Strona 1 z 1

JR Spec GT2860RS BB do CA18DET + mody

: pt 01 lis, 2019 23:03
autor: Alectric
Witam, zakupiłem turbo jak w temacie po konsultacji z Szamanem na JF. W chwili obecnej mam już wydech 2,75" od DP do końca i dolot. w planie zakup dużego IC i chłodnicy wody od Fmic (chłodnica oleju już zamontowana). Cel na tą chwile to ok 270 koni w dalszych planach ok 350. Chciałbym to wszystko wystroić na Nisstune. Nie jestem jakimś specem więc potrzebuję dokładnej instrukcji.
Nasuwa mi się teraz kilka pytań:
1. Co z pompą paliwa, myślałem o Walbro 255, czy będzie potrzebny regulator ciśnienia ?
2. Co z przepływką na ile wyda seryjna ?
3. Czy potrzebne będzie EBC ?
4. Czy konieczny będzie montaż AFR przy tych modyfikacjach?
5. Jakie koszty montażu i strojenia Nisstune, gdzie się udać na dolnymśląsku ?
6. Czy taki setup wystarczy ? Czy coś jeszcze trzeba wziąć pod uwagę ?

Z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdro

: sob 02 lis, 2019 19:31
autor: szaman
to dopisze cos jeszcze:
1. mialem takie walbro, teraz jest zamiennik boscha 044, obie daja rade, regulator jest dobra opcja,
bo jak podczas strojenia wyjdzie Ci ze wtryski juz sie koncza to mozna jeszcze troche cisnieniem podciagnac, no i jest miejsce na manometr mechaniczny i na wkrecenie czujnika do wskaznika cisnienia paliwa do kabiny(którego jeszcz nie mam, ale planuje dokupic)

2. seryjna przeplywka do okolo 300KM

3. EBC jest wygodne i ma wiecej opcji ustawienia doladowania niz MBC, ale na poczatek mozna zakupic MBC, dobra opcja jest jakis display produkowany przez Katoda z Driftshopu/Rwd power, bo nie dosc ze jest tam EBC to jeszcze mozna podpiac czujniki i na jednym panelu jest wiecej parametrów do wgladu.

4. AFR na pewno bedzie potrzebny przy strojeniu, ale to juz stroiciel powinien miec swoj, pozniej nie koniecznie, ja nie mam i zyje ;) chyba wazniejsze jest EGT na co dzien.

Dodatkowa uwaga odnosnie dodatkowych zegarow, wg mnie wazne jest, aby miec zegary z peak'iem czyli mozliwoscia odczytania maksymalnej wartosci, bo zazwyczaj jak sie cisnienie, to nie ma czasu zagladac na zegary do jakiej wartosci dobiło, a tak pozniej na spokojnie mozna sobie to sprawdzic.

: pn 04 lis, 2019 08:08
autor: grzesko
no i na dolnym śląsku to Ci Mariusz "Katod" z driftshopu ogarnie wszystkie te rzeczy, montaż, strojenie itp

: pn 04 lis, 2019 11:01
autor: MEFisto087
Obrazek
miałem multidysplaya mini i bardzo polecam to urządzenie zresztą jak policzysz koszt wszystkich zegarów + serownika wiatraków + ebc to jednak wychodzi lepiej i masz więcej opcji ;)
http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... ilnika-ebc

Obrazek
na chwile obecną mam wersję w zegary i jeżeli jesteś sobie w stanie na nią pozwolić bo bardzo polecam urządzenie jeszcze bardzeij niż mini dyspalya

http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... r-w-jednym
I jak się odezwiesz do Katada - Driftshop.pl / RWDPower to ogarnie ci wszystko od początku do końca

nie myślałeś o strojeniu na jakimś StandAllone typu EMU ?

: pn 04 lis, 2019 18:02
autor: Alectric
Dzięki za pomoc chłopaki :D pomyślę nad tym display'em spoko opcja, chociaż w parę zegarów już się uzbroiłem. Emu piękna sprawa taki byl wcześniejszy plan ale na razie muszę muszę trochę koszty przyciąć bo mi się mały drifter urodził :D

: pn 04 lis, 2019 23:57
autor: szaman
zegary zawsze mozesz sprzedac dalej, moze sie komus przydadza,
a Ty dzieki temu mniej wydasz na displaya ;)

PS. jakbys walczyl z display'em to sie ogarnij jakie czujniki beda Ci potrzebne,
bo moze cos z tego co juz masz bylo by do wykorzystania i tez byly by mniejsze koszty.

: sob 09 lis, 2019 17:08
autor: kownackiD
Podepnę się, Alectric, chcesz iść w temat CA dokładnie tą samą drogą co ja, może oprócz 350 koni, zatrzymam się na 250.
Jestem na etapie remontu CA, wszystko wskazuje na to, że wał jest nominałem :D , ale t25 nadaje się do wymiany (wyczuwalny luz poprzeczny), oddawać ją do regeneracji to podobno loteria, więc rozważam 2 opcje.
Chcę zostać na razie przy seryjnym ECU. Czy bezpiecznym będzie w takim układzie założenie gt2860rs bb i ustawienie doładowania na 0.5b? Seryjne ecu poradzi sobie z wcześniej pojawiającym się boostem, czy bez strojenia taki zabieg się nie powiedzie?
Więc opcja 1: wpada gt2860rs bb, seryjne ecu daje radę, początkowo ustawiam 0.5b, a z czasem, po dotarciu i wymianie pompy paliwa podnoszę do 0.7.
Opcja 2: niestety szukam nowej t25, zostaje seryjne ecu, boost jw, jeżdżę na 0.5b i z czasem podnoszę na 0.7. Po jakimś czasie kupuję nistune, gt2860 i taki zestaw stroję.

Gdyby ktoś miał czas i chęci podyskutować ze mną o moim podejściu do CA, przemyśleniach i wątpliwościach to dajcie znać na PW

: sob 09 lis, 2019 19:03
autor: szaman
zmiana turbiny powinna isc w parze z co najmniej sprawdzeniem AFR w calym zakresie obrotow pod obciążeniem,
a zeby to mialo jakis sens powinno byc wystrojone na jakims sensownym kompie np nistune.

dla uproszczenia, pakujesz teraz hajs w silnik i pozniej przez oszczednosc albo inne czynniki ubijesz sobie silnik, no i jestes w punkcie startowym, czy ma to sens wg Ciebie?

pchanie sie w t25 jest bez sensu raczej, jak juz to t28.

piszac ze teraz chcesz 250KM, to pamietaj, ze za jakis czas mozesz jednak chciec o kilka koni wiecej,
wiec zebys sobie nie strzelil w kolano przez zly dobior komponentow na teraz,
tzn ze pozniejsza zmiana jakiegos elementu bedzie ciagnac za soba grubsze zmiany i grubszy hajs do wydania, zamiast zrobic to teraz raz i dobrze ;)

: sob 09 lis, 2019 19:54
autor: kownackiD
Zgadzam się z tym, że jak robić to raz a dobrze, ale budżet na razie nie pozwala na zakup nistuna + strojenie + afr, czekają najpierw inne mody zanim zacznę zwiększać moc, hamulce, walbro, ic. Dlatego szukam rozwiązania, które mogę zastosować na tą chwilę z seryjnym kompem. Już wiem, że gt2860 nie wchodzi w grę. Co w takim razie można zrobić? Faktycznie t28?

: ndz 10 lis, 2019 20:40
autor: Morton;]
Seryjny komp ogarnia na t28 max 0.7b afr jeszcze w normie i egt 860 stopni, więcej na serii nie kręciłem, bo nie ma sensu, również polecam mini display jest mega :)

: pn 11 lis, 2019 20:19
autor: szaman
dodatkowa uwaga:

wastegate sterowany jest aktuatorem (tzw. gruszka) przy turbinie,
jest w nim sztywno ustawiona wartosc cisnienia przy ktorej otworzy sie wastegate,

tylko ze nalezy pamietac, ze stosujac mbc lub ebc nie da sie tej wartosci obnizyc, jedyne co to da sie ja podbic tymi gadzetami, wiec chcac zachowac niskie doladowanie trzeba miec odpowiedni aktuator,
chyba seryjnie montowany w t28 w S14 mial bazowe ustawienie 0,5bara? niech to potwierdzi ktos kto mial z tym do czynienia.

uwaga 2:

wymiana pompy paliwa to nie wszystko, nalezy tez poprawic albo pociagnac nowe zasialanie do pompy paliwa, stara instalacja w nissanach niestety ma juz wiele za soba i zazwyczaj wystepuje spadek napiecia na pompie, a co za tym idzie za niskie cisnienie paliwa. Jest DIY jak to zrobić na forum jak co ;)