Twin Turbo w S13???
Moderator: Moderator
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
No może przesadzam. Ale miałem taką sytuacje: byłem oglądać S13, kiedy nim jechałem to na 2 biegu tak od około 3000 obrotów było czuć że zaczyna mocniej przyspieszać a w okolicy 4500 obrotów momentalnie rwał do przodu. Czy to jest normale czy może coś nie tak? Z tego co pamiętam to w moim nissanie czegoś takiego nie było.
hmm , jak miałem turbo i było jeszcze dobre, to własnie tak miałem. Jak na 2-ce przyłozyłem to w fotel wciskało ( 4000 tys. obr.)Lukasz pisze:No może przesadzam. Ale miałem taką sytuacje: byłem oglądać S13, kiedy nim jechałem to na 2 biegu tak od około 3000 obrotów było czuć że zaczyna mocniej przyspieszać a w okolicy 4500 obrotów momentalnie rwał do przodu. Czy to jest normale czy może coś nie tak? Z tego co pamiętam to w moim nissanie czegoś takiego nie było.
u mnie tak samo jest tylko ze w innym zakresie obrotów od 2800 rpm czuc znaczne przyspieszenie a od 3800-4200 rwie do przodu
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
U mnie na odginalnym oprogramowaniu było tak ze od 2500-3000 zaczynała brac ale bez rewelacji za to dokładnie przy 4000 Nissan dostawał nagłego KOPA to było szarpinięcie jak strzał ze sprżegła. I nie ważne na jakiej turbinie czy T25 czy T28BB. Teraz jak przeprogramowałem chipa ciagnie równomiernie od 3000 . Jeżdząc już paroma S13 zaóważyłem że każda zachowuje sie inaczej w zakresie 2000-4500 i zednej nie da sie porównac - nie potrafie wymyslec regóły dlaczego sie tak róznie zachowują. (w moim przypadku to była zasługa ewidntnego skoktu przy 4000 obr w oprogramowaniu - jednak nie sądze że każdy ma inne chociaz spodkałem sie juz z 3 rodzajami orginalnych map - moja jest najstarsza z nich i tylko w niej to występuje)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
a niby skąd ten pomysł ??GT350TA pisze:Z tego co wiem to turbina wylacza sie przy 6500.
po pierwsze, jakby sie wylaczala to auto by nie przyspieszalo juz a ciagnie dobrze caly czas
po drugie, niby jak mialo by to byc realizowane ?? nie ma takiej mozliwosci zeby turbo sie wylaczylo, no chyba ze turbina jest sterowana elektronicznie wtedy moze sie waste gate otworzyc ale i tak troche bedzie dawac cisnienia, a w s13 turbo nie jest sterowane elektroniką, jest tylko wężyk który idzie do actuatora i na podstawie cisnienia otwiera bądź zamyka waste gate i obroty nie maja tu nic do rzeczy, mierzone jest poprostu ciśnienie i w przypadku kiedy przekraczana jest nastawianowa wartośc cisnienia (seryjnie 0,8 ? ) owiera/uchyla sie waste gate uniemożliwiając w ten sposób wzrost ciśnienia powyżej nastawionej wartości.
jakos wczesniej przgapilem ten temat, ale chcialem tylko wtracic, ze jak mialem jako tako sprawna "popke", to ja tez mialem tak jak pisze Jarkowy - taki skok- strzal jakby ze sprzegla w okolicach 3800-4000, ale taki doslownie jakby ktos nitro wlaczyl.
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
Nie jest tak że turbina się wyłącza i nie pompuje wogóle powyżej 6500, tylko spada ciśnienie doładowania. Wyczytałem to na niektórych zagranicznych stronach i w moim nissanie s13 też dało się to wyczuć. Analizując wykres mocy i momentu można to zauwarzyć.
Bylo to przy okazji innego topiku ale wkleje jeszcze raz, a co . Link nazywal sie "Twin turbo for 200SX", kliknalem i oczom moim ukazal sie taki oto widok: