Manual boost controller

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

bosniak

Zakupiłem takie ustrojstwo jak w temacie i u mnie w aucie idzie rurka od turbiny do czegoś podobnego tylko tamto ma dwa kebelki wpięte do komputera i 3 rureczki(jedną wolną), następnie wychodzący kabelek idzie do przepustnicy. Proszę napiszcie jakto wpiąć prawidłowo nie chcę metodą prób i błędów.
Załączniki
MBC.jpg
MBC.jpg (23.4 KiB) Przejrzano 12617 razy
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Zlokalizuj turbinę, na niej acutator (zwany potocznie wastegate), i ten przewód, który do niego idzie, jest przez Ciebie poszukiwany. Możesz się wpiąć w niego na dowolnej wysokości. Jak wpiąć, to chyba wiesz, bo jest to zaznaczone na MBC.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
bosniak

coś z tym moim MBC jest nie tak, czy skręcony na maksa czy rozkręcony ładuje ciśnienie 1 Bar i odciecie, za mało paliwa, na hamowni z pomiaru afr-a wygląda że przy 4000 z hakiem ma doladowanie 0,86 bara i w tym momencie nie ma juz paliwa :( , nie wiem co jest nie tak, w środku jest kulka ze spreżynką ale macher od hamowni stwierdził, że to nie jest sprężynka ani kulka ani śróbka od recszty MBC. Fuck.
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Może źle podłączyłeś.

Edit tłumaczenie dla naszego BOGA I GURU poniżej - prawdopodobnie źle poprowadziłeś przewody.
Sprawdź to wszystko jeszcze raz, jeśli nie działa dalej pozamieniaj.

2 opcja - MBC jest do dupy.

AVE SUCHAR
Ostatnio zmieniony pt 17 mar, 2006 13:19 przez Karrlos, łącznie zmieniany 1 raz.
EMWU is dead
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

Karrlos pisze:Może źle podłączyłeś
Doskonała odpowiedź!
Wygrał pan lutownicę transformatorową i komplet wierteł udarowych.
To jest wlaśnie to, co uwielbiam w Was tunerzy.

Bośniak, masz tu schemat poglądowy i fotę jak to zrobić.

update: nie zauważyłem, że masz inne auto. Sprobuj tak jak schemat ideowy z pierwszego zdjęcia od góry.
Załączniki
fbu.jpg
boost_valve_plumb.jpg
mbcschematic.jpg
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

A ja mam takie pytanko:
Chcę zainstalować MBC ale w kabinie tak żeby można było go regulować podczas na postoju na światłach :mrgreen:
Czy jeśli podciągną rurki do MBC do kabiny (znacznie zwiększy się ich długość) to nie narobię sobie jakichś problemów??
Mam co prawda wskaźnik doładowania tak że widzę wielkość ciśnienia ale nie chcę biegać za każdym razem i otwierać maski żeby coś przestawić...
Jak ktoś coś takiego praktykował niech się wypowie
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Bart
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: pn 30 paź, 2006 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ja troszeczkę podepne sie pod temacik....

mam u siebie MBC i z tego co probowalem nim regulowac to ono dziala chyba w systemie zero-jedynkowy. Jak nie zakrece, to turbo daje albo 0,6 albo w okolicach 1,1 bara? czy to tak ma funkcjonowac?! Chcialbym np ustawic 0,4 tak dla proby, a nóż bedzie palil deko mniej przy normalnej jezdzie po miescie, a tu zonk, albo z drgiej strony jakies 0,8 dla porównania.
U znajomego widzialem home made MBC i on w nim mial nawiercona dziurke ktora upuszczal powietrze co dawalo plynna regulacje.

Jak to w koncu z tym jest?
Nareszcie.... mam śliczną S14 :D
Awatar użytkownika
nitrokiller
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: czw 21 lip, 2005 09:19
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Bart regulacja zaczyna się dopiero jak zaczyna się zamykać zaworek tzn. jak go dokręcasz. Nie jest o-1 ja na nim ustawiłem sobie np.0.8 bara więc kombinuj na 100 procent do się regulować cisnienie w granicach 0,6-1,1 bar.Mniej nie udało sie tym ustawić. Pozdrawiam.
Hydrauliczne hamulce ręczne, nowe, lepsze i precyzyjniejsze niż d2 albo ksport.Części 200sx s14 i s14a
Awatar użytkownika
pq
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 79
Rejestracja: pt 13 maja, 2005 20:56
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

1.prawdopodobnie MBC jest uszkodzone, lub zbyt intensywnie nim kręcisz

w naszych autach podnosimy doładowanie skręcając MBC są auta np Fiat Coupe gdzie się rozkręca ( taki ma twój kolega - ten z dziurką )
Na twoim MBC nie da się zejść poniżej 0,6 bara ( to jest doładowanie seryjne ) da się to zrobić na MBC trochę innej konstrukcji
Także strzelam że zbyt intensywnie nim kręcisz ( to nie działa na zasadzie 0 - 1 masz płynną skalę )
dodatkowo przy doładowaniu 1 bar ( nawet jak będziesz miał duuużo paliwa ) komp odetnie ci paliwo/zapłon - jest to standardowe zabezpieczeie w komputerach.
Usunąć zabezpieczenie + dolać paliwa możesz stosując czipsa od Jarkowego.

2. Jeżeli chodzi o montaż MBC w kabinie nic nie stoi na przeszkodzie, przekrój przewodu jest tak niewielki że nie ma praktycznie żadnego wpływu na cokolwiek.

edit
ups w Roverku może być całkowicie inaczej..
...może właśnie do twojego auta należy zastosować ten MBC z dziurką gdzie się "odkręca"
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

wracajac do tematu mam pytanie czy wystarczy zakupic mbc zeby podniesc cisnienie do 0,8bar czy potrzebne jest cos jeszcze no i czy mógł by ktos wkleic zdjecia jak to jest załorzone bo nie bardzo rozumie te pierwsze
Awatar użytkownika
pq
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 79
Rejestracja: pt 13 maja, 2005 20:56
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

nerka pisze:wracajac do tematu mam pytanie czy wystarczy zakupic mbc zeby podniesc cisnienie do 0,8bar czy potrzebne jest cos jeszcze no i czy mógł by ktos wkleic zdjecia jak to jest załorzone bo nie bardzo rozumie te pierwsze
jak założyć: widzisz taki gumowy cienki przewodzik ( jedyny który jest wpięty do Turbiny, a dokładnie do takiej blaszanej puszeczki ) ??
wepnij MBC w ten przewód
co potrzeba: jeśli masz dobrą pompę paliwa to wystarczy ( jeśli nie to jeszcze pompa paliwa i filtr paliwa taki za 30pln o którym większość tunerów zapomina )
pozdro
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

witam z moich prob podłoczeniowych dowiedziałem sie ze nie trzeba kupować orginalnego bmc zeby ustawic cisnienie wystarczy byle jaki zaworek zamykajacy i otwierajacy tu jest dobry link http://www.properfekt.witam.net/technika.html
ja uzylem trzech rodzai zaworkow i wcale sie nie zaczynaly na mbc pozniej wrzuce fotki tych regulatorow kazdym z nich ustawilem cisnienie powyżej 0,6 bara
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

ma ktoś może zdjęcie już zainstalowanego MBC w ca18det
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

jak masz t25 to sobie odpusc bo mozesz sie z nia porzegnac szypciej niz myslisz
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

mam t28
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”