Testy Pigeon vs BOV vs DV

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Na forach można spotkać różne opinie odnośnie wyższości jednych zaworów upustowych nad drugimi. Postanowiłem to zweryfikować najlepiej jak potrafię.
Do testu wybrałem zawór Properfekt typ DV, którego można użyć jako typowy DV lub jako Blowoff, a z odpiętym podciśnieniem mamy klasycznego pigeon`a. Powrót ciśnienia (w przypadku pracy jako DV) został skierowany do otworu gdzie seryjnie w CA18DET mamy odpowietrzenie pokrywy zaworów (odme).
Testowałem jedynie momenty przebicia biegów (tylko to mnie interesuje), patrząc na odczyt z przepływki, AFR po zmianie biegu oraz zmiany/przyrosty prędkości obrotowej silnika.
Po analizie wykresów doszedłem do jednego wniosku.. nie widzę ISTOTNEJ różnicy w wyższości jakiegokolwiek rozwiązania nad pozostałymi. Czyli mogę zdementować opinie iż w przypadku Blowoff`a MAF ma błędne odczyty i przelewa silnik. Podobnie jak przy Pigeonie że cofające się powietrze zwalniające łopatki turbiny ma jakiś negatywny wpływ.
Po zmianie biegu przy każdym rozwiązaniu czuć chwilową zamułkę auta, moim zdaniem z powodu przelewania. Żaden zawór tej sytuacji nie poprawia.
Jedynie co mogę powiedzieć z pewnością to zmienia się dźwięk.
Najcichszy DV, głośniejszy pigeon, fajnie głośno brzmiący Blowoff.

Poniżej kilka wykresów, a w załączniku log z Innovate LogWorks3.


Pigeon (ciągła) vs Blowoff (przerywana)
Obrazek

Pigeon (ciągła) vs DV (przerywana)
Obrazek

Blowoff (ciągla) vs DV (przerywana)
Tu by się wydawało że DV jest zdecydowanie lepszy (na tym wykresie wypada lepiej), ale inna próba na kolejnym zdjęciu poniżej pokazuje ze odczyty są identyczne.
Obrazek

Blowoff (ciągła) vs DV (przerywana)
Obrazek


Jakie widzę rozwiązanie tego problemu(przelewania przy zmianie biegów)? Zmiana komputera sterującego na taki który daje dużo więcej możliwości i przejście na MAPa - czyli np EMU.
Nie wiem czy Nistune do CA coś by pomógł, niestety nie mam do niego dostępu.
Załączniki
furious_log.zip
log
(12.54 KiB) Pobrany 417 razy
Ostatnio zmieniony ndz 20 kwie, 2014 17:26 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

I tu własnie jest problem tego testu bo używałeś tylko jednego blowoffa do wszystkich testów, a szkoda bo to może sporo zmienić w innych przypadkach...
Kiedyś miałem properfekta i również był efekt przelewania, przy ori HKSie tego efektu nie miałem!

Może warto potestować tez inne rozwiązania ?
Dobrze że zabrałeś się do tego rzeczowo ;)
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Cieszy mnie ze podszedles do tego tak rzeczowo.
Ciesze sie rowniez ze Twoje "pomiary" potwierdzaja moje teorie-ze te zaworki poki nie pompujemy miliona barów sa tylko bajeranckimi gadzetami ;)
Awatar użytkownika
skwaromir
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: wt 20 paź, 2009 17:35
Lokalizacja: LLU

Dzięki za log lepiej się to czyta.
Hmm zobaczymy jak mój forge będzie się sprawował, bo kreski faktycznie szału nie robią...
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Nie uzywalem zadnego zaworu i narzekalem na zamulke po zmianie biegu, wiec zakupilem properfekta i od razu zrobilem ten test. Takze nie zawor jest przyczyna.
BTW: daladowanie podczas testu 0,95bar

edit: tak sobie myślę że może większa przepływka coś by jeszcze pomogła.. ale na serii jak widać zawór nic nie daje.
Ostatnio zmieniony pn 21 kwie, 2014 06:56 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”