Dziwny dzwiek przy wzroscie boost'u powyzej zera-T28

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

CA18DET+T28 Garrett,od kilku dni zaczal nasilac sie dziwny dzwiek spod maski,mianowicie w czasie jazdy dzwiek po stronie kierowcy jakby lopatki turbo tarly o obudowe,no i auto zaczelo sie krzaczyc przy wyzszych obrotach:(,zdjalem wiec dolot i zobaczylem olej:(,sprawdzilem luz:
-wzdluzny wyczuwalny,
-poprzeczny spory,
ale nie widac zeby lopatki wirnika tarly o obudowe,chyba ze po stronie goracej,co o tym myslicie?wiadomo ze olej puszcza,ale czy to napewno dzwiek z turbo?najgorsze jest to ze warsztat ktory regenerowal turbawke dostal zdemontowana czesc,a montaz byl w innym warsztacie
Ostatnio zmieniony ndz 19 sty, 2014 16:56 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

jak dziwnie dźwięczy, a ma luz, a było regenerowane, to konkluzja nasuwa się jedna. Stało się to co zwykle dzieje się z regenerowanymi Garretami. Szlak ją pewnie trafił.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

jaki dzwiek?hmm,wlasnie taki jakby maly wiatraczek metalowy ocieral o metal,tak byla regenerowana,luz taki jak wyzej opisalem
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Twoja turbina niestety kończy przygodę umierając szybciej niż to się wydaje.. :/
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

wlasnie tak przypuszczalem:(
jak to jest z demontazem turbiny bez wyjmowania silnika,ja akurat wymienialem turbo na wyjetym silniku,duzo kombinacji jest przy demontazu turbiny bez wyjmowania silnika?
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

musisz mieć jeden klucz ucięty ,żeby był krótki jak się do tego przymierzyć to zobaczysz
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

trochę ale bez tragedii
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Ja zawsze wyciągałem z kolektorem i downpipem. Kluczyk 14 i wio. Najgorzej jest z dwiema śrubami od dołu kolektora przy ścianie grodziowej. Potrzeba krótkich i smukłych rąk. A jak będziesz wyjmował już całość to lepiej wychodzi jak odkręcisz pompę hamulcową i trochę ją odsuniesz na bok.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

dziekowa za wskazowki,mam rozkmine ze wzgledu na to ze cieknie mi olej spod misy i w sumie i tak trzeba by wytargac silnik zeby to zrobic,a i od razu turbawka by latwo poszla
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

michę jak wytarmosisz to sprawdź czy ranty są proste, ewentualnie podklep i dobry klej do misek.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Turbo śmietnik. Jedyna trudność to jak wspomniał dziubas ucięta 14 do dolnej śruby kolektora na 4 garze.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

a potem przykrecenie magistrali olejowej jak nie masz przewodow w oplocie....
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

okazalo sie ze turbo bylo poluzowane
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

U mnie podobna sytuacja, turbo zaczęło wydawać dźwięki jakby łopatki ocierały się o ścianki. Wyjąłem turbinę i okazało się, że blacha (zaznaczona na zdjęciu nr 1), która trzyma muszlę wydechową była luźna. Po dokręceniu dźwięk znikł, ale przy okazji wyszły trzy usterki samej turbiny:
-jedna z łopatek wirnika po stronie zimnej jest wyszczerbiona (zdjęcie 2)
-muszla wydechowa przy WG jest lekko pęknięta (zdjęcie 3)
-jest wyczuwalny luz wzdłużny na wirniku [(poprzecznego nie ma) film)

pytanie mam takie: jeśli już mam turbo wyciągnięte to wolałbym to wszystko naprawić, ale wiem, że sam tego nie zrobię, a wiadomo jak to jest w regenerowaniem garrett'ów. czy jest ktoś w stanie powiedzieć na podstawie tych mediów, czy moje turbo jeszcze podziała? Czy to wyszczerbienie na łopatce, luz wzdłużny i pęknięcie przy WG ma wpływ na jego pracę? Jeśli tak to jak duży. Proszę o pomoc, bo namęczyłem się strasznie przy wyciąganiu tego ślimaka i nie chcę mi się jeszcze raz tego robić jeśli miałoby zaraz się posypać. Z drugiej strony, nie chcę wydawać worka pieniędzy skoro to turbo jeszcze pożyje.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=kh6X-qb ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

ja pekniec nie mam,a przynajmniej nic otym nie wiem :D ,luz wzdluzny i poprzeczny zajebisty,wali olejem ale caly czas mam 1.1 na Stage 2 w Ca i lata:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”