Dziwny dzwiek przy wzroscie boost'u powyzej zera-T28

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kacus13
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 539
Rejestracja: pn 07 sty, 2013 20:23
Lokalizacja: Opole

troche offtop ale ciesze sie ze sa tacy ludzie ! kazdy upgrade auta opisany sfotografowany wszystko ladnie pieknie oby wiecej takich ludzi !
a co do turbiny to kazda ma luz wzdluzny mialem taka turbine chodzila dlugo az do konca uszczelniaczy :) a pekniecia na gorocej stronie to chyba jak z kolektorem Ca ciezko znalesc nie peknieta :D
kazio
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: wt 15 paź, 2013 15:40
Lokalizacja: koscierzyna

ja mam strone goraca niepopekana, a wg na opych
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

dzięki za odpowiedzi, nie mogłem znaleźć bardziej pasującego tematu, w sumie zaczęło się od dziwnych dźwięków przy wzroście boostu :P
Jeszcze poczekam kilka dni na komenty, bo i tak muszę zamówić farby co by pomalować to co mam na wierzchu :P i chyba zakładam ją z powrotem, w sumie nie jest źle, powinna jeszcze pochodzić.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

pekniecia przy WG to normalka.
Napisze Ci tak,turbo bedzie działać tak dlugo az nie padnie-wiem ze to dziwna odpowiedz ale turbiny juz taka maja ze nawet nowe potrafia sobie pasc.
Jesli nie zygala olejem to wrzucaj spowrotem
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

Olejem nie rzygała, czasem puściła dymka z wydechu, ale to rzadko.
Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

jedna z łopatek wirnika po stronie zimnej jest wyszczerbiona
Obrazek
ja z takim wirnikiem nie wkladalbym turbo spowrotem...
wywazenie turbo jest istotne dla wlasciwej pracy, z uwagi na wysokie obroty.
sa na rynku tanie turbiny, ktore maja dobre opinie. juz wolalbym takie wrzucic niz ta co ty masz.

btw pytanie do bardziej doswiadczonych, czy przy rozpadnieciu turbo jest mozliwosc zatarcia panewek, z uwagi na utrate zbyt duzej ilosci oleju i zmniejszeniu cisnienia smarowania? mysle, ze odpowiedz na to pytanie pozwoli ci zadecydowac czy wkladac i ryzykowac czy nie.
Ostatnio zmieniony pn 14 lip, 2014 09:00 przez kolosezw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Olej straci jak posypią się uszczelnienia - tak, można w ten sposób zabić silnik.
Ale nie zawsze taki stan turbiny do tego moze doprowadzić, czasem zdarza się że wałek się rozpadnie albo ukręci się wirnik ale jedno i drugie, jak wiadomo, dobre nie jest...

Trochę wróżenie, chwilę to jeszcze pojeździ napewno, ale nie wiadomo jak długo...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Jak Ci padnie turbo az tak ze przeleje sie przez niego caly olej to napewno zauwazysz za soba ogromna chmure dymu i zgasisz woz wystarczajaca wczesnie.

Panewki mozna zabić gdy turbo padnie a jego resztki wpadna do miski.
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

Turbo włożyłem z powrotem i jest cisza, przy okazji trochę je odświeżyłem :P będę jeździł aż padnie.
Obrazek

dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi pomogły <spoko>
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”