Strona 15 z 16

: czw 19 sie, 2010 16:09
autor: bazabaza
ganjab pisze:Czy ktos z was moze mi doradzic mam silnik ca18det i planuje zrobic bi-turbo badz twin-turbo nie wiem co lepsze tylko zastanawiam sie jakich uzyc turbin t12 czy t15?
I nie chce komentarzy w stylu nie ma sensu tak robic bo od v6 sie oplaca itd. W mazdzie rx-7 w silniku 1.3 dali bi-turbo co dalo 280km wiem ze to wankla ale da sie w mniejszej pojemnosci tak samo widzialem w jakims dieaslu 1.9 montuja teraz seryjnie 2 turbiny.
a co tym chcesz osiągnąć więcej mocy?, szybciej ma wstawać doładowanie?

: czw 19 sie, 2010 20:35
autor: ganjab
Szybciej ma wstawac doladowanie, lepsze przyspieszenie mniejsza turbo dziura itd

[ Dodano: Czw 19 Sie, 2010 21:46 ]
scooter pisze:poczytaj sobie zanim Cię zjedzą
topics43/twin-turbo-a-biturbo-vt10688.h ... ight=turbo

w tym temacie jest kilka odnośników do kolejnych tematów o bi i tt
Juz przeczytalem wszytsko co mi wkleiles i nawet na tamtych stronach linki do innych stron lecz tam temat jest nie wyczerpany poniewaz byl on poruszany 2 lata temu od tego czasu wiele sie zmienilo chociazby jest wersja smarta z turbo wiec jak w 600ccm sie da to tej wielkosci turbina w polaczeniu z troche wieksza spelnila by swojom role. Przegladalem najnowszy katalog garrett
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... rgers.html
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... _sheet.htm

: czw 19 sie, 2010 21:19
autor: scooter
tak turbiny się zmieniły ale silniki CA18 wciąż są te same.
Kolego jeśli jesteś z Poznania to podjedz do Foresta do jego warsztatu popytaj, pogadaj.
Wytłumaczy Ci co i jak i wybije z głowy to bi turbo i pewnie CA też :D

Jest obeznany w tych silnikach i można go polecić.
Kontakt z nim przez PW na forum lub na Nissantechu

: czw 19 sie, 2010 21:23
autor: ganjab
A juz myslalem ze nie bede musial robic swapa na rb26 zeby miec bi-turbo :(

: pt 20 sie, 2010 06:16
autor: kamilp1908
To musisz mieć worek kasy żeby wsadzić rb26. Ale i tak pewnie kązdy Ci powie, że lepiej przejść na jedno większe turbo (np. Holset), niż na 2 seryjne. Szczególnie, że w rb25/26 seryjne turbiny mają ceramiczne wirniki i podnoszenie mocy w nich kończy się szybką śmiercią turbin. (tu poproszę o potwierdzenie z tą ceramiką)

: pt 20 sie, 2010 07:10
autor: scooter
potwierdzam ;)
max 0,9 potem według opinii sypia się wirniki

: pt 20 sie, 2010 07:15
autor: kamilp1908
Tak żeby koledze uświadomić ile kosztuje rb26, który wejdzie do s14 to na sxoc.com jest do sprzedania cały silnik z konwersją.
Cena to 3900Ł...

: pt 20 sie, 2010 07:45
autor: ganjab
Zawsze mozna dac 2 wytrzymalsze turbiny

: pt 20 sie, 2010 08:06
autor: kamilp1908
No to musisz mieć worek kasy, bo lepiej wydać więcej kasy na jedno duże turbo, niż na 2 mocniejsze niż seryjne.

: pt 20 sie, 2010 08:11
autor: ganjab
Ale wtedy nie bedzie bi-turbo i petla sie zamyka.

: pt 20 sie, 2010 08:19
autor: kamilp1908
Ja już nie mam siły. Jeśli masz wagon kasy (lub rodzice mają i dają) to ktoś Ci to zbuduje, albo będzie namawiać na zmianę koncepcji. Bo pchanie się w bi-turbo w silniku, który nigdy nie wystepował w przyrodzie w takiej konfiguracji(CA,SR), to lekki strzał kolano. Bo będziesz się z tym woził, bo na pewno wyjdą wcześniej lub później problemy wieku dziecięcego w takim projekcie. Nawet nie wiem czy jakiś poważna firma tunningowa podjełaby się takiego zadania, bo tylko będą z tym problemy dla nich.

: pt 20 sie, 2010 08:30
autor: scooter
Jak już chcesz być wielki i pierwszy w PL to zamontuj turbo kompresor w CA

topics43/turbina-kopresor-vt12208.htm

na pewno będzie to miało większy sens i lepsze działanie niż tt w silniku CA18

: pt 20 sie, 2010 08:40
autor: ganjab
Dzieki za linka juz czytam a co by dalo t30 w stosunku do t25 i t28? Czyby siue oplacalo wkladac jakie sa wady i zalety tego rozwiazania?

: pt 20 sie, 2010 08:48
autor: kamilp1908
Nie T30, tylko T3. Na T3 jeździł raven155 od nas z forum. On Ci może więcej na temat tej turbiny powiedzieć.

: pt 20 sie, 2010 08:51
autor: ganjab
to jest ta t03 ktora przy tym samym cisnieniu mniej sie grzeje itd?