Best turbo for 200sx

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dzięki,
foty pomocne - właśnie o to mi chodziło

jeszcze dwa pytania:
- gdzie dostałeś takie łączniki (ceny samco i podróbek są chore), szukam po necie oferty węży zbrojonych ale nic nie ma...
- bov garretta jest ok czy lepiej wziąć coś innego? ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Gato
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 52
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Łączniki zalatwili mi w el-tecu bo tam orurowanie robilem, ale z tego co wiem to oni sie zaopatruja w Piastowie (widze ze nie jestes z wawy to raczej ci ta info nie pomoze :D

Co do bov to mialem wczesniej inny ale byly duze problemy z twardoscia sprezyny i go zmienilem bo puszczal czasami powietrze wtedy kiedy nie powinien, teraz mam greddy rs i jest super, da sie go dobze wyregulowac.
pzdr
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

http://www.frsport.com/Nissan-Factory-O ... _1265.html


a co sądzicie o tej turbinie do ca ?
Awatar użytkownika
Gato
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 52
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 20:19
Lokalizacja: Warszawa

to jest seryjne turbo z s14/s15 wiec do CA jako upgrade pasuje bez problemu. Jest na BB takze ladnie sie wkreca. Jak chodzi o moc to starczy do jakis 260-280 hp a to juz max co mozna miec bezpiecznie bez zakuwania CA18.
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

a jeśli chodzi o trwałość tej turbiny i możliwość serwisu w PL (Wwa) ?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Delek pisze:http://www.frsport.com/Nissan-Factory-O ... _1265.html
a co sądzicie o tej turbinie do ca ?
Gato pisze:to jest seryjne turbo z s14/s15 wiec do CA jako upgrade pasuje bez problemu. Jest na BB takze ladnie sie wkreca. Jak chodzi o moc to starczy do jakis 260-280 hp a to juz max co mozna miec bezpiecznie bez zakuwania CA18.
tu niestety Gato nie do końca masz rację :)

w opisie z katalogu Garretta jest taki punkt:

"Turbine housing has a unique "compact" 5-bolt outlet that is not interchangeable with traditional T25 5-bolt outlets"

czyli nie siądzie na standardowym downpipe...

jedynie co pasuje to wejście turbiny,
trzeba będzie przerabiać wejście i wyjście kompresora
co i tak się robi bo nie ma sensu wrzucać większego turbo bez wymiany IC - a do tego trzeba zmontować customowe orurowanie

[ Dodano: Sob 02 Lut, 2008 17:31 ]
Delek pisze:a jeśli chodzi o trwałość tej turbiny i możliwość serwisu w PL (Wwa) ?
trwałość BB jest bardzo ok - trzeba tylko przestrzegać zasad i lać dobry olej..
serwisu nie ma, bo tych turbin się nie serwisuje...

BB jest montowane bez luzów i wymaga wtórnego doważania - podobno jedyna maszyna która to potrafi porządnie zrobić jest w posiadaniu Garrett'a (nie wiem czy w to wierzyć bo źródłem tej informacji są materiały właśnie Garretta'a)

tak więc jeśli ktoś oferuje regenerację BB to jest to zwykły naciągacz (nawet jeśli ma profi sprzęt do wyważania 1 stopnia)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Cieszy mnie to co piszecie :)

Turbinka już do mnie leci :)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

downpipe też leci? :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Nie. Bede o tym myslal jak dosten turbo i bedzie wiadomo co dokladnie potrzeba.

Za ile moge sprzedac t25 do regeneracji? (bierze olej)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

na wiele nie licz ..
jak już ktoś ma zmieniać to woli wsadzić T28 .. i nie ma co się dziwić ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Jestem tego świadom, sam przeciez tez zmieniam na t28,ale myśle,że może komuś się przyda.

Mam dwie t25 do regeneracji. Zastanawialem sie nad zrobieniem biturbo :P skoro juz mam dwie turbiny.

A co rozumiesz przez niewiele?
Awatar użytkownika
Gato
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 52
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 20:19
Lokalizacja: Warszawa

roball pisze: w opisie z katalogu Garretta jest taki punkt:

"Turbine housing has a unique "compact" 5-bolt outlet that is not interchangeable with traditional T25 5-bolt outlets"

czyli nie siądzie na standardowym downpipe...
zakladam ze downpipe bedzie robil jak interesuje sie takim turbo, bo wymiana samego turbo bez zadnych innych przerobek jest raczej niespotykana :D
Delek pisze: Mam dwie t25 do regeneracji. Zastanawialem sie nad zrobieniem biturbo skoro juz mam dwie turbiny.

A co rozumiesz przez niewiele?
2 turbosprezarki to w sx przerost formy nad trescia, wygenerujesz tylko duzo ciepla i sporo problemow z montazem jesli wogole sie uda, a zeby byla z tego duza moc to trzebaby zakuc silnik. Nawet w japonii tego nie praktykuja.

Przez niewiele rozumie cene jak w Tesco - taniooo :D
andrzej

mam u siebie gt28rs z żeliwem 0,64 , wstaje od 3600obr/min a potem zaczyna się piekło :))
polecam to turbo. ciśnienie na razie 0,8bara , EGT 840st na wot.
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

o kurka,,,to lece do Tesco sprawdzic cene :P

Teraz zostanie zrobione to co jest potrzebne aby to turbo wsadzic. IC i wydech za jakis czas. Niestety te rzeczy nie sa tak tanie jak w tesco.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Godny polecenia jest IC na zamówienie który siada przed chłodnicę
koszt koło 1000zł + rury, bardzo duży potencjał do chłodzenia a lag mniejszy niż w serii bo orurowanie jest mega krótkie :-)


głównym zadaniem biturbo jest zmniejszenie laga
więc stosowanie tego rozwiązania do małych silników mija się z celem

zasadne jest od mniej więcej 2,5 litra i 6 cylindrów
np. jak w rzędowej szóstce BMW która została silnikiem roku :-) (w pełni zasłużenie)

jeżeli natomiast chce się uzyskać jak największą moc to stosuje się jedna dużą dmuchawkę - mniejsze straty = większa wydajność
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”