Mam pytanie odnośnie budowy kompresora, a zatem napędzany jest paskiem i jak wyglada redukcja ciśnienia w dolocie? Jest tam coś takiego jak w przypadku turbiny -wastegate czy nie jest to potrzebne gdyż uzależnione jest to od predkości obrotowej..
kompresor co i jak?
Moderator: Moderator
- czarny1986r
- -#Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: sob 10 paź, 2009 22:04
- Lokalizacja: Konin
widzialem/slyszalem honde z kompresorem i bovem, efekt jest taki ze jak bov sie otworzy to syczy az ci zejda obroty, inaczej niz w turbo ze psyknie i cisza,
tylko to byl jakies w miare lajtowe doladowanie, nie wiem jak z wiekszymi wartosciami
tylko to byl jakies w miare lajtowe doladowanie, nie wiem jak z wiekszymi wartosciami
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
dokladnie jak szaman mowi mam kumpla ktory ma w civiku kompresor syczy to glosniej od wydechu nic poza tym nie slychac dopiero jak sie rozgrzeje i zchodzi z obrotow i juz mniej halasuje... blow syczy ciagle a jesli ustawisz go tak zeby sie otwieral co jakis czas to na wolnych obrotach bd ci puszczal co jakis czas jak w dolocie uzbiera sie doladowanie otwierajace bova.
kompresor + bov
[video]http://www.youtube.com/watch?v=i979eGJ0w74[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=i979eGJ0w74[/video]
Ostatnio zmieniony czw 20 mar, 2014 11:35 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Panowie pomocy ! Założyłem kompresor M65 , silnik ka24e i efekt taki że obroty falują , zawór syczy prawie non stop , ciśnienie na zegarze 0,4 bara na wolnych obrotach , toksyczny jak holera . Jak zmniejszyłem ciśnienie paliwa na 2 bary trochę się stabilizuje ale słabo , jak przegazuje to ciśnienie wzrastało ponad 1.2 bara i gaśnie przy zchodzeniu z obrotów . Napęd poprowadzony z koła pasowego sprężarki klimy a kompresor na oryginalnym kółku . Proszę o porady co można by było jeszcze pomodzić , pozdrawiam .
Nie mierzyłem żadnych wartości bo już widziałem takie projekty z tym kompresorem i szczerze mówiąc to nawet nie wiedział bym jak to po obliczać . Jeszcze raz odpaliłem i na wolnych miał 0,35 bara , a jeszcze mi zawór dv powrotny chodzi po głowie .
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
MUSISZ policzyć przełożenie żeby to wgl miało rację bytu. To że gdzieś coś widziałeś nic nie znaczy. Może kompresor miał inne kółko, albo inne przełożenie wenętrzne. Jak nie wiesz jak to policzyć to spróbuj zapytać na racing forum, tutaj na TK raczej nikt Ci nie pomoże. z resztą to jest chwila szukania w necie...
Gdzie to 0.35b? W kolektorze, przed przepustnicą? Jesteś świadomy że potrzebujesz zawór który będzie upuszczał ciśnienie przy zamkniętej przepustnicy? Jeśli nadal masz przepływomierz to musi być to dv z powrotem podłączonym między przepływkę a kompresor i chyba powinno to działać.
Do tego puszczanie kompresora na pasku od klimy to średni pomysł. Raczej będziesz miał spore uślizgi, tym większe im więcej będziesz dmuchał, a jak będziesz chciał to zniwelować napięciem paska to w końcu coś odda(obstawiam łożyska w kompresorze w pierwszej kolejności)
Co do pytania na temat sterowania boostem, to tak, steruje się doborem przełożenia uzyskując przewidziane doładowanie.
Gdzie to 0.35b? W kolektorze, przed przepustnicą? Jesteś świadomy że potrzebujesz zawór który będzie upuszczał ciśnienie przy zamkniętej przepustnicy? Jeśli nadal masz przepływomierz to musi być to dv z powrotem podłączonym między przepływkę a kompresor i chyba powinno to działać.
Do tego puszczanie kompresora na pasku od klimy to średni pomysł. Raczej będziesz miał spore uślizgi, tym większe im więcej będziesz dmuchał, a jak będziesz chciał to zniwelować napięciem paska to w końcu coś odda(obstawiam łożyska w kompresorze w pierwszej kolejności)
Co do pytania na temat sterowania boostem, to tak, steruje się doborem przełożenia uzyskując przewidziane doładowanie.
Ostatnio zmieniony śr 09 mar, 2016 17:03 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 4 razy.
Pomierze koła i poszukam , na razie zrobiłem baypas tj. wyjołem zawór upustowy i puściłem rurke w dolot przed kompresorem . Co ciekawe prawie wróciło do normy , teraz na wolnych wskazówka ledwo drgnie a przy przegazowaniu dochodzi do 0,5 bara i nie gaśnie . Jutro jeszcze śię rozpatrze
- wroblittos
- Coś już wiem
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 30 paź, 2008 21:57
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
w kompressorach trzeba przerobic bova , zajmuje sie montazem kompressorów w hondach i montowałem przerózne setupy m45 m62 w roznych silnikach najwazniejsze jest przerobic bova zeby puszczał powietrze w przypadku blow offa greddy trzeba wyciągnąc środkową sprezynke a w hks trzeba nawiercic lekko od srodka obudowe wiertełkie 4-3 mm
w hondach na kompressorze osiągan nawet 0,8 bara wiec da sie tylko trzeba dobrze zamieszac w kołkach napedzających
a jesli chcecie pozbyc sie szumienia z bova to ratuje tylko i wyłacznie zawor dv
w hondach na kompressorze osiągan nawet 0,8 bara wiec da sie tylko trzeba dobrze zamieszac w kołkach napedzających
a jesli chcecie pozbyc sie szumienia z bova to ratuje tylko i wyłacznie zawor dv
Ostatnio zmieniony czw 10 mar, 2016 14:49 przez wroblittos, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwa jazda zaczyna sie wtedy kiedy koła tracą przyczepność Only drift
Zrobiłem na razie tak , że wstawiłem w miejsce bova zawór dv z passata taki z podciśnieniem . Efekt taki , że na wolnych powietrze powraca przed kompresor . Czujnik ciśnienia doładowania mam wpięty zaraz za wyjściem z kompresora , nie wiem czy dobrze ale jak wpiołem trójnikiem pod zawór DV to pokazywało podciśnienie a po przegazowaniu dochodziła wskazówka do zera . Zrobiłem jazde próbną i przy normalnym przyśpieszaniu pokazuje 0,4 bara a jak depne to spada do 0,2 bar i tak się utrzymuje . Najgorsze , że jak przekroczyłem 5000 obrotów i póściłem gaz to ciśnienie wzrosło do 1,5 bara i szarpało . Chodzi mi jeszcze po głowie przełożenie perzepływomierza przed przepustnice , co o tym sądzicie?
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Może Ci rozszczelniło dolot gdzie(n uszczelka pod kolektorm)? Sprawdź jak chodzi z odpiętym przepływomierzem.
Na moje oko masz problem przedewszystkim z zaworem zwrotnym i/lub przełożeniem. Ogarnij te dwie rzeczy i powinno być si. Materiałów znajdziesz tone na zagranicznych forach.
Na moje oko masz problem przedewszystkim z zaworem zwrotnym i/lub przełożeniem. Ogarnij te dwie rzeczy i powinno być si. Materiałów znajdziesz tone na zagranicznych forach.