Jakie turbo zamiast fabrycznych w 300zx Z32 TT ?

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

PiotrekŁDZ pisze:
Co do emu-napisanie drogowej mapy zajmuje chwile,sa narzedzia autotunera itp-ale o tym tez nie masz pojecia bo nie widziałeś tego na oczy .
Nie chce się kłócić, bo nie mam połowy Twojego doświadczenia, ale na prawdę uważasz że napisanie 100% drogowej mapy która będzie ogarniać każde warunki, będzie mało palić, dobrze zachowywać się na półgazach itd to taka chwila? Korekcje wszystkiego nie zrobią. Zresztą widziałem, znam dwa auta na EMU i daleko im do chociaż połowicznie drogowego charakteru. Pewnie wiesz o któych mówię, czemu tam to nie było ogarniete na 100% skoro to taka chwila? Nie mówię że to nie jest możliwe ale na pewno prościej zrobić korekcje na podstawie seryjnej mapy, mam racje?
Dlatego ze jedno jest hardcorowym driftowozem gdzie zrezygnowaliśmy z krokowki bo przepuszczala oraz ustawione na bezpiecznie ze względu na szalejacy boost a drugie jest drogowe, zachowuje się ok ale też nie miało ustawionej krokowki z przyczyn problematycznej przepusnicy która miała być p&p a nie była?
Znam auta na emu które są full drogowe i radzą sobie swietnie
MaYak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: sob 04 kwie, 2015 00:31
Lokalizacja: Warszawa

Kurcze ale temat się rozwiną. Ogólnie mam tt z automatem, ale w planach jest swap na manual. Kilka osób mi mówiło żeby przy ori suszarkach zostać i chyba tak zrobię. Nie mam zapędów żeby ten samochód katować więc i te 400 kucy mi z górką wystarczy. Najważniejsze teraz żeby silnik w porządku ogarnąć.
Niebieski trupek 300zx Z32 TT
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

To jak zostajesz przy ori to pogadać od razu z zakładem regeneracyjnym czy Ci trochę nie rozwiercą tych turbin. Miałem takie rozwiercone t25 w moim zaściankowym CA i różnica była znaczna względem zwykłego.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Z tego co wiem w VG seryjne turbiny to T22 wiec troche mniejsze od wspomnianych T25.
Druga sprawa to dobra regeneracja, ktora jest problemowa od kilku lat.
Nie wszystkie zaklady potrafia to ogarnac jak nalezy a z dieslowskimi radza sobie zazwyczaj dobrze...
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

w automacie sa t22 a w manualu t25 a co do regeneracji juz sa magiki co potrafia skladac :) u mnie jest na miejscu moje robilem i 0 problemow ;)
MaYak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: sob 04 kwie, 2015 00:31
Lokalizacja: Warszawa

Czyli warto by poszukać turbin z manuala ? Czy raczej gra niewarta świeczki ?
Niebieski trupek 300zx Z32 TT
radeklwh

no wiesz musiał byś posiedzieć i poczytać o wydajności tych co masz. bo o tym to pojęcia nie mam jakie moce można z nich wykrzesać.
te co ma manual to AR 0.63 a te co masz to AR 0.54
ale wiesz, najpierw sprawdź co siedzi u Ciebie w aucie bo może już masz t25?
manual i automat nie tylko się różni turbinami i dla tego pisałem o podnoszeniu mocy i jej zależności między MT a AT

co do twoich teori z mafem.. nie snuj teorii, bo nie idzie to dobrze..
PiotrekŁDZ pisze:Wiem jaka jest teoria na ten temat blow offa i moim zdaniem jest błedna. Pytałem czy praktyka jest taka sama w przypadku zx'a jak w przypakdu innych silników z grupy nissana które mimo teorii pracują normalnie z blow offem. Zagwostka, jeśli nie ma blow offa to powietrze wraca przez sprężarkę i filtr, przepływka tego nie liczy bo na chwile ślepnie czy jak? Czemu wtedy nie dolewa? Hmmmm, może tps i odcięcie paliwa ma tu coś do rzeczy, ale co ja wiem
zacznę od tego że mam Innovate LM-2
latałem na blowoffach i przy zmianie biegu z klepy auto przyduszało na chwilę, robiło się bogato na lm-2, były strzały przy zmianie biegu na pełnym bucie...
nie wiem czy może mieć to jakieś negatywne mocno znaczenie
było psyyyyyytttttt, spoko ale założyłem oem zawory które trzymają ciśnienie bardzo dobrze i reakcja na gaz jest lepsza afr nie wariował i marchewki się skończyły

no wiesz nie wiem jakim cudem miało by to powietrze wrócić przez suszarkę,
wraca przez bova za przepływkę (która już to powietrze wcześniej przeliczyła), przed coolera,
proszę:
http://www.fairlady300.com/300%20ZX/Eng ... 001.90.png
Awatar użytkownika
wolek1993
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: pn 17 mar, 2014 16:56
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Co do MAF'a i BOV'a to co prawda nie mam doświadczenia z Nissanem, ale wiem jak jest w Subaru. W GTeku oryginalnie występuje "zawór recyrkulacyjny" tzw. DV'ka od Dump Valve (chyba) która wrzuca powietrze z powrotem za przepływomierz, czyli przed turbinę. Powoduje to że trubina tłoczy sobie dalej to powietrze do IC potem przez DV przed turbinę i koło się zamyka. Wydaje mi się że z32 ma tak samo. Za to z BOV'em, czyli Blow Off Valve zwanym po polsku zaworem upustowym, upust powietrza następuje do atmosfery. Turbina zasysa nową dawkę powietrza, która musi przejść przez przepływomierz powodując błędne odczyty.
Odbiegając deliktanie od tematu. U mnie siedzi aftermarketowa DV i odgłos i tak jest ciekawy, może to nie typowy BOV ale już kilka osób mnie się pytało co tu siedzi, bo brzmi ciekawie :P
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
Awatar użytkownika
D0ctor
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: wt 19 cze, 2007 18:58
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

co do turbin: 300zx wersja europejska posiadala tak samo jak w manualu jak i w automacie T22 (roznily sie AR wydechowym i walkami rozrzadu). Wersje JDM i USDM posiadaly od samego poczatku T25
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

T28 musi tam robić niezły gnuj w takim razie :D
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

no wiesz nie wiem jakim cudem miało by to powietrze wrócić przez suszarkę,
wraca przez bova za przepływkę (która już to powietrze wcześniej przeliczyła), przed coolera,
proszę:
Takim cudem że nie wszystkie nissany mają DV. Jeśli 300zx ma to ok, nie było tematu.
monev
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 11 paź, 2014 22:12
Lokalizacja: Lublin

Czemu gnój? Raczej powinny dobrze podawać w porównaniu do t25, już o t22 nie wspominając. Chyba, że chodzi Ci o laga.

Tak swoją drogą, byłby sens zmienić tylko jedną turbine na większą? Czy to nie da efektu małego laga (dzięki małej turbinie) i zwiększenia mocy (dzięki większej turbinie)? Konstrukcja kolektora pozwala na coś takiego?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

to jest V6 więc będziesz z 3 cylindrów dmuchał w jedną turbinę i z drugich 3 w inną, większą więc bez sensu ;)

Miałem na myśli że będzie miotało jak szatan mocą :D
radeklwh

PiotrekŁDZ pisze:
no wiesz nie wiem jakim cudem miało by to powietrze wrócić przez suszarkę,
wraca przez bova za przepływkę (która już to powietrze wcześniej przeliczyła), przed coolera,
proszę:
Takim cudem że nie wszystkie nissany mają DV. Jeśli 300zx ma to ok, nie było tematu.
proszę się zapoznać na przyszłość z samochodem przed "obalaniem" teorii
Awatar użytkownika
wolek1993
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: pn 17 mar, 2014 16:56
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

monev, Takie rzeczy jak mówisz to tylko przy kompletnej zmianie układu i wydechowego i dolotwego i jeszcze sterowania silnikiem. Poczytaj sobie o doładowaniu jednostopniowym i sekwencyjnym czyli popularnie zwanymi twinturbo i biturbo. Wtedy zrozumiesz różnicę i sens stosowania. W z32 jest doładowanie jednostopniowe :)
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”