Strona 12 z 16
: wt 07 paź, 2008 10:45
autor: TURBO maniac
Zwykła T28 jest dlatego idealną turbiną dla CA (do srednich mocy) bo ma taką samą muszle gorącą jak T25 ale większy kompresor. Dlatego część wydechowa szybko się napędza a cześć zimna spręża więcej powietrza w stosunku do T25 i dodatkowo o lepszej jakości.
Ale jeżeli Twoja turbina ma muszle gorącą taką jak napisałeś, to bedziesz miał dużego laga, a bucior przyjdzie dopiero po chwili i na wyższych obrotach. W takiej sytuacji zalety wodnego IC nie będą wogóle odczuwalne.
Ja bym wywalił tą turbine i założysz albo "zwykła" T28 albo R/RS.
: wt 07 paź, 2008 11:41
autor: Pajak2444
scooter jedz po pracy do mechanikow i zakladaj ta suszarke.
wodniak zagwarantuje dobre chłodzenie, a duza suszara duza moc.
jesli masz przewody w oplocie to zmiana tej suszarki na inna t28 nebedzie sprawiala problemu- sruby regularnie odkrecane itp.
przejedziesz sie na tej 2804 i bedziesz wiedzial czy to to czego chcesz czy nie.
przy okazji zanim ja zamontujesz zdejmij muszle wydechowa z t25 i tej z gtir i porownaj wielkosc wirnikow. moze sie okazac ze tylko AR jest inny a srednica wirnika taka sama wiec w 3 min bedziesz mogl przerobic T2804 na T28 i jak juz tak wszyscy chca bedziesz mial malego laga
: wt 07 paź, 2008 11:48
autor: scooter
oj chyba zaczynam być na kogoś bardzo zły
: wt 07 paź, 2008 13:30
autor: roball
nie panikuj ...
najpierw załóż a potem się martw..
lag z turbiny i wodny IC powinny się znieść - w efekcie będziesz miał akceptowalnego laga plus zajebisty moment w górnym zakresie obrotów - a nuż ci się spodoba
@TURBO maniac
to nie jest tak fajnie że masz wielki kompresor, małą turbinę i mała turbina szybko się napędza a duży kompresor dużo tłoczy..
problem w tym że one są POŁĄCZONE
jak masz małą turbinkę to ona nie ma siły rozkręcić dużego kompresora (opór sprężanego powietrza)
sprężarka ZAWSZE musi być dobrana do konkretnego zastosowania, nie ma złotego środka..
: wt 07 paź, 2008 13:55
autor: TURBO maniac
roball pisze:
@TURBO maniac
to nie jest tak fajnie że masz wielki kompresor, małą turbinę i mała turbina szybko się napędza a duży kompresor dużo tłoczy..
problem w tym że one są POŁĄCZONE
jak masz małą turbinkę to ona nie ma siły rozkręcić dużego kompresora (opór sprężanego powietrza)
sprężarka ZAWSZE musi być dobrana do konkretnego zastosowania, nie ma złotego środka..
Robal wiem o tym, ale ja mówię o konkretnej turbinie do konkretnego silnika --> T28 & CA18 ~250KM
: wt 07 paź, 2008 15:21
autor: roball
zabrzmiało jak złoty środek
jeśli w tej turbince scootera średnica wirnika i trim są jak w T25 i tylko A/R jest większe to nie będzie takiej tragedii - będzie później startować, ale w zamian będzie ciągnąć do końca..
w sumie jeśli pochodzi z sunnego to ma sens - odetkali przepływ spalin żeby SR mógł ciągnąć do końca - różnica tylko w muszli więc taniutko to w produkcji wyszło..
: wt 07 paź, 2008 18:16
autor: dziubas
oj scuterek to żeś se turbinkę plug'n play kupił hehe,ale pokombinujesz i będzie gitara
: wt 07 paź, 2008 18:24
autor: scooter
dziubas pisze:oj scuterek to żeś se turbinkę plug'n play kupił hehe,ale pokombinujesz i będzie gitara
no tak kombinowanie to do mnie pasuje jak ulał
może wystartuję w kombinacji norweskiej kiedyś
a teraz serio
poszukałem i
znalazłem o niej takie dane w sieci:
T28 - TB2804 - 60mm compressor/60 trim... 53mm turbine / 79 trim... .86" A/R
tu rozebrana na czynniki pierwsze
http://www.turbomaster.info/mascara_dib ... B28&marca=
ale decyzja już podjęta
montuje jutro lub w czwartek a jak bedzie nie halo to zrobi się hybrydę
[ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 21:14 ]
taki będę miał kolektor wydechowy
http://i5.photobucket.com/albums/y166/r ... e003-1.jpg
: wt 07 paź, 2008 20:54
autor: roball
hybrydy nie rób,
znam takich co chętnie od ciebie odkupią tę dmuchawkę w cenie zwykłej T28 w super stanie
trim i A/R wydechu wyraźnie wskazują że jest to dmuchawka na górny zakres obrotów,
jako że jestem zwolennikiem takiego rozwiązania to bardzo mi się podoba
zamontujesz, dmuchniesz cokolwiek ponad 1bar i już nie zdejmiesz ..
: śr 08 paź, 2008 17:51
autor: scooter
kupią?
nawet jak są pęknięcia na muszli wydechowej koło tej klapki?
: śr 08 paź, 2008 19:57
autor: roball
o pęknięciach pisałeś dziś a mój podst jest z wczoraj
: śr 08 paź, 2008 20:04
autor: scooter
To nie było pytanie tylko aluzja
Ja nie potrafiłbym sprzedać nikomu czegoś takiego bez jasnej informacji jak wygląda turbo.
aż takim ....... nie jestem
: śr 08 paź, 2008 20:07
autor: Tomek89
A tak z innej beczki co żekniecie na GT2560R? Według info od Rollbara jest to odpowiednik T28 na bb.Czy jest realnena seryjnym doładowaniu(0.75bar?) dobić do 250~270 hp?W sunny n13 gti ridaz unit chlewiora dało radę do 240hp i zbyt duzo przy samym silniku nie ruszał.Myśle sobie custom IC ,lub iveco style,męskie wałasy i troszku grzebugrzebu przy ecu.Podstawy jak walboro, przelot już mam.Bedzie ciasno
: śr 08 paź, 2008 20:34
autor: roball
nie jest realne
na 250KM potrzeba 1.3 bara powietrza o temp. 70*C
przy 0.6 będziesz miał około 180KM, przy 0.75 - jakieś 200
: śr 08 paź, 2008 21:13
autor: Tomek89
chlewior n13 GTi ridaz unit
Musi sie dać
Widocznie podpis kłamie.
Ale barierę 300Nm i tak przełamie choby nie wiem co