Strona 1 z 2

Sens montowania turba

: pt 03 paź, 2014 10:54
autor: echo
Po co, dlaczego. Ktos wytlumaczy?

Obrazek

: pt 03 paź, 2014 11:13
autor: Binio_
Pytasz o sens montowania turbiny ogólnie czy w przedstawionej konstrukcji ?

Może jest to auto z kraju gdzie widoczne gołym okiem modyfikacje są zabronione?
Ale to musi pięknie brzmieć :D

: pt 03 paź, 2014 11:22
autor: st4t1c
Matko ale to musi mieć laga... :D

: pt 03 paź, 2014 12:09
autor: orbital
z tym lagiem to nie tak bardzo aż .. gorzej jak masz uklad wydechowy dziurawy i część spalin ucieka bokiem :D

: pt 03 paź, 2014 12:51
autor: echo
Binio_ pisze:Pytasz o sens montowania turbiny ogólnie czy w przedstawionej konstrukcji ?

Może jest to auto z kraju gdzie widoczne gołym okiem modyfikacje są zabronione?
Ale to musi pięknie brzmieć :D
Sens montowania turbiny jest powszechnie nam znany ;)

Chodzi mi dokladnie o taka konstrukcje. Sa jakies tego profity?

: pt 03 paź, 2014 14:59
autor: Majkelll
Obrazek

A tak na serio wpisz sobie o STS turbo system w google, jak zaczniesz przeglądać to zaprowadzi Cię to dalej. Ogólnie chyba z tego co wyczytałem chodzi o wielkie silniki i brak miejsca pod maską, po prostu jest łatwiej.

: pt 03 paź, 2014 21:06
autor: 180SX
Ludzie jak masz np v8 w bmw to nie masz właściwie laga bo silnika sam w sobie ciągnie jak szatan ale szczególnie na wysokich biegach N/A nie podaje tak jak turbo i takie turbo ma sens kiedy chcemy poprawić po prostu charakterystykę silnika na wysokich obrotach przeważnie w dużych silnikach. Można zapytać czemu tak daleko a nie pod maską? odpowiedź jest banalnie prosta, nie ma miejsca, jak ktoś np do e30 wsadzi M60B40 to nie ma miejsca tam na nic a co dopiero na kolejny klocek, przy skrzyni to samo dopiero luz się robi za tylną osią i tam je montują.

Boszzzz chyba nigdy jeszcze tyle o bmw nie pisałem XD

: pt 03 paź, 2014 21:26
autor: Draxan
w Nissanach 300zx tez pare osob juz widzialem z turbina na tyle w okolicach dyfra.

: sob 04 paź, 2014 12:30
autor: echo
Ale po co? Do czego to ma sluzyc? Spaliny juz ledwo napompuja turbine, bo predkosc na wylocie jest znacznie mniejsza niz pprzy silniku. Lag wydaje sie oooookrutny.

: sob 04 paź, 2014 12:37
autor: Dasiek
z punktu widzenia praktyki oraz parametrów pracy.... totalnie bez sensu.
Niektórzy robią "sztukę dla sztuki", szukając innowacyjnych rozwiązań, które zmienią świat.
Driftował podobny projekt 2 lata temu w Karpaczu :)
Właściciel aktualnie ma już turbo "normalnie".

: sob 04 paź, 2014 15:21
autor: Saqu
echo pisze: Spaliny juz ledwo napompuja turbine, bo predkosc na wylocie jest znacznie mniejsza niz pprzy silniku.

nie masz racji... będą miały mniejszą prędkość jeżli odprężysz wydech, jeśli obliczyz go tak żeby by pojemności się zgadzały to będziesz miał podobny wynik, kwestia tego,żeby to wszystko było dobrze wykonane, bez dziur, zwężek itp itd....

: sob 04 paź, 2014 17:09
autor: Tofik
głównym powodem montowania turba na tyle jest właśnie brak miejsca pod maską, nie mniej jednak drugim i to też ważnym powodem jest wyeliminowanie spod maski gorących elementów, a wiadomo jak grzeje turbo, zwłaszcza jak dostaje ogień na łopatki

: sob 04 paź, 2014 17:21
autor: Binio_
Tofik pisze: drugim i to też ważnym powodem jest wyeliminowanie spod maski gorących elementów, a wiadomo jak grzeje turbo, zwłaszcza jak dostaje ogień na łopatki
Nie wiem w czym widzisz problem ;)


echo - główny powód to LANS i z tą myślą zaśnij dziś :o :D 8)
podjeżdżasz na spota, pokazujesz wolnossącego 2jzge a tu niespodzianka na światłach :P :P

: sob 04 paź, 2014 17:47
autor: echo
Polsrodek moim zdaniem, ale niech tak bedzie ;)

: sob 04 paź, 2014 19:12
autor: szaman