmuchy do skrzyni korbowej i oliwa odmami w dolot tez leci, wiec olej w dolocie to nie koniecznie turbo.
ja bym sprawdzil luz na turbinie i kompresje na cieplym silniku.
a i skoro ci pali duzo oliwy to pilnuj jej stanu, bo niebawem moze i panew zastukac.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
zdejmiesz klemę i jedziesz dalej , jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnikaKudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
Poszukuję...
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
chyba ze w polonezie tam gdzie jest pradnica (moze sie myle)Saqu pisze:zdejmiesz klemę i jedziesz dalej , jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnikaKudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
u mnie ladowanie wynosi 14.2-3 wczesnie bylo ksiazkowe 14.4 i po zdjeciu klemy gasnie.... nie jest to tylko u mnie ale w wielu autach.....nie wiem nie znam sie
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 42
- Rejestracja: wt 05 lut, 2008 18:38
- Lokalizacja: gorzow
- Kontakt:
Prawie kazde auto zgasnie co ma chociaz troszke elektorniki i nie polecam tak robic bo sie moze alternator zjarac.Saqu pisze:zdejmiesz klemę i jedziesz dalej , jak nie masz miernika to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy alternator działa. Jak masz sprawny to zdjęcie klemy spowoduje tylko to, że akumulator nie będzie ładowany, a wszystkie pozostałe funkcje jak działanie silnika itp pozostają sprawne aż do wyłączenia/ zgaśnięcia silnikaKudłaty pisze: zdejmiesz klemę i po wszystkim (??) pewny nie jestem
Pozdro.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 9
- Rejestracja: pt 22 cze, 2012 23:08
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Nismo trafiło na kanał, dolot rozebrany no i są pozostałości oleju o zabarwieniu aluminium ... Potem dobrałem się do turbo, luzy i to duże jutro wyjmę całkiem bo dzisiaj czas pozwolił tylko na wymacanie.
Z ciekawości zmierzyłem kompresje, no i jestem w szoku ... 7 na każdym ?? mierzone na zimnym bo nie ma jak odpalić... no ale żeby tyle ??
Z ciekawości zmierzyłem kompresje, no i jestem w szoku ... 7 na każdym ?? mierzone na zimnym bo nie ma jak odpalić... no ale żeby tyle ??
Ostatnio zmieniony śr 14 lis, 2012 00:55 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.
kompresje sie sprawdza na cieplym jak sam wspomniales, wiec tym sie az tak nie przejmuj, wazniejsze ze masz po rowno na kazdym, ale to jeszcze zweryfikuj na cieplym, jak opilki i takie luzy to masz ta lepsza opcje czyli turbo, przypatrz sie czy widac na muszli slady otarcia wirnika i czy na wirniku widac wytarcia łopatek, bo jak beda lopatki poniszczone to szukaj t28 albo lepszej.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 9
- Rejestracja: pt 22 cze, 2012 23:08
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
w końcu wyjęte no i nie wiem czy się cieszyć czy raczej płakać ... łopatki powycierane, luz jak na plaży w zimę. i do tego silnik od dołu zajechany olejem. zaczynając od filtra kończąc na misce...
Skąd najprawdopodobniej cieknie waszym zdaniem ?
Przepustnice też myć po awarii turbo ?
Skąd najprawdopodobniej cieknie waszym zdaniem ?
Przepustnice też myć po awarii turbo ?
a zdejmowales przednia gorna oslone rozrzadu?? moze ci chlapac z wywalonych uszczelniaczy na walkach rozrzadu,
ale najpierw sprawdz, uszczelke dekla glowicy, pozniej czy spod filtra nie wywalalo no i te uszczelniacze plus uszczelniacz na wale korbowym pod kolem pasowym, jak tam jest lipa to kolo rozchlapuje oliwe mocno z przodu silnika, binio cos moze o tym powiedziec
ps. jak masz skopane lopatki to regeneracja turbiny nic nie pomoze bo oni tam tylko uszczelnienia wymieniaja, trzeba by rdzen zmienic, a to w t25 nie oplacalne, lepiej szukac t28 w dobrym stanie.
ps.2 sprawdz czy to na pewno oliwa masz ochlapany silnik, bo z tamtej strony jest kupa przewodow chlodniczych, a one lubia czasem peknac i lekko siknac(przynajmniej mi sie to zdarzylo).
ale najpierw sprawdz, uszczelke dekla glowicy, pozniej czy spod filtra nie wywalalo no i te uszczelniacze plus uszczelniacz na wale korbowym pod kolem pasowym, jak tam jest lipa to kolo rozchlapuje oliwe mocno z przodu silnika, binio cos moze o tym powiedziec
ps. jak masz skopane lopatki to regeneracja turbiny nic nie pomoze bo oni tam tylko uszczelnienia wymieniaja, trzeba by rdzen zmienic, a to w t25 nie oplacalne, lepiej szukac t28 w dobrym stanie.
ps.2 sprawdz czy to na pewno oliwa masz ochlapany silnik, bo z tamtej strony jest kupa przewodow chlodniczych, a one lubia czasem peknac i lekko siknac(przynajmniej mi sie to zdarzylo).
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.