Strona 12 z 16

: wt 07 paź, 2008 10:45
autor: TURBO maniac
Zwykła T28 jest dlatego idealną turbiną dla CA (do srednich mocy) bo ma taką samą muszle gorącą jak T25 ale większy kompresor. Dlatego część wydechowa szybko się napędza a cześć zimna spręża więcej powietrza w stosunku do T25 i dodatkowo o lepszej jakości.

Ale jeżeli Twoja turbina ma muszle gorącą taką jak napisałeś, to bedziesz miał dużego laga, a bucior przyjdzie dopiero po chwili i na wyższych obrotach. W takiej sytuacji zalety wodnego IC nie będą wogóle odczuwalne.

Ja bym wywalił tą turbine i założysz albo "zwykła" T28 albo R/RS.

: wt 07 paź, 2008 11:41
autor: Pajak2444
scooter jedz po pracy do mechanikow i zakladaj ta suszarke.

wodniak zagwarantuje dobre chłodzenie, a duza suszara duza moc.
jesli masz przewody w oplocie to zmiana tej suszarki na inna t28 nebedzie sprawiala problemu- sruby regularnie odkrecane itp.
przejedziesz sie na tej 2804 i bedziesz wiedzial czy to to czego chcesz czy nie.
przy okazji zanim ja zamontujesz zdejmij muszle wydechowa z t25 i tej z gtir i porownaj wielkosc wirnikow. moze sie okazac ze tylko AR jest inny a srednica wirnika taka sama wiec w 3 min bedziesz mogl przerobic T2804 na T28 i jak juz tak wszyscy chca bedziesz mial malego laga

: wt 07 paź, 2008 11:48
autor: scooter
:toilet:


oj chyba zaczynam być na kogoś bardzo zły :evil:

: wt 07 paź, 2008 13:30
autor: roball
nie panikuj ...
najpierw załóż a potem się martw..
lag z turbiny i wodny IC powinny się znieść - w efekcie będziesz miał akceptowalnego laga plus zajebisty moment w górnym zakresie obrotów - a nuż ci się spodoba :)


@TURBO maniac
to nie jest tak fajnie że masz wielki kompresor, małą turbinę i mała turbina szybko się napędza a duży kompresor dużo tłoczy..
problem w tym że one są POŁĄCZONE :alien:
jak masz małą turbinkę to ona nie ma siły rozkręcić dużego kompresora (opór sprężanego powietrza)

sprężarka ZAWSZE musi być dobrana do konkretnego zastosowania, nie ma złotego środka..

: wt 07 paź, 2008 13:55
autor: TURBO maniac
roball pisze: @TURBO maniac
to nie jest tak fajnie że masz wielki kompresor, małą turbinę i mała turbina szybko się napędza a duży kompresor dużo tłoczy..
problem w tym że one są POŁĄCZONE :alien:
jak masz małą turbinkę to ona nie ma siły rozkręcić dużego kompresora (opór sprężanego powietrza)

sprężarka ZAWSZE musi być dobrana do konkretnego zastosowania, nie ma złotego środka..
Robal wiem o tym, ale ja mówię o konkretnej turbinie do konkretnego silnika --> T28 & CA18 ~250KM

: wt 07 paź, 2008 15:21
autor: roball
zabrzmiało jak złoty środek :)

jeśli w tej turbince scootera średnica wirnika i trim są jak w T25 i tylko A/R jest większe to nie będzie takiej tragedii - będzie później startować, ale w zamian będzie ciągnąć do końca..

w sumie jeśli pochodzi z sunnego to ma sens - odetkali przepływ spalin żeby SR mógł ciągnąć do końca - różnica tylko w muszli więc taniutko to w produkcji wyszło..

: wt 07 paź, 2008 18:16
autor: dziubas
oj scuterek to żeś se turbinkę plug'n play kupił hehe,ale pokombinujesz i będzie gitara

: wt 07 paź, 2008 18:24
autor: scooter
dziubas pisze:oj scuterek to żeś se turbinkę plug'n play kupił hehe,ale pokombinujesz i będzie gitara
no tak kombinowanie to do mnie pasuje jak ulał :D
może wystartuję w kombinacji norweskiej kiedyś :lol:

a teraz serio
poszukałem i
znalazłem o niej takie dane w sieci:

T28 - TB2804 - 60mm compressor/60 trim... 53mm turbine / 79 trim... .86" A/R

tu rozebrana na czynniki pierwsze

http://www.turbomaster.info/mascara_dib ... B28&marca=

ale decyzja już podjęta ;) montuje jutro lub w czwartek a jak bedzie nie halo to zrobi się hybrydę ;)

[ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 21:14 ]
taki będę miał kolektor wydechowy
http://i5.photobucket.com/albums/y166/r ... e003-1.jpg

: wt 07 paź, 2008 20:54
autor: roball
hybrydy nie rób,
znam takich co chętnie od ciebie odkupią tę dmuchawkę w cenie zwykłej T28 w super stanie :)

trim i A/R wydechu wyraźnie wskazują że jest to dmuchawka na górny zakres obrotów,
jako że jestem zwolennikiem takiego rozwiązania to bardzo mi się podoba :D

zamontujesz, dmuchniesz cokolwiek ponad 1bar i już nie zdejmiesz ..

: śr 08 paź, 2008 17:51
autor: scooter
kupią?
nawet jak są pęknięcia na muszli wydechowej koło tej klapki?

: śr 08 paź, 2008 19:57
autor: roball
o pęknięciach pisałeś dziś a mój podst jest z wczoraj ;)

: śr 08 paź, 2008 20:04
autor: scooter
To nie było pytanie tylko aluzja ;)
Ja nie potrafiłbym sprzedać nikomu czegoś takiego bez jasnej informacji jak wygląda turbo.

aż takim ....... nie jestem

: śr 08 paź, 2008 20:07
autor: Tomek89
A tak z innej beczki co żekniecie na GT2560R? Według info od Rollbara jest to odpowiednik T28 na bb.Czy jest realnena seryjnym doładowaniu(0.75bar?) dobić do 250~270 hp?W sunny n13 gti ridaz unit chlewiora dało radę do 240hp i zbyt duzo przy samym silniku nie ruszał.Myśle sobie custom IC ,lub iveco style,męskie wałasy i troszku grzebugrzebu przy ecu.Podstawy jak walboro, przelot już mam.Bedzie ciasno :?

: śr 08 paź, 2008 20:34
autor: roball
nie jest realne
na 250KM potrzeba 1.3 bara powietrza o temp. 70*C

przy 0.6 będziesz miał około 180KM, przy 0.75 - jakieś 200

: śr 08 paź, 2008 21:13
autor: Tomek89
chlewior n13 GTi ridaz unit


Musi sie dać :lol:
Widocznie podpis kłamie.
Ale barierę 300Nm i tak przełamie choby nie wiem co :D