Dzięki,
foty pomocne - właśnie o to mi chodziło
jeszcze dwa pytania:
- gdzie dostałeś takie łączniki (ceny samco i podróbek są chore), szukam po necie oferty węży zbrojonych ale nic nie ma...
- bov garretta jest ok czy lepiej wziąć coś innego?
Best turbo for 200sx
Moderator: Moderator
Łączniki zalatwili mi w el-tecu bo tam orurowanie robilem, ale z tego co wiem to oni sie zaopatruja w Piastowie (widze ze nie jestes z wawy to raczej ci ta info nie pomoze
Co do bov to mialem wczesniej inny ale byly duze problemy z twardoscia sprezyny i go zmienilem bo puszczal czasami powietrze wtedy kiedy nie powinien, teraz mam greddy rs i jest super, da sie go dobze wyregulowac.
pzdr
Co do bov to mialem wczesniej inny ale byly duze problemy z twardoscia sprezyny i go zmienilem bo puszczal czasami powietrze wtedy kiedy nie powinien, teraz mam greddy rs i jest super, da sie go dobze wyregulowac.
pzdr
to jest seryjne turbo z s14/s15 wiec do CA jako upgrade pasuje bez problemu. Jest na BB takze ladnie sie wkreca. Jak chodzi o moc to starczy do jakis 260-280 hp a to juz max co mozna miec bezpiecznie bez zakuwania CA18.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Delek pisze:http://www.frsport.com/Nissan-Factory-O ... _1265.html
a co sądzicie o tej turbinie do ca ?
tu niestety Gato nie do końca masz racjęGato pisze:to jest seryjne turbo z s14/s15 wiec do CA jako upgrade pasuje bez problemu. Jest na BB takze ladnie sie wkreca. Jak chodzi o moc to starczy do jakis 260-280 hp a to juz max co mozna miec bezpiecznie bez zakuwania CA18.
w opisie z katalogu Garretta jest taki punkt:
"Turbine housing has a unique "compact" 5-bolt outlet that is not interchangeable with traditional T25 5-bolt outlets"
czyli nie siądzie na standardowym downpipe...
jedynie co pasuje to wejście turbiny,
trzeba będzie przerabiać wejście i wyjście kompresora
co i tak się robi bo nie ma sensu wrzucać większego turbo bez wymiany IC - a do tego trzeba zmontować customowe orurowanie
[ Dodano: Sob 02 Lut, 2008 17:31 ]
trwałość BB jest bardzo ok - trzeba tylko przestrzegać zasad i lać dobry olej..Delek pisze:a jeśli chodzi o trwałość tej turbiny i możliwość serwisu w PL (Wwa) ?
serwisu nie ma, bo tych turbin się nie serwisuje...
BB jest montowane bez luzów i wymaga wtórnego doważania - podobno jedyna maszyna która to potrafi porządnie zrobić jest w posiadaniu Garrett'a (nie wiem czy w to wierzyć bo źródłem tej informacji są materiały właśnie Garretta'a)
tak więc jeśli ktoś oferuje regenerację BB to jest to zwykły naciągacz (nawet jeśli ma profi sprzęt do wyważania 1 stopnia)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Jestem tego świadom, sam przeciez tez zmieniam na t28,ale myśle,że może komuś się przyda.
Mam dwie t25 do regeneracji. Zastanawialem sie nad zrobieniem biturbo skoro juz mam dwie turbiny.
A co rozumiesz przez niewiele?
Mam dwie t25 do regeneracji. Zastanawialem sie nad zrobieniem biturbo skoro juz mam dwie turbiny.
A co rozumiesz przez niewiele?
zakladam ze downpipe bedzie robil jak interesuje sie takim turbo, bo wymiana samego turbo bez zadnych innych przerobek jest raczej niespotykanaroball pisze: w opisie z katalogu Garretta jest taki punkt:
"Turbine housing has a unique "compact" 5-bolt outlet that is not interchangeable with traditional T25 5-bolt outlets"
czyli nie siądzie na standardowym downpipe...
2 turbosprezarki to w sx przerost formy nad trescia, wygenerujesz tylko duzo ciepla i sporo problemow z montazem jesli wogole sie uda, a zeby byla z tego duza moc to trzebaby zakuc silnik. Nawet w japonii tego nie praktykuja.Delek pisze: Mam dwie t25 do regeneracji. Zastanawialem sie nad zrobieniem biturbo skoro juz mam dwie turbiny.
A co rozumiesz przez niewiele?
Przez niewiele rozumie cene jak w Tesco - taniooo
mam u siebie gt28rs z żeliwem 0,64 , wstaje od 3600obr/min a potem zaczyna się piekło
polecam to turbo. ciśnienie na razie 0,8bara , EGT 840st na wot.
polecam to turbo. ciśnienie na razie 0,8bara , EGT 840st na wot.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Godny polecenia jest IC na zamówienie który siada przed chłodnicę
koszt koło 1000zł + rury, bardzo duży potencjał do chłodzenia a lag mniejszy niż w serii bo orurowanie jest mega krótkie
głównym zadaniem biturbo jest zmniejszenie laga
więc stosowanie tego rozwiązania do małych silników mija się z celem
zasadne jest od mniej więcej 2,5 litra i 6 cylindrów
np. jak w rzędowej szóstce BMW która została silnikiem roku (w pełni zasłużenie)
jeżeli natomiast chce się uzyskać jak największą moc to stosuje się jedna dużą dmuchawkę - mniejsze straty = większa wydajność
koszt koło 1000zł + rury, bardzo duży potencjał do chłodzenia a lag mniejszy niż w serii bo orurowanie jest mega krótkie
głównym zadaniem biturbo jest zmniejszenie laga
więc stosowanie tego rozwiązania do małych silników mija się z celem
zasadne jest od mniej więcej 2,5 litra i 6 cylindrów
np. jak w rzędowej szóstce BMW która została silnikiem roku (w pełni zasłużenie)
jeżeli natomiast chce się uzyskać jak największą moc to stosuje się jedna dużą dmuchawkę - mniejsze straty = większa wydajność
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...