Testy Pigeon vs BOV vs DV
: ndz 20 kwie, 2014 17:24
Na forach można spotkać różne opinie odnośnie wyższości jednych zaworów upustowych nad drugimi. Postanowiłem to zweryfikować najlepiej jak potrafię.
Do testu wybrałem zawór Properfekt typ DV, którego można użyć jako typowy DV lub jako Blowoff, a z odpiętym podciśnieniem mamy klasycznego pigeon`a. Powrót ciśnienia (w przypadku pracy jako DV) został skierowany do otworu gdzie seryjnie w CA18DET mamy odpowietrzenie pokrywy zaworów (odme).
Testowałem jedynie momenty przebicia biegów (tylko to mnie interesuje), patrząc na odczyt z przepływki, AFR po zmianie biegu oraz zmiany/przyrosty prędkości obrotowej silnika.
Po analizie wykresów doszedłem do jednego wniosku.. nie widzę ISTOTNEJ różnicy w wyższości jakiegokolwiek rozwiązania nad pozostałymi. Czyli mogę zdementować opinie iż w przypadku Blowoff`a MAF ma błędne odczyty i przelewa silnik. Podobnie jak przy Pigeonie że cofające się powietrze zwalniające łopatki turbiny ma jakiś negatywny wpływ.
Po zmianie biegu przy każdym rozwiązaniu czuć chwilową zamułkę auta, moim zdaniem z powodu przelewania. Żaden zawór tej sytuacji nie poprawia.
Jedynie co mogę powiedzieć z pewnością to zmienia się dźwięk.
Najcichszy DV, głośniejszy pigeon, fajnie głośno brzmiący Blowoff.
Poniżej kilka wykresów, a w załączniku log z Innovate LogWorks3.
Pigeon (ciągła) vs Blowoff (przerywana)
Pigeon (ciągła) vs DV (przerywana)
Blowoff (ciągla) vs DV (przerywana)
Tu by się wydawało że DV jest zdecydowanie lepszy (na tym wykresie wypada lepiej), ale inna próba na kolejnym zdjęciu poniżej pokazuje ze odczyty są identyczne.
Blowoff (ciągła) vs DV (przerywana)
Jakie widzę rozwiązanie tego problemu(przelewania przy zmianie biegów)? Zmiana komputera sterującego na taki który daje dużo więcej możliwości i przejście na MAPa - czyli np EMU.
Nie wiem czy Nistune do CA coś by pomógł, niestety nie mam do niego dostępu.
Do testu wybrałem zawór Properfekt typ DV, którego można użyć jako typowy DV lub jako Blowoff, a z odpiętym podciśnieniem mamy klasycznego pigeon`a. Powrót ciśnienia (w przypadku pracy jako DV) został skierowany do otworu gdzie seryjnie w CA18DET mamy odpowietrzenie pokrywy zaworów (odme).
Testowałem jedynie momenty przebicia biegów (tylko to mnie interesuje), patrząc na odczyt z przepływki, AFR po zmianie biegu oraz zmiany/przyrosty prędkości obrotowej silnika.
Po analizie wykresów doszedłem do jednego wniosku.. nie widzę ISTOTNEJ różnicy w wyższości jakiegokolwiek rozwiązania nad pozostałymi. Czyli mogę zdementować opinie iż w przypadku Blowoff`a MAF ma błędne odczyty i przelewa silnik. Podobnie jak przy Pigeonie że cofające się powietrze zwalniające łopatki turbiny ma jakiś negatywny wpływ.
Po zmianie biegu przy każdym rozwiązaniu czuć chwilową zamułkę auta, moim zdaniem z powodu przelewania. Żaden zawór tej sytuacji nie poprawia.
Jedynie co mogę powiedzieć z pewnością to zmienia się dźwięk.
Najcichszy DV, głośniejszy pigeon, fajnie głośno brzmiący Blowoff.
Poniżej kilka wykresów, a w załączniku log z Innovate LogWorks3.
Pigeon (ciągła) vs Blowoff (przerywana)
Pigeon (ciągła) vs DV (przerywana)
Blowoff (ciągla) vs DV (przerywana)
Tu by się wydawało że DV jest zdecydowanie lepszy (na tym wykresie wypada lepiej), ale inna próba na kolejnym zdjęciu poniżej pokazuje ze odczyty są identyczne.
Blowoff (ciągła) vs DV (przerywana)
Jakie widzę rozwiązanie tego problemu(przelewania przy zmianie biegów)? Zmiana komputera sterującego na taki który daje dużo więcej możliwości i przejście na MAPa - czyli np EMU.
Nie wiem czy Nistune do CA coś by pomógł, niestety nie mam do niego dostępu.