Zmiana turbo na T28

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
wściekłysłowik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 14:13
Lokalizacja: woj. Opolskie
Kontakt:

Witam,

Kupiłem jakiś czas temu turbo T28 do regeneracji od pewnego użytkownika tego forum.

Regeneracja zrobiona czyli turbo jest gotowe do włożenia.

Zabieram się za montaż i wszystko było by jasne gdyby nie kilka szczegółów, mianowicie:

1. W starej turbinie T25 był wężyk łączący WG z zimną muszlą, w turbinie którą kupiłem jest tylko wyjście z WG, gdzie wpiąć ten wężyk dalej ?

2. Do turbo otrzymałem przewody w oplocie: jeden dłuższy, drugi krótszy.

a) Dłuższy przewód ma takie same oczka na końcach, jeden koniec wchodzi do turbo i to mi pasuje - gdzie dokładnie wpiąć drugi koniec węża? bo jak patrzyłem to wchodzi on gdzieś w tył kol. dolotowego lub gdzieś koło i wydaje mi się że jest tam inne podłączenie niż mam na przewodzie tzn. te oczko jest chyba zbędne, będe musiał je wywalić czy jak?

b) Krótszy przewód na końcach ma mniejsze oczka, gdzie mam go podpiąć?
Niby pasuje żeby podpiąć go pod turbo do do tego mniejszego wejścia (od wody chyba?) ale z drugiej strony nie podepnę go przy bloku bo mam zupełnie inne mocowanie (przewód stalowy na gwint) i takie samo wejście jest przy turbo więc ni w <font class="red">PIP</font> ni w oko.

Poradźcie coś Panowie bo auto rozebrane a jak już mam przewody w oplocie to wolałbym ich użyć - wiadomo lepszy dostęp i turbo się lepiej wkłada/wyciąga

Jak trzeba będzie to foty też się znajdą.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

1. w zasadzie byle w dolot za turbiną, w jednym miejscu od czoła można przewiercić muszlę taki nypel na przewód przykrećić i tam się można wpiąć

2.krótki zaraz obok do bloku, długi łączy się tu:
http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... tration_1/ rurka 3

http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... nd_piping/ rurka 13

a że zregenerowana to jeszcze przeklniesz
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
wściekłysłowik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 14:13
Lokalizacja: woj. Opolskie
Kontakt:

Dzięki stary za odpowiedź :)

Krótki przewód ma za małą średnicę oczka (końcówki) i nigdzie mi nie podszedł.
Przerabiać go to rzeźba w gównie, więc go chyba nie użyje. Teraz bije się w łeb że dopłaciłem za te przewody, chociaż z drugiej strony na fabrycznych przewodach bardzo ciężko jest spasować większą turbinę np. T28.

Dłuższy przewód pociąłem i spasowałem z gumowym przewodem ze zbrojeniem i podłącze to jak ma być, czyli jedna strona do turbo a druga pod kol. ssący. Wszystko tak dopasowałem że powinno grać.

Co do wyjścia z WG to tak jak mówisz będę musiał to jakoś podpiąć dalej, na razie montuje turbo, IC czeka w kolejce, jak to wszystko podłącze to znajdę odpowiednie miejsce. Rozumiem że chodzi o to żeby wpiąć się gdzieś pomiędzy wylot z turbo a intercooler? Tak byłoby najbliżej. Jeśli się mylę to mnie popraw :)

PS. Twoje foto mi nie chodzi

Pzdr.
xiiooll
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: czw 25 cze, 2009 18:29
Lokalizacja: Łódź

Jeśli chodzi o wężyk od WG to z tego co pamiętam jeśli masz swoją starą T25 to możesz wziąć to aluminiowe kolanko od niej i przekręcić do T28, bo rozstaw śrub powinien pasować.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Ew pod przepustnica masz krociec pod ktory mozesz sie podpiac z wezykiem
Poszukuję...
Awatar użytkownika
wściekłysłowik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 14:13
Lokalizacja: woj. Opolskie
Kontakt:

Tak jak wyżej napisali WG podłączyłem pod kolektor ssący, a pomiędzy wpiąłem MBC.

Odpaliłem nyskę na nowej turbinie.

1. Samochód strasznie kopci, ponieważ gdy T25 się wysrała, zawaliła mi cały dolot olejem i to się musi po prostu wypalić - tak?


2. Pomiędzy filtr powietrza, a turbinę wchodzi przewód gumowy który idzie do pokrywy zaworów (prawej), łączy się on z z drugą pokrywą zaworów i dalej wchodzi do kolektora ssącego.

Przez ten przewód wchodzi mi olej prosto na turbo, tak że gdy zdjąłem dolot, na wirniku i tym parapecie maiłem kałużę oleju. - przez to też kopci, olej nie powinien się tam dostawać - dlaczego się dostaje ? przecież fabrycznie tak to jest podpięte.

Czy muszę założyć Oli Catch Tank ? Chodzi o to że olej mi wlatuje prosto na turbo przez ten wąż - coś mi tu nie pasuje... :?:
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a w deklu nie ma zaworka kierunkowego? powinno wysysac ale nie dmuchac w dekle.
Sprawdzales czy przez odme sie dostaje oliwa?
Jak nie to sciagnij odme z dolotu do turbiny i wloz ja w jakas butelke, pojezdzij troche i zobaczysz czy cos sie w niej uzbieralo i czy turbina dalej jest zalana, jak tak to mozliwe ze turbo puszcza olej po stronie zimnej
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
wściekłysłowik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 16
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 14:13
Lokalizacja: woj. Opolskie
Kontakt:

''Jak nie to sciagnij odme z dolotu do turbiny i wloz ja w jakas butelke''

Tak jak napisałeś, odpiąłem odme z dolotu i włożyłem w butelke, oleju nie widać ale strasznie mi z tego wężyka kopci na biało.

Co może być powodem że tak bardzo kopci ?

- może dlatego że gdy mi turbo padło to cały układ się zawalił olejem i to wszystko wypala się powodując chmurę dymu...

(kopci dopiero jak dodam trochę więcej gazu)

Zostawiłem samochód na chodzie za godzinkę pójdę sprawdzić
- auto ciągle kopci do tego nie ma mocy !
Ostatnio zmieniony pt 17 maja, 2013 16:45 przez wściekłysłowik, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Czy turbo T28 z S14 podejdzie mi plug&play do aktualnych flansz, które mam przy T25 (CA18DET)? Czy może będe musiał przerabiać jakoś wydech?
Ostatnio zmieniony śr 10 lip, 2013 13:19 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
maziR13
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: pt 04 maja, 2012 19:48
Lokalizacja: Lublin

Furious pisze:Czy turbo T28 z S14 podejdzie mi plug&play do aktualnych flansz, które mam przy T25 (CA18DET)? Czy może będe musiał przerabiać jakoś wydech?
Podłączam się do pytania
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jak przekrecisz muszle goraca to wydech bedzie pasowal.
strona zimna troszke kombinacji i da sie wykorzystac elementy dolotu z t25
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

dokladnie jak Banoff pisze raczej plug & play tylko trzeba wyobraznie wlaczyc chociaz troszke ;) turbo troche ciezko mi bylo wcisnac bo przewody od klimy no ale udalo sie , co do dolotu ja mam na tym odcisnku z t25 i jeszcze mam tam nypel ogolnie wstawiony do podcisnienia.
Raczej problemy z przewodami od IC nie mialem bo fmic i i tak mnusialem customowo prowadzenie robic i obejmy wiec all fine :)
A ad pasowania t28 do CA jest dosc ciekawy temat otworzony przeze mnei co i jak krok po kroku
Pozdr
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2018 00:44 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Jako że jestem świeżo po wymianie to napisze co pasuje a co nie:
-dolot do IC trzeba leciutko inaczej poprowadzic, ale wystarcza wszystkie elementy które mamy seryjnie
-osłone kolektora wydechowego trzeba troche wygiąć
-u mnie nie pasował spływ oleju z turbo, wchodził na kolumne kierownicy. Przyciąłem rurke, wygiąłem i inaczej wężyk poprowadziłem
Awatar użytkownika
MiniMi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 521
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
Lokalizacja: Tychy/stryszawa
Kontakt:

Dodam jeszcze że spływ oleju musi być jak najbardziej w pionie ;)
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
ERNI
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 18
Rejestracja: wt 01 mar, 2011 21:41
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

dlatego najpierw trzeba przykręcić turbo do kolektora ,a w następnej kolejności ustawiać korpus środkowy (ten do którego podłączony jest olej ) tak aby odpływ oleju pasował ,na końcu dopiero można ustawiać muszlę ssącą .......muszla wydechowa w T25 i T28 jest taka sama i korpus środkowy również ,tak więc nie ma potrzeby przerabiania odpływu oleju .......
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo

EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”