Strona 13 z 16

: śr 08 paź, 2008 22:56
autor: roball
no cóż - ja wyliczyłem wartości teoretyczne przy założeniach:

- Brake Specific Fuel Consumption (BSFC) -> 0,53
- AFR -> 12
- Intake Manifold Temperature -> 160*F (71*C)

mój CA na RSie pokazał 180KM@0.6bara
zgadza się to z wyliczeniami - tyle że ja mam męski IC więc temp. powietrza w kolektorze jest przyjęta na 55*C

: śr 29 paź, 2008 11:33
autor: Coobcio
scooter pisze:dziś odebrałem zakupione turbo T28
po sprawdzeniu numerów katalogowych okazało się że to turbinka z nissana sunny GTiR TB2804
ma muszli "zimnej" jest A/R60 a na wydechowej 0,86
numer katalogowy to
14411-54C00 465997-1

http://www.turboost.lt/eng/catalog.php? ... fam=TB2804

ktoś miał z tym już do czynienia ? w tygodniu zakładam wiec jeszcze nie wiem jak to ma chodzić ;) za wyjątkiem tego co powiedział mi sprzedawca ;)
Miałem z nią styczność w paru GTI-R, wydajność teoretyczna 330KM wstaje sporo wolniej jak taka T28 z S14... okolice 1 bara Na III biegu występowały dopiero od 3700-3800obr.min - fakt że na seryjnym z dupy Downpipie fi 50mm ale reszta to przelot 2,5"
Myślę że na chińskiej nodze bar pojawiał by się szybciej o jakieś 300-500obr.min...

: śr 29 paź, 2008 11:36
autor: scooter
Dzięki Coobcio ale ze względu na kosmicznie popękaną muszlę wydechową tej turbawki będę zmieniał muszle na 0,64 czy to sprawi ze będzie dużo szybciej wstawać ?

wydech jest 2,5cala przelot el tec i "noga" DP 3" ;)

: śr 29 paź, 2008 11:39
autor: Coobcio
To sprawi że będziesz mieć identyczną suszarkę jak T28 z S14...
Jak coś to chyba u siebie mam taką muszlę...

: śr 29 paź, 2008 11:57
autor: Pajak2444
Coobcio pisze:To sprawi że będziesz mieć identyczną suszarkę jak T28 z S14...
Jak coś to chyba u siebie mam taką muszlę...
chciałbyś, wirnik wydechowy jest wiekszy niz w przypadku standardowej T25 i T28, wiec bedzie "prawie seryjna T28"

: śr 29 paź, 2008 11:58
autor: scooter
tylko że wirnik tej turbiny jest tak duży że seryjna muszla jest za mała i trzeba powiększać otwór ;)

o byłeś szybszy :P -- tylko żeby Ci to w krew nie weszło :lol:

Ps.jak już coś będziesz wiedział to sms proszę :)

: śr 29 paź, 2008 12:36
autor: roball
ciekawa hybryda
Będzie wstawać szybko, ale szybciej się będzie zapychać...

w takim powiększaniu otworu ważne są dziesiąte części mm i kąt..
ciekaw jestem jak ci to w praktyce będzie hulać :)

: śr 29 paź, 2008 14:20
autor: scooter
Moje aspiracje to max 250KM i mocny dół jak to wyjdzie w praktyce pochwale sie tu na pewno bez względu na wyniki :wink:

ps.Do zobaczenia niedługo jakoś roball :)

: śr 29 paź, 2008 17:07
autor: roball
chyba jutro, nie ? :D

: śr 29 paź, 2008 17:16
autor: Coobcio
jak ma wiekszy wirnik to chyba włąsnie później bedzie się zapychało...
Nie wiedzialem o tym.... Swojego czasu mialem T3 regenerowaną na wirniku wydechowym od T4 i seryjne żeliwo mialem o jakieś 0,7-0,8mm roztaczane...

: śr 29 paź, 2008 17:28
autor: scooter
roball pisze:chyba jutro, nie ? :D
Sii :D jutro.

wracając do tematu na mojej trzeba będzie zdjąć trochę więcej ;)
wiec jak to jest z tym większym wirnikiem? Szybciej zdechnie czy później ?
Bo rozumiem kiedy wstanie to sam będę musiał sprawdzić :wink:

: czw 30 paź, 2008 09:58
autor: Coobcio
z muszli będzie wybrany materiał a więc poprawi się jej przepływ więc powina do paru-parunastu KM więcej wydać :)

: śr 06 maja, 2009 18:05
autor: robacek
pisze w tym temacie bo rozumiem ze ten temat nigdy kotletem dla turbokillersa nie bedzie:P do swojej seryjnej s13 pakuje wlasnie kilka gratow ktore czekaja w garazu na wolną chwilę i do graciochów szukam turbo a ze ciagle cos kupuje a lista ciagle jest mega dluga to nie chce wydawac 3000+ na rs czy jakas taka turbinke. najtansza opcja wydaje sie byc t28 z s14 akurat jest taka do kupienia w bdb stanie za 1500 pierwsze pytanie czy to dobra cena? drugie to co osiagne na setupie:
- przelot 2,5
- ic iveco
- stozek pippercross do ok 250KM
plus takie turbo zwykle t28

na jaki przyrost moge liczyc?

jak wskoczy turbina to pewnie udam sie na strojenie do coobcia.

odrazu powiem ze docelowo kiedys tam chcialbym miec dwie mapki 200-210 na codzien i 240-250KM na pojedyncze eventy:)

: śr 06 maja, 2009 18:13
autor: trabirider

: śr 06 maja, 2009 18:29
autor: ppp
najtansza opcja wydaje sie byc t28 z s14 akurat jest taka do kupienia w bdb stanie za 1500 pierwsze pytanie czy to dobra cena?
Jak masz firmę lub kogoś pomocnego z firmą :) to dołóż 1k pln i kup gt28r(gt2560r) .Będziesz miał nowe turbo na ballbearingach ,a nie tzw. igłę po małym przebiegu