Twin Turbo w S13???

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

No może przesadzam. Ale miałem taką sytuacje: byłem oglądać S13, kiedy nim jechałem to na 2 biegu tak od około 3000 obrotów było czuć że zaczyna mocniej przyspieszać a w okolicy 4500 obrotów momentalnie rwał do przodu. Czy to jest normale czy może coś nie tak? Z tego co pamiętam to w moim nissanie czegoś takiego nie było.
Obrazek
Anonymous

Lukasz pisze:No może przesadzam. Ale miałem taką sytuacje: byłem oglądać S13, kiedy nim jechałem to na 2 biegu tak od około 3000 obrotów było czuć że zaczyna mocniej przyspieszać a w okolicy 4500 obrotów momentalnie rwał do przodu. Czy to jest normale czy może coś nie tak? Z tego co pamiętam to w moim nissanie czegoś takiego nie było.
hmm , jak miałem turbo i było jeszcze dobre, to własnie tak miałem. Jak na 2-ce przyłozyłem to w fotel wciskało ( 4000 tys. obr.) :shock:
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

u mnie tak samo jest tylko ze w innym zakresie obrotów od 2800 rpm czuc znaczne przyspieszenie a od 3800-4200 rwie do przodu
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Czyli mam rozumieć że jest to normalne zachowanie turbiny w s13?
Obrazek
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

U mnie na odginalnym oprogramowaniu było tak ze od 2500-3000 zaczynała brac ale bez rewelacji za to dokładnie przy 4000 Nissan dostawał nagłego KOPA to było szarpinięcie jak strzał ze sprżegła. I nie ważne na jakiej turbinie czy T25 czy T28BB. Teraz jak przeprogramowałem chipa ciagnie równomiernie od 3000 . Jeżdząc już paroma S13 zaóważyłem że każda zachowuje sie inaczej w zakresie 2000-4500 i zednej nie da sie porównac - nie potrafie wymyslec regóły dlaczego sie tak róznie zachowują. (w moim przypadku to była zasługa ewidntnego skoktu przy 4000 obr w oprogramowaniu - jednak nie sądze że każdy ma inne chociaz spodkałem sie juz z 3 rodzajami orginalnych map - moja jest najstarsza z nich i tylko w niej to występuje)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

od 2500 cos się dzieje, od 3000 ciągnie już nieźle a od 4500 jest bardzo miło aż do 7000 :)
Awatar użytkownika
GT350TA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 18:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Z tego co wiem to turbina wylacza sie przy 6500.
No replacement for disaplacement.
Goran220V

Mi sie wylaczyla definitywnie :)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

GT350TA pisze:Z tego co wiem to turbina wylacza sie przy 6500.
a niby skąd ten pomysł ??
po pierwsze, jakby sie wylaczala to auto by nie przyspieszalo juz a ciagnie dobrze caly czas
po drugie, niby jak mialo by to byc realizowane ?? nie ma takiej mozliwosci zeby turbo sie wylaczylo, no chyba ze turbina jest sterowana elektronicznie wtedy moze sie waste gate otworzyc ale i tak troche bedzie dawac cisnienia, a w s13 turbo nie jest sterowane elektroniką, jest tylko wężyk który idzie do actuatora i na podstawie cisnienia otwiera bądź zamyka waste gate i obroty nie maja tu nic do rzeczy, mierzone jest poprostu ciśnienie i w przypadku kiedy przekraczana jest nastawianowa wartośc cisnienia (seryjnie 0,8 ? ) owiera/uchyla sie waste gate uniemożliwiając w ten sposób wzrost ciśnienia powyżej nastawionej wartości.
Awatar użytkownika
GT350TA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 18:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Gadalem z Lukaszem i mowil mi ze powyzej 6500 tys turbina nie pompuje.Pewnie masz racje spytam go o to.
No replacement for disaplacement.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a o jakim aucie mowimy ? :)
s13 czy s14 ?

najlepiej zamontowac sobie wskaznik doladowania i wszystko jasne :)
Kruchy

jakos wczesniej przgapilem ten temat, ale chcialem tylko wtracic, ze jak mialem jako tako sprawna "popke", to ja tez mialem tak jak pisze Jarkowy - taki skok- strzal jakby ze sprzegla w okolicach 3800-4000, ale taki doslownie jakby ktos nitro wlaczyl.
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Nie jest tak że turbina się wyłącza i nie pompuje wogóle powyżej 6500, tylko spada ciśnienie doładowania. Wyczytałem to na niektórych zagranicznych stronach i w moim nissanie s13 też dało się to wyczuć. Analizując wykres mocy i momentu można to zauwarzyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

no poprostu turbo już sie szybciej krecic nie moze a silnik ciągnie coraz wiecej powietrza i dlatego cisnienie w pewnym momencie zaczyna spadac
- to tak na zdrowy chłopski rozum ;)
Goran220V

Bylo to przy okazji innego topiku ale wkleje jeszcze raz, a co :D . Link nazywal sie "Twin turbo for 200SX", kliknalem i oczom moim ukazal sie taki oto widok: :shock: :shock: :shock:


Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”